دختر هموطن، قربانی سیاست غلط در ایران (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۵/۵/۳۰ کد خبر: 119793 منبع: پرینت

دختر دوازده ساله افغانستانی به نام لطیفه که کبد او مشکل پیدا کرده بود در یکی از شهر های ایران (شیراز) به علت قانون ممنوعیت پیوند به اتباع غیر مجاز غیر ایرانی جان خود را از دست داد.

پدر این دختر در مصاحبه با خبرنگاران جوان گفت: دو هفته پیش دخترم را برای معالجه به بیمارستان بردم و حاضر بودم تا کبد خودم را به او بدهم اما پزشکان به علت اینکه کارت شناسایی ندارم از این عمل خودداری کردند.

وی می افزاید: حال بیمارستان جسد او را هم نمی دهند و درخواست 17 میلیون پول کرده اند.

مسوولان این بیمارستان غیرمجاز بودن، عدم تمکن مالی و نبود تخت خالی را از عوامل فوت لطیفه می دانند.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201608/201608200644333115.jpg

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا رحمت کند.
بنی آدم اعضای یکدیگرند, این حرفها مال دیروز بوده
کی امروز دشمنی هم دیگرند
جاغوری

>>>   شهادت این بانوی قربانی تبعیض ونژادپرستی تسلیت باد

>>>   به عنوان یه ایرانی چیزی جز شرمندگی ندارم که بگم. قوانین در ایران متناسب با اون رفتاری نیست که باید با مهاجران افغان بشه.
هزاره ها تاجیک ها ازبک ها و همه اونهایی که به ایران اومدن به ما پناه اوردن ولی متاسفانه ضعف قوانین مشکلات فراوان داخلی ایران و ملی گرایی احمقانه بعضی ها که ایرانی را فقط محدود به مردم ایران امروزی میدانند از عوامل این وضعیت برای برادران و خواهران ماست.
باور کنید اگر روزی شرایط برای مطالبه حقوق مهاجران ایجاد بشه من و خیلی از ایرانی ها حاضرند در کنار شما باشند.
اگر یک نماینده از طرف مهاجران (مثلا سفیر افغانستان در تهران) با اخذ مجوز از وزارت کشور ایران یک تجمع برای مطالبه حقوق مهاجران رو به روی مجلس ایران بر پا کند تاثیر قابل ملاحضه ای بر شرایط برادران و خواهران ما میذاره. کم کمش اینه که یک بحث و گفت و گویی در جامعه و سیاست ایران درباره مهاجران شکل میگیره و بالاخره مطمئنا به نتایج مثبتی میرسه.
اما همین که رسانه ای مثل باشگاه خبرنگاران این موضوع را گزارش کرده نشون میده نسبت به مشکلات مردم بی توجهی صورت نمیگیره هرچند داغی که بر دل این خانواده نشسته درمان نمیشه اما برای تغییر شرایط موثر هست گزارش رسانه ها.
محمد حسین - ایران

>>>   خدا نگذرد از مسولین افغانستان که به فکر مهاجرین نیستند و همیشه به ایرانی ها لبخند میزنند

>>>   من یک ایرانی هستم از همان وقتی که دولت روحانی این تصمیم مزخرف را گرفت ناراحت شدم و قلبا میدانستم این عمل زشت است برادران افغان چه به لحاظ دینی و حتی به لحاظ قومی زبانی تاریخی برادران ما هستند این کار بسیار ... بود.

>>>   من به شخصه همه مردم افغانستان خصوصا مردم (تاجیک و هزاره ) را ایرانی میدانم و علاوه برآن مهم تر برادران مسلمان ما هستند این کارها اشتباه است و از این عمل بسیار ناراحت و متاثر شدم به