اختلاف عبدالله و غنی بر سر یک قرارداد است
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۵/۵/۳۱ کد خبر: 119855 منبع: پرینت

از فساد، اختلاس و شراكت رييس اجرايي و رييس دفترش حاجي قهار عابد در قرارداد تيل وزارت داخله تا تهمت بستن به پاي رييس جمهور در قرارداد شفاف اكمالات تيل وزارت دفاع ملي.

پروسه اکمالات تیل و روغنیات وزارت دفاع ملی، یکی از بزرگترین و مهمترین قرارداد دولتی محسوب گردیده که جناب رییس جمهور، به نسبت اهیمت آن به این مهم پرداخت.

رییس جمهور در راس یک بورد، این موضوع را مورد بررسی و بازنگری قرارداده و در نتیجه قرار داد مافیایی که اکثر مقامات بلند رتبه حکومت کرزی در آن دخیل بودند را لغو و قرارداد اکمالات تیل وزارت دفاع ملی، در یک پروسه داوطلبی در هماهنگی کامل با نیرو های بین المللی حمایت قاطع، اداره سیگار و سایر نهادهای مربوطه، در مطابقت با قانون تدارکات کشور، به شرکت های داخلی با ظرفیت، دارای امکانات برتر و متعهد به منافع ملی کشور واگذار گردید.

شرکت های برنده که در سوابق کاری شان، صداقت، شفافیت، کیفیت عالی، قیمت مناسب و سرعت در پروسه اکمالات را در طول مدت کاری شان به ثبت دارند، قرار بر این شد تا این شرکت ها مطابق به طرزالعمل و پروسه قانونی، بعد از تاییدی ریس اجرایی عبدالله و وزرای سکتوری مربوطه، قرار داد اکمالات تیل وزارت دفاع ملی در سطح کشور را برعهده گرفته آغاز و اجرا نمایند.
اما، شرکت های بازنده، مافیایی، خیانت کار، غارتگر و بد نام مربوط به عبدالله و حاجي قهار رييس دفترش که در جریان دوطلبی نتواستند شرایط لازم را تکمیل و اسناد نسبت به شفافیت مالیاتی و ظرفیت شان را ارایه نمایند، علیه شرکت های برنده به توطئه، دسیسه و شایعه پراگنی پرداخته، با پرداخت پول به تعدادی کاربران فیسبوک ظاهرآ به عنوان خبرنگار تلاش دارند، تا این روند شفاف ملی را بدنام و روند اکمالات به جزو تام های و قطعات اردوی ملی کشور را مختل ساخته و آب به آسیاب دشمن بریزندکه مساله اختلافات بین رییس جمهور و رییس اجرایی نیز از همین مورد یعنی از دست دادن منافع ناشی می شود. زیرا این مورد بیشتر از طریق حاجی قهار عابد رییس دفتر رییس اجرایی تحریک و دامن زده می شود.

اعطای قرارداد تیل وزارت داخله به شرکت هاي مافيايي و مورد نظر ریس اجرایی و رييس دفترش با توجه به عدم شفافیت و نبود ظرفیت ها و امکانات لازم در این شرکت ها از سوي رييس جمهور امتنا ورزیده است.

قرارداد جدید وزارت داخله یکی از قرار داد های جنجال برانگیز هست که روند اعطای آن به شرکت های معتبر و واجد شرایط با دست اندازی حاجی قهار رییس دفتر عبدالله به گمان اغلب به دستور متوقف گردیده و عنقریب برای شرکت های واجد شرایط بعد از تکمیل طی مراحل آن اعطا خواهد گردید.
به همین نسبت قرار داد جدید وزارت داخله که به شرکت های شفاف، واجد شرایط و باظرفیت واگذار گردیده بود در نتیجه دست اندازی حاجی قهار ریس دفتر عبدالله احتمالآ متوقف، ولی بدون شک برای شرکت های واجد شرایط بعد از تکمیل پروسسه اعطا خواهد شد.

