دانش آموزان هموطن در کرمان ثبت نام نمی شوند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۳۹۵/۶/۳ کد خبر: 120027 منبع: پرینت

به دستور رهبری ایران، تمامی دانش آموزان افغانستانی بدون پرداخت وجه و شهریه بدون درنظرداشت مدارک اقامتی در مدارس ایران ثبت نام می شوند.

اما بتازگی گزارشی از ولایت کرمان ایران نشر شده است که گویا اداره آموزش و پرورش این استان، اقدام به دریافت شهریه خاصی که بیشتر از توان مهاجران هموطن می باشد، در این ولایت نموده است.

شورای آموزش و پرورش استان با تصویب مصوبه‌ای به شماره 3800/20875/1033 در مورخه 1395/05/04 دانش‌آموزان غیر ایرانی را ملزم به پرداخت شهریه کرده است و از ثبت‌نام آنها تا پرداخت کامل این وجوه خودداری می‌کند، در حالی که این امر، مخالف دستور رهبری و مصوبه (ات52163ه) هیأت وزیران ایران است که در آن به برابری دانش‌آموزان افغانستانی و ایرانی تا سطح دیپلم در پرداخت شهریه تاکید شده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بیاینـــــد در وطــــن خـــــود ثبت نام کنند

>>>   به نظر دهنده اول سلام . کدام وطن وطنی که مردمش گروه گروه به علتی نا امنی ،بی کاری ، بی عدالتی ، گرسنه گی ، پا به فرار میگذارد همان وطنی که حتی اگر کار هم باشد یک نان شکم سیر گیرد نمی آید و دیگر اینکه اگر در آنجنا می شد درس بخوانی پس چرا آن ملت این قدر بی سواد مانده است همان وطن که حتی خیلی از معلمین هم بچه باز هست خیلی از جنرال ها خیلی از صاحب منصبانی که ایّده آی شرف وشخصیتی میکند بچه باز و خائین تشریف دارد همان وطن که به یک فردی چاقوکش خیلی بیشتر احترام گذاشته می شود تا یک فردی باسوادی مظلوم من چنین وطنی را دوست ندارم ، مرا ببخش که قدری تند حرف زدم .
یک مهاجر از ناکجا آباد

>>>   این برای هزارمین بار بقیه دانش اموزان در ایران هم باید در هنگام ثبت نام پول بدهند .البته من با گرفتن پول چه از ایرانی ها و چه از افغان ها مخالفم ولی فعلا همه باید پول بدهند در هر مدرسه که باشد چه دولتی چه غیر انتفاعی و ...
IRI


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است