امریکا جنایت های جنگی‌ را در افغانستان از سر گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۹    ۱۳۹۵/۶/۶ کد خبر: 120180 منبع: پرینت

زمانی‌که رییس جمهور دولت جان‌کری در مراسم جشن استرداد استقلال با صداهای عجیب و بلند فریاد می‌کشید و می‌گفت: «افغانستان هیچ‌گاهی سیاست خارجی خود را به کسی تسلیم نخواهد کرد.» نیروهای اشغالگر امریکایی برخلاف پیمان ننگین استراتژیک و امنیتی، با صلاحیت‌های ویژه‌ جنگی وارد میدان‌های نبرد گردیده و بار دیگر استفاده از طیاره های نوع «B-52» را بر علیه مردم مجاهد و مظلوم افغانستان آغاز نمودند.

همچنین، در این اواخر، فرمانده کل ارتش امریکا، جنرال جوزف دانفورد، گفته است که نیروهای امریکایی بعد از ده سال یکبار دیگر بر علیه "تروریستان" از طیاره های نوع «B-52» استفاده می‌نماید. قبل از این نیز امریکا در افغانستان بر علیه "تروریستان" از راکت‌های نوع کروز استفاده نموده است. قابل یادآوری است که نیروهای اشغالگر امریکایی از ماه جون 2016 بدینسو، طی 140 حمله هوایی، نزدیک به 800 بمب را بالای مردم افغانستان پرتاب نموده است و پروژه (Cost of War) در تحقیق تازه خود می‌گوید در 15 سال گذشته 173 هزار نفر در افغانستان و پاکستان کشته شده‌‌اند. افزون بر این، سازمان ملل‌متحد در گزارشی اخیر خود گفته که در 6 ماه اول سال 2016 میلادی دست کم 1601 فرد ملکی کشته و 3565 تن دیگر زخمی شده‌اند که از این میان تقریباً یک سوم تلفات را کودکان تشکیل می‌دهند.

امریکا می‌خواهد به همکاری حکومت «وحدت ملی» مردم افغانستان را درگیر رقابت‌های قومی، زبانی، سمتی، حزبی و رقابت‌های نیابتی اشغالگران نموده و با شعله‌ور ساختن جنگ و اختلافات میان مردم، حضور شان را در افغانستان تمدید نمایند. در این روش، هدف امریکا این است که اذهان عامه را مشغوش ساخته و توجه مردم را از مسایل اساسی مانند اشغال و اهداف استراتژیک و استعماری امریکا در منطقه منحرف نماید.

جای تعجب نیست، که کمک‌های امریکا باعث تقویت نهادهای نظامی و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان نشده است. در مقابل، همیشه تلاش‌های دوامدار جریان دارد تا افغانستان را درگیر جنگ‎های داخلی نموده و در نتیجه‌ آن حضور دراز مدت نظامی و استخباراتی در افغانستان داشته و از این کشور اهداف منطقه‌ای و استراتژیک شان را تعقیب نمایند.

امریکا برای تحقق این هدف، مردم شجاع افغانستان را توسط حکومت بزدل «وحدت ملی» کنترل می‌کند. با کمال تعجب اینکه، رییس جمهور نصب شده توسط جان‌کری بقای حاکمیت خود را به کمک طیاره های بمب افگن امریکایی « B-52» تضمین می‌کند، و به نیروهای مسلح مخالف نظام و اشغالگران می‎گوید: «این فکر را نداشته باشید که به خانه شیر بیایید و رفتار روباه با شما صورت گیرد».

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا به خاطر کشتن مسلمانها و تباهی افغانستان آمده نه به کمک و آبادی کشور ما.
HA.AF

>>>   امارت اسلامی افغانستان بارها بیان داشتند که حضوره اشغالگران امریکایی در افغانستان باعث ادامه جنگ و نا امنی خواهد شد .مسائل داخلی و فی بین افغانها به خود افغانستان مربوط می شود و هیچ کشوری حق ندارد که در مسائل داخلی افغانستان دخالت کند ایلات اشغالگر باید به تصمیم افغانها احترام قائل شود و بگذارند خود افغانها برای سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند. مردم و جامعه افغانستان خواهان یک حکومت مردمی و مستقل بدون وابستگی به قدرت های غرب است . من کاملا با این مقاله موافق هستم
والسلام حبیب الله یوسفزی

>>>   به نویسنده از دفتر مطبوعاتی حزب التحریر: شما بنیادگرایان واخوانیان بنام های به اصطلاح اسلامی در داخل افغانستان وچتلستان ( پاکستان) واحزاب چپی خلق وپرچم در طول همین 40 سال خون میلیون ها افغان ها راریختاندید ومیلیون ها انسان این کشور را از افغانستان به تمام جهان آواره ساختید.مردم بیدفاع چهره های ننگین شما را شناختند.وبه نظر اکثریت قاطع مردم افغانستان منفورتر از امریکائیان هستید.وهمین شما ها بودید که افغانستان را به روس وامریکا وپنجابی ها فروختید.وزمینه مداخله کشور های اجنبی را بنام های این وآن مساعد ساختید.واکنون بحیث ستون پنجم در تار وپود این حکومت رخنه کرده وهم ازاین امریکائیان تغزیه میشوید وهم در داخل نظام به خاطر اهداف شوم تان علیه این نظام توطعه چینی میکنید.وبخاطر به قدرت رسیدن تان واهداف بُنیادگرائی تان وبا تبانی طالبان،داعش و100 ها گروپ های بنام اسلامی ترورست از کشور چتلستان همکاری مخفیانه دارید.ومیخواهید یک بار دیگر کشور را به پایگاه ترورریزم وپنجابی ها بفروشید.خوب است که شما افراطی ها ازصحنه کنار بروید.چرا شما ها را در گزشته ها به تجربه گرفته اند.آزموده را آزمودن خطا است.وما از همین حکومت نیمبند ولرزان تا اندازهّ حمایت کرده واز شما ها نسبت به سوابق تلخ وآوارگی های گزشته را که دیده ایم زیاد حراسانیم.
وسلام.

>>>   بسیار دقیق وضعیت امریکا را بیان نموده اید، الله سبحان و تعالی شما را آجر عظیم بدهد. همرای شما نه تنها حمایت میلیون ها امت مسلمه در صحنه عمل است بلکه دعا صد ها میلیون مادر و پدر بیچاره و مسکین است که آمریکایی جنایت کار شکست بخورد، و این برای الله سبحان و تعالی آسان است. همانطوری که قوم عاد و ثمود را عذاب داد ان شاالله که مکر الله سبحان وتعالی آمریکا را نیز میگرد. و همان طوریکه ابوجهل را الله سبحان وتعالی ذلیل ساخت بیزار ها هم ذلیل میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است