حال سوال اینجا است که مافیا، دزدان و رهزنان چنان در دولت رخنه کرده اند که با از دست دادن منافع شان موضوعات را سیاسی عنوان نموده سبب بروز مشکلات در سطح رهبری دولت و بزرگان می شوند اینکه توطئه ها و دسایس آنان چه مشکلات را در زندگی مردم به باور می آورد برای آنان اصلآ مهم نیست آنان جز به منافع شان به چیز دیگری نمی اندیشند. بنآ بر مسوولین درجه اول حکومت است تا چنین اشخاص و افراد مغرض، استفاده جو، فرصت طلب و منفعت طلب را شناسایی و به پنجه قانون بسپارند در غیر این صورت بدون شک اینها قوت گرفته و احتمالآ با از دست دادن منافع شان حکومت، امنیت و آرامش را زیر سوال می برند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تشکرازمعلومات خوب تان !
سی سال به اینطرف ازدست جهادخور ضربه های سختی خوردیم اکنون جهادخور از قرآن چپن هم بسازد اعتبار ندارد. در منطقه خودم نود و نودرصد مردم از جهادخور نفرت دارند .حتی به هرقیمت ازمال و جان خود دفاع میکند.
خوشحالیم که اشرف غنی درمقابل دزد قرار گرفته درحصه خویش مردم منطقه من حامی و همکار است .در انتخابات آینده جهادخور آبروی خود را بچسم سرخواهد دید.
وطندار

>>>   نویسنده متن فوق بوده بداند که داکتر عبدالله درهیچ زمانی قراردادی نبوده واین ادعایت یک ادعای کذب است ۰ اما اینکه حاجی قهار ریس دفتر ریاست اجراییه اکر باشفافیت این قرارداد را عقد کرده باشد از لحاظ حقوقی جرم پنداشته نمیشود ۰چنانچه اجمل غنی که قرارداد تیل وزارت دفاع را انجام داده است اما سوال اینجا است که بی بی گل که بانوی اول مملکت است وشریک زندکی ریس جمهور چرا پنچ قرار داد را عقد کند ۰از رشوت وسودای پست های اساسی دولت توسط سلام رحیمی ریس دفتر اشرف غنی باید بنویسید همان شخصی که منبع نفاق بین دو ذعیم کردیده ومسبب صلی نفاق این دوشخص که کشور را به بحران سوق میدهد این شخص معلوم الحال در فساد است ۰همانیکه اجراات وی مخالف فرمان ۳۵ ریس جمهور در مورد صلاحیت های ریس اجراییه ویا صدراعظم اجرای است ۰وتداخل کاری بین دوارگانرا این سلام رحیمی اسا کذاشته است ۰مسبب اختلافات شدید بین جنرال دوستم معاون اول وریس جمهور اوست که صلاحیت ویرا سلب کرده درحقیقیت قانونیت وقانون اساسی را توهین می کند ۰ریس جمهور این مار بین استینش را باید زود علاج کند ورنه خودش را نیز نیش خواهد زد ۰
حمید کوهکن

>>>   از قراداد میدان هوایی کابل که توسط وزیر شهر سازی صورت کرفته اطلاعات موثق ومستند میرساند که ازینطریق خاندان نادری دست به قاچاق زده طلا قره ذغن دره نیک پی را را بخارج انجام میدهند ومواد مخدر را را تیر می کنند واز خارج شراب ویسکی وارد میکنند که رفیق رجمند ستانیکزی کرامی باید کنترول کند۰
صدای دوشی

>>>   از قراداد میدان هوایی کابل که توسط وزیر شهر سازی صورت کرفته اطلاعات موثق ومستند میرساند که ازینطریق خاندان نادری دست به قاچاق زده طلا قره ذغن دره نیک پی را را بخارج انجام میدهند ومواد مخدر را را تیر می کنند واز خارج شراب ویسکی وارد میکنند که رفیق رجمند ستانیکزی کرامی باید کنترول کند۰
صدای دوشی

>>>   وزارت جنگ را يك طالب رهبرى مى كند و رياست امنيت را هم يك جاسوس خارجى و سر فوماندان اعلى هم يك فاشيست قبيله گرا است كه حتا تحمل ديدن طالبان را در زندان هم ندارد . وقتى اداره ى نيرو هاى مسلح را چنين افرادى به دوش داشته باشند، طالب هر گز به شكست مواجه نخواهد شد.

