ترامپ از بانک‌ مرکزی چین پول قرض کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۹    ۱۳۹۵/۶/۲ کد خبر: 119941 منبع: پرینت

میزان مخارج ستاد مبارزاتی ترامپ برای این مقطع از مبارزات به طور قابل توجهی از استانداردهای اخیر پایین‌تر است. شمار کارکنان ستاد انتخاباتی کلینتون حدود ۷۰۰ نفر است که ده برابر ستاد ترامپ است.

ستاد مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ ماه پیش ۱۸.۵ میلیون دلار خرج کرد درحالی که میزان مخارج ستاد انتخاباتی رقیب دمکرات او هیلاری کلینتون به ۳۸ میلیون دالر رسید.

بی بی سی می‌گوید میزان مخارج ستاد مبارزاتی ترامپ برای این مقطع از مبارزات به طور قابل توجهی از استانداردهای اخیر پایین تر است. به عنوان نمونه باراک اوباما و میت رامنی در انتخابات ۲۰۱۲ در مدت مشابه خیلی بیش از این خرج مبارزات کرده بودند.

این درحالی است که نامزد جمهوری خواهان در ماه ژوئيه دو برابر ماه ژوئن خرج کرده بود.

براساس آمار کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا کمپین ترامپ در ماه ژوئن ۷.۸ میلیون دالر خرج کرده بود که ماه ژوئیه به ۱۸.۵ میلیون دلار رسید.

از نظر جمع آوری کمک های انتخاباتی کمپین او ۳۷ میلیون دالر در ماه ژوئیه به دست آورد که در مقایسه با ۵۲ میلیون دالر هیلاری کلینتون بود.

با این حال پیش بینی شده است که مخارج ستاد مبارزاتی ترامپ در ماه جاری - اوت - افزایش یابد چرا که او هفته پیش ۵ میلیون دلار خرج تبلیغات تلویزیونی کرد. ستاد هیلاری کلینتون تبلیغات تلویزیونی را دو ماه پیش شروع کرد و بیش از ۶۰ میلیون دالر خرج آن کرده است.

ستاد ترامپ در روزهای گذشته با هزینه نزدیک به پنج میلیون دالر پخش تبلیغ‌های تلویزیونی را در ایالات مهم فلوریدا، اوهایو، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی آغاز کرده‌است.

شمار کارکنان ستاد انتخاباتی کلینتون حدود ۷۰۰ نفر است که ده برابر ستاد ترامپ است.

ترامپ تاکنون با صرف حدود ۵۰ میلیون میلیون دالر دارایی های شخصی، تامین مالی بخش اعظم فعالیت های انتخاباتی خود را به عهده داشته است.

نیویورک‌تایمز: شرکت‌های ترامپ ۶۵۰ میلیون دالر مقروض‌اند

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده که شرکت های ترامپ حداقل ۶۵۰ میلیون دالر بدهی دارند.

به نوشته سایت رادیوفردا، تحقیقات روزنامه نیویورک‌تایمز در مورد وضعیت مالی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی آمریکا، نشان می‌دهد که بدهی او دو برابر مبلغی است که اعلام کرده و او از جمله از بانک مرکزی چین نیز قرض گرفته‌است.

نیویورک تایمز شنبه سی‌ام مرداد نوشته‌است، تحقیقات این روزنامه نشان داده که ترامپ به طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران و از جمله به عواملی که او در کارزارش آنها را هدف حمله قرار می‌دهد، متکی است.

این تحقیق برای نیویورک تایمز از سوی مؤسسه‌ای که متخصص امور املاک و مستغلات است، در مورد شرکت‌ها، ساختمان‌های اداری و زمین‌های گلف ترامپ صورت گرفته‌است.

این تحقیق می‌گوید، بخش مهمی از ثروت او مشروط به سه توافق‌نامه میان وی و شریکان است که آنها نیز روی‌هم‌رفته سه میلیارد دلار وام دارند که هر چند مسئولیت بازپرداخت وام آنها مستقیماً بر دوش ترامپ نیست اما در تعیین کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های مشترک آنها نقش دارد.

بر اساس این تحقیق، ساختمان اصلی دفاتر شرکت‌های او در منهتن نیویورک، که ترامپ یکی از صاحبان آن است، ۹۵۰ میلیون دالر به "بانک چین" و گروه عظیم مالی "گلدمن زاکس" قرض دارد.

ترامپ در یک سال اخیر بارها علیه چین موضع گرفته و آن را کشوری که "به آمریکا تجاوز می‌کند" توصیف کرده‌است.

به‌نوشته نیویورک‌تایمز، مثال دیگر، هتل ترامپ در لاس وگاس است که نام او بر روی نمای بیرونی ساختمان حک شده و فعلاً او صاحب پنجاه درصد سهام این هتل است؛ این هتل شش سال پیش ۱۹۰ میلیون دالر وام گرفت و نیمی از قرض همچنان گریبانگیر ترامپ است.

ترامپ در ۱۰۴ صفحه‌ای که در مورد وضعیت مالی خود به نهادهای فدرال ارائه کرده، مدعی بود که تنها ۳۱۵ میلیون دالر به "گروهی کوچک از وام‌دهندگان" قرض دارد اما تحقیق نیویورک تایمز حاکی است که او تنها به بخشی از قرض‌های خود و شرکتش اشاره کرده‌است.

دونالد ترامپ خود را بازرگانی موفق و متکی به خود با ده میلیارد دلار سرمایه شخصی معرفی می‌کند و مدعی است که می‌تواند «موفقیت شخصی» خود را برای اقتصاد آمریکا نیز تکرار کند.

نیویورک تایمز و دونالد ترامپ در دوره اخیر با یکدیگر شدیداً درگیر اختلاف بوده‌اند؛ ترامپ با خشم گفته بود ممکن است نگذارد گزارشگران نیویورک تایمز کارزار انتخابات او را پوشش دهند.

ستاد ترامپ همچنین از دو هفته پیش فعالیت انتخاباتی در سرزمین‌های اشغالی را گسترش داد. به نوشته رسانه‌های آمریکایی از میان صدها هزار نفر از ساکنان دو تابعیتی اسرائیلی- آمریکایی، ۳۵۰ هزار بزرگسال از حق رای در آمریکا برخوردارند.

تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده برای این آخر هفته در آمریکا نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون تا هشت در صد جلوتر از ترامپ است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هر کسی را که سی آی ای حمایت کند و برنامه های آنرا در دستور کار خود قرار دهد آنکس پیروز میدان است مانند پیروزی اوباما در دو دور انتخابات ریاست جمهوری امریکا.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است