طالبان خیلی نامردند!
طالبان باید بدانند و بفهمند که نباید زمان برگزاری جشن استقلال والی محترم قندوز و حتی در رخصتی های عید مسوولان دست به حمله بزنند، اصلا روزهای تعطیل برای حمله نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۵/۶/۱ کد خبر: 119911 منبع: پرینت

طالبان باید بدانند و بفهمند که نباید زمان برگزاری جشن استقلال والی محترم قندوز و حتی در رخصتی های عید مسوولان دست به حمله بزنند، اصلا روزهای تعطیل برای حمله نیست، چرا طالبان به فکر آرامش مسوولان کشور نیستند؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صبح روز گذشته، طالبان ولسوالی خان آباد ولایت قندوز را در حالی که سربازان با دست ها و شکم های خالی روزها منتظر ارسال غذا و مهمات بودند و در خیانت نیروهای غیر مسوول، تصرف کردند.

مقامات هم نمی توانند خودی را از غیر خودی تشخیص دهند چه برسد به فرمانده پولیس، این درست مانند این است که وقتی طالبان سلاح سنگین و تانک ندارند، نیروهای امنیتی ناگهان بدون درگیری منطقه ای را ترک می کنند و همه تجهیزات جا می ماند.

در این میان نباید نگران دست به دست شدن ولسوالی ها و ولایت ها به دست طالبان و حکومت باشیم چون مقامات همیشه آمادگی بازپس گیری را دارند، فقط کافی ست کمی با دوستان طالب صحبت کنند.

مردم هم می توانند بعد از کلی درگیری و جنگ، رییس جمهور، مسوولان وزارت خانه ها، فرمانده ناتو و حتی مشاور امنیت ملی را ببنند و بشنوند که می خواهند چه کارها کنند و چقدر دلسوز هستند.

اگر سقوط یک ولسوالی و یک ولایت آنقدرها مهم بود و خطرناک، هیچ گاه والی نگران قندوز پس از سقوط خان آباد به کارهای روزمره خود بازنمی گشت و با لبخند رییس دادگاه معرفی نمی کرد.

و به خاطر مردمی که طی سال ها کارشان کشته و زخمی دادن و همیشه در ترس زندگی کردن است از رییس جمهور توقع داشته باشیم حتی لحظه ای مسوولیت خطیر نگهداری و حفظ قدرت را رها کند؟.

اما با تمام درگیری ها و ناامنی های از هر سوی مردم افغانستان، رییس جمهور و رییس اجرایی خوش شانسی دارند که همچنان امیدوار و خوشحال بر قدرت تکیه زدند و نمی خواهند بفهمند در بیخ گوششان هزاران هزار نفر هر روز رنج می کشند و درد.

شاید طالبان متحد مطمئن تری برای مردم باشند چرا که همه می دانند طالب کیست و چه می کند اما مقامات و مسوولان همان هستند که می گویند: مدافع مردم؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این گپها درد رادوا نمیکند باید تدبیر عاقلانه درهمسوئی با جامعه جهانی کرد

>>>   بایذ اضافه نمود که از طرف دیگر ،شادی باز های ارگ در فکر این نیز میباشند ، همان‌گونه که کشور های ناتو را به چالش کشیده اند ،میخواهند که به بهانه ناامنی ها و تشدید جنگ در سمت شمال از روسیه و بعضی کشور های آسیایی نیز حق و جزیه بگیرند. و به حکومت ضد منافع ملی خویش بقای حیات دهند..

>>>   در کشور های غربی از واژه مرد و نا مرد استفاده نمی کنند، زیرا در تمام عرصه ها از زندگی فامیلی گرفته تا کار و امتیازات در جامعه و میراث و شهادت و دیگر قوانین مدنی و دیگر قوانین، حقوق و امتیازات مساوی دارند.
در عوض از واژه صداقت استفاده میکنند.
شما نیز اگر میخواهید بسوی تمدن پا بگذارید باید از واژه صداقت و راستی و کار معقولانه و دیگر واژه ها استفاده کنید.

>>>   قوماندان امنیه قندز گفت ما اجازه نمیدهیم طالبان یک وجب خاک قندز را تصرف کنند، والی تخار گفت مااخلاقـــــا به کمک قندز آمدیم ورنه به ماربطی ندارد که چی میشود درتخار الحمدالله آرامی است یکساعت بعد رسانه ها از سقوط خواجه غار خبردادند

>>>   جنگ راحل افغانستان نیست ...
حبیب الله یوسفزی

>>>   این خود نماد غیرت پشتونی است که حتا در ماه مبارک وشبهای قدر هم حمله را قطع نمیکند ..
اواره

>>>   این والی هم اوغان است دگه، کناهش نیست۰ توقع عقل و منطق از او نکنید۰

>>>   بلی، قبیله کار خودش را میکند۰ ولی شما چه میکنید؟؟؟
مثال درخت و سایه آن بیادم می آید۰ فاشیزم قبیله همه این برنامه ها را پلان شده عملی میکند، و شما نگاه میکند و در سایه آن خوش هستید۰
غیر پشتونها متحد شوید ورنه یکی یکی نابود میشوید۰ بیدار شوید از خواب غفلت، کنار بگذارید تفاوت هائی تانرا، و همدست شوید۰ هویت تان، تاریخ تان، و هستی تان در معرض نابودی است، اولاد اولاد تان غلام این وحشی ها خواهد بود اگر امروز بیدار نشوید۰