>>>   چرا نمی گذارند تاجیک ها در راس قدرت قرار گیرند؟

>>>   من صاف. و پوزكتده ميگويم :
در سه قرن گذشته اين سرزمين را گوه در گوه كرديد و هنوز هم هم رهبر از لوي پكتيا باشد ؟
عجب؟
همان افتخاري كه اوغانه با لويه پكتيا خود اورده چيست ؟
حد اقل يك افتخار را ان را به من بگوييد قابل قبول مردم و من شود؟
لاف و پتاق و دروغ و چوتاري ممنوع ....
زيرا من سير و پودين تاريخ ميدانم
چرا نمی گذارند تاجیک ها در راس قدرت قرار گیرند؟

>>>   نویسنده عزیز!
بعد از نشر مقاله هذا باید از جناب اشرپ قنی مبلغ 10000 دالر باید بدست بیآورید!
چرا که بسیار زحمات بخرچ داده اید تا ایشان را در صف پاکان حساب کنید در حالیکه یک لیتر تیل 80 افغانی قرار داده شده است و جناب شما با بسیار بیرویی و پررویی میگوید که قرار داد شفاف است!
من هیچگاهی از اودلا اودلا (شاگرد آرایشگر) دفاع نمیکنم ولی مغز متفکر (بی مغز) هم گلی نچید که ملت دسته اش میکرد!
شما اگر نویسنده و یا ژورنالیست هستید نه (چورنالیست) باید حق بگوید، خداوند حق نام دارد اگر حق گویی را شروع کنید در هر کارت برکت میباشد. اگر شی مالی و بوت پالشی کنید بجای نمیرسید!

>>>   با عرض حرمت برادر ما نان شب خود را نداریم همه اعضای شورای نظار ملیونر شدند از کجا شد این همه پول این هم از همین کشور هستند همه را میشنا سیم که یک خر هم نداشتند وحالا از خون مردم شدند ملیونر باز هم میگویند که کم است و مردم جاهل افغانستان بخاطر سمت و ملیت به حق خود ظلم میکنند واز اینها طرفداری میکنند.چی وقت این مردم از خواب غفلت بیدار خواهد شد.
غلام حسین

>>>   به نظر بنده این یک دورغ محض است چون موافقت نامه ائی که به اساس ان حکومت وحدت ملی شکل گرفت عملی نمودن ان خواست ملت افغانستان است پس این بهانه ها انحرف دادن افکار مردم است و بس. مردم انقدر که شما فکر میکنید بی خبر نیستند.

>>>   مردم عزیز و شرافتمند افغانستان - شما خود قضاوت نمایید - تنظیمی های که به اصطلاح خرلنگ نداشتند وکنون از درک مکیدن خون ملت سوار برکروزین وپلو تفاله مینمایند - وبرگرده مردم بیچاره که نان چشک ندارند سوار هستند - دلیلش همین اشخاص قهار گونه اند - خوب شد که اصل ماجرا هویدا گشت ، خداوند آنها رابه قهر وغضب گرفتار نماید.
سلطانی استاددانشگاه کابل

>>>   قرار دادتیل وزارت دفاع ملی طور غیر قانونی ودور از شفافیت بدون در نظر داشت قانون تدارکات به برادر زاده غنی گک داده شده است وکاکای سال خورده که ( 130 ) سال عمر دارد به حیث سفیر در مسکو ( خانه مامایش ) مقررنموده است

>>>   میراث خور را خواب میبرد، آموخته خور خواب آرام ندارند. عبداله وقهار همیشه در چپاولگری وغارت بیت المال عادت داشته خواب آرام ندارند. نفرین به آنها. من اینها را خوب میشناسم.
فیروزه پنجشیری

>>>   برادر محترم از تيل وزارت داخله خبر ندارم مگر تيل وزارت دفاع نزد كسي است كه زور هيچكس برايش نميرسد. دلش شد تيل مياورد اگر دلش نشد هفته ها وزارت دفاع بدون تيل است. شما كوشش كنيد واقيعت رابنويسيد تشكر

>>>   چیرا اخیر چیرا نزارد طلبان داعیش در افغانستان زنده گی کند فرید ولد عبدالرحمن از ولایت فاریاب منطقه سبز بلوچ شاه نادر

>>>   دزدی های امان الله خان
از قلم جلیل بهفر
شاعر گفته بود گر حکم شود که مست گیرند / در شهر هر آنچه هست گیرند
بر فرض حبیب الله کلکانی دزد بود، قبول! این شهر چه شهریست، این کدام قاضی و این حکم چه حکمی ست که یک دزد مستوجب نفرین و عذاب دانسته می‌شود، تا آنجا که حق داشتن گور ازش گرفته می‌شود و از دزد دیگر بزگ‌داشت و به خاطرش جشن برپا می‌کنند؟
همین امان الله خانی که حکومت برایش با خرچ میلیون‌ها دالر چند روز پیش جشن گرفت، بیت‌المال را چور کرده است.
در صفحهٔ ۶۳۳ افغانستان در پنج قرن اخیر، اثر محمد صدیق فرهنگ آمده: "در هنگام عبور از سرحد [هنگام فرار از افغانستان] کف دو موتر یکی تیزرفتار که امان الله خان خود در آن جا داشت و دیگری اتوبوس حامل زنان و اطفال از خریطه‌های پول، طلا و نقره پوشیده بود.
آیا امان الله خان آن همه پول و جواهر را از آبلهٔ دست خودش بدست آورده بود؟
آیا خارج ساختن آن همه پول و دارایی یک جنایت و دزدی نیست؟
امان الله خان آن همه پول را کجا برد؟ به کی تسلیم کرد؟ به هند بریتانیایی یا تا آخر عمر خرج عیاشی اش کرد؟
کسی است این سوالات را پاسخ بگوید؟
جلیل بهفر

>>>   قرارداد وزارت دفاع که غنی به پسر کاکایش داده به هیچ صورت شفاف نمیباشد۰ این مطلب در همان زمانش هم منتشر شد۰ به قرار معلوم خود غنی در آن شریک است۰

>>>   نه کل بماند نه کدو خاک بر سر هردو ماملت افغانستان مگر چی گناهی کردیم که گیر این .... جهادی و دزدان متفکر و نکتایی دار افتادیم مملکت در وضعی قرار گرفته جنگ از یکطرف که اینروزها فقط وفقط مردم و بچه های مردم مستضعف دم توپ ومرمی طالبان وحشی وپاکستانی قرار گرفته وضعیت اقتصادی مردم ومملکت را که همه میدانند جز این..... که به کرسی قدرت تکیه زده اند ومشغول چور وچپاول هستند بابا مردم از این وضع کرده دیگه وضعی بدتر هم خواهیم داشت بریزیم بر ارگ و قصر سپیدار این دوتا دلقک و..... را به پایین بکشیم و یک نفر را که از بین خود همین ملت باشد به رياست جمهوري برسانیم و ازش حمایت کنیم اینها دیگه بی پروایی و .... را به اوجش رساندن مرگ یکبار شیون هم یکبار

>>>   سلام و عرض ادب:
از متن فوق چنین اسنباط میگردد که نویسنده آن شرکت تهیه کننده تیل برای وزارت دفاع میباشد که خود صفت خود را کرده است. به نظر من قرارداد ها چه بزرگ باشد و چه کوچک باید به شرکتی داده شود که تابعیت دوم خارجی را نداشته باشد زیرا انها همانند مهمان در این وطن زنده گی میکنند تا وقت مفاد خویش را افغان نامیده و بعد آز ان در کشور دومی خویش رفته عیش میکنند در حالیکه اشخاص فوق از ابتدا الی اکنون در شرایط دشوار وطن را ترک نکرده اند یعنی که از تیم الفائیده نسیتند بنا متوجه باشید.