>>>   واقعاً که طالبان خیلی نامرد اند.در یک محل ویا یک ولسوالی که دست به حمله میزنند، اینها به فکر مردم اهالی، زنان، طفلان، کودکان و ریشسفیدان که از محلات جنگ آواره و مهاجر میشوند، نیستند. وحتی مردم اهالی را بخاطرکه از اینها جزیه وعُشر بگیرند گروگان میگیرند. سرک ها را ماین گزاری میکنند. پُل وپُلچک را تخریب میکنند. وبه فکر پریشانی غُربت وسرگردانی مردم نیستند. فقط عُشر میخواهند واز مردم که چیزی برای خوردن خود ندارند،ار نزد شان جزیه میگیرند. واگر این شرائط شان را نپزیرند، تهدید به مرگ ویا از محل اخراج میشوند و جائداد های شان از طرف این ظالمان غصب میگردد.
ر.م

>>>   در شرایطی که سرباز باشکم گرسنه در برابر دشمنان ناموس وطن میجنگند تجلیل از جشن استقلال چه مفهوم دارد در حالیکه باید سرباز شکمش سیرشود و احضارات درجه یک محاربوی برای دفاع از کندز داشته باشد اینجا سوالات خاصی وجود دارد مصروف ساختن سربازان به بهانه جشن 28 اسد وبعدش سقوط ولسوالی سوال بر انگیز است اینکه والی بی کفایت بعدا ابراز میدارد که ما مصروف تجلیل از استقلال بودیم یک حرف مضحک ومسخره ودر عین حال قابل بررسی است تا دسیسه ایی دیگری همانند سقوط قبلی کندز در کار نباشد
بیطرف از کابل

>>>   آقای یوسفزئ: در این اواخر خیلی نظرات نیک ومثبت مینویسی.به راستی که جنگ راه حل معضله افغانستان نیست.امید است که دیگر برادران طالب شما راه صلح ومذاکره را در پیش گرفته وازاین جنگ 40 ساله که جُز بدبختی،تباهی وپریشانی برای تمام مردم افغانستان ،چیزی دیگر به ارمغان ندارد.وخداوند متعال"ج" مردم ما را از این جنگ بیهوده نجات بدهد.
ر.م

>>>   در تاریخ همچون گروه های ساخته واز آنها منحیث ابزار استفاده شدند. زیر بنای تشکیل طالبانی از دورانی است که پس از ظهور مجاهدین در کابل و خرابکاری های حکمتیار برنامه ی که اکنون تاپی نام دارد به پیش برده نمی شد. امریکائی ها شتابزده بودند از ترس اینکه اسیای میانه باز بدست روس ها نیافتد . پاکستان به امریکا رایزنی کرد و گفته بود که افغان ها مردمان جنگجوی استند. تا زمانیکه آنها اسلحه داشته باشند در برابر یکدیگر می جنگند. بنا برین اسلحه ی شان بایستی جمع شود. این کار را کی می تواند بکند را امریکائی ها مطرح کردند. پاکستان پیشنها کرده بود که باید نیروی نوی را به میدان آورد. این نیرو را از پای لوچ های قندهار شروع کردند . شمار شان در کویته زیاد بود. پس از آن ملا ه های کهنه فکر افراطی به آن افزون شد. قرار بود که آنها اسلحه را جمع کرده و ظاهر شاه برگرداننده شود . و ان بود که مجاهد سابق بن لادن که او را کشور سودان به ترک کشور مجبور کرده بود به دوستان سابقش پیوست . و ملاه عمر را متقاعد ساخت که تو امیر الموئمنین استی و پس برنامه های امریکا و ظاهر شاه نگرد. گلبدین حکمتیار هم جای های زیر کنترولش را به طالبان واگزار شد. حالا هم عناصر اوباش و بیکار و بی سرنوشت از اینبر و آنبر مرز دیورند و مکاتب انتهاری پاکستان نیروی تمام ناپزیر این اسلحه ی امریکائی استند. گرفته شده از تحلیل Peter Schourlator خبر نگار کهنسال آلمانی در سال نخست پیدایش طالبان /تلویزیون آلمان. من خود این گزارش را دیده ام. از دزد و جنایتکار که نمیشه مردانگی توقع داشت.

>>>   اظهار عجز پيش ستم پيشگان خطاست.
اشك كباب باعث طغيان اتش است.
چند تا طالب را در بيلر قير جوش اهسته اهسته پايين
كند و بيرون بيارد صد مرتبه در روز تا اينكه نفس شان برايد.
( زجر كش كنند) و در تلويزيون ها بصورت
زنده پخش كند بعداً ببين كه كي طالب ميشه.
اين حكومت فاسد هم پول ميدهد هم أسلحه و برايش ميگويد
كه اگر أسير شدي من ازادت ميكنم.
انصافاً اگر براي منم چنين پيشنهادي شود طالب ميشوم.
اجمل احمدزي از لندن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است