>>>   هر کسی غارت و خیانت کرده باشد لعنت میلیون بار لعنت بر سر شان, از الله ج خواهانم که در قهر و غضب الهی خود با تمام دار و دسته اش دچار شان سازد, دور نخواهد بود این غارت گران به گونه بسیار فجیع هلاک و مردار خواهند شد. انشا الله وعده الله وعده حق است.
وسلام

>>>   کرزی به حد اعظم آن رسید. کرزی را پدر فاشیسم معاصر کشور باید نام نهاد، چه در زمان وی بود که بعوض اینکه این غایله اختتام پیدا کند؛ تشدید بی سابقه پیدا کرد و حتی شخص وی در ایجاد شبکه تلویزیون ژوندون که آشکارا به اقوام دیگر افغانستان اهانت می کند اساسگذار اصلی آن محسوب می شود. شما درست فرموده اید که قضاوت امروز در مورد اشخاص نه از روی واقعیت های تاریخی و قانون و شرع است بلکه اساس قضاوت را فکر و احساس قومی تشکیل می دهد.

>>>   هــــــــــــرچه شده یا نشده یک چیز ثابت است اینکه تیم ع نسبت به همه مفسد تر است هرچه غاصب ،اختلاسگر ،جنگ سالار ،یاغی هست درتیم ع است

>>>   اشرف غنی میخواهد سستم قبیله سالاری پشتون والی را حفظ کند دنیا بکجا رسیده اما این جهال مردم به کوه قاف روان است اواره

>>>   قرارداد تهیه و تدارکات کدام امر خیریه نیست . بزنس و انتفاعی است هرکس میخواهد نانی بدست آورد و باید تنها نخورد .
اشرف غنی و عبدالله هم حق و حیصه دارند
زمین بوس کابل

>>>   لطفا قیمت تیل قراردادشده برای وزارت دفاع ووزارت داخله رانیزبیان نماییدتا بهتربفهمیم کی اختلاس کرده است تشکر.

>>>   این دزدان مملکت را به یک شرکت انحصاری مبدل نموده اند هرکدام به نفع شخصی خود کار میکند هیج کسی دراین دولت به منافع مردم ومملکت کار نمیکند باز هم دیده شود که چه خواهد شد.

>>>   دكتور عبدالله عبدالله بخشى از ناگفته هاى لويه جرگه قانونى اساسى را افشاء كرد. او گفت: در جریان لویه جرگۀ قانون اساسی، با رئیس جمهور وقت (حامد کرزی) توافق بر این شد که سرود ملی دو زبانه (به زبان فارسی و پشتو) باشد. کرزی وعده کرد که این موضوع را در پایان لویه جرگه با نمایندگان مردم مطرح می‌کند و به این ترتیب، غائله را به خیر و خوبی پایان می‌بخشد. وقتی لویه جرگه ختم شد و از رئیس جمهور پرسیدم که قصۀ سرود ملی به کجا رسید، کرزی در پاسخ گفت: موضوع، ختم شد.
این اظهارات داکتر عبدالله نشان می‌دهد که کرزی در مادۀ سرود ملیِ قانون اساسی، مرتکب جعل‌کاری و دستبرد شده است.
كنشكا محجوب

>>>   مشكل كشور قومى است و اگر اين مسله حل شود هيچ بيرونى ما را به جان هم انداخته نمى تواند.

>>>   یک نابینا همراه بینا به خانه دوست خود رفتند ،بینا برای نابینا ګفت که اګر چیزی خوردنی اورد احیتاط و نظر تان باشد که از اول زیاد نخوري و اګر زیاد خوردن شروع شد باز به دست تورا اشاره می کنم ،وقتی به خانه دوست رسیدند ،برای مهمانان زردالو اورد نابینا از اول بجای اینکه یک بخورد چهار پنج ګرفت رفیقش به اشاره دست فهماند که کم بګیرد ولی نابینا فکر کرد که شاید از ما خلاص شد ، از ظرف کلان پای خودرا احاطه نموده فکر کرد که چور شروع شده است

>>>   کرزی پدر فاشیسم معاصر

>>>   اشرپ غنی فاشیست نه تنها که یک خائن است بلکه یک فاسد و حامی فاسد ها هم است......

>>>   قـــرارداد وزارت دفـــا ع از غ قرارداد وزارت داخــلـــــه از ع بس خلاص !

>>>   واه واه گل میدان .
ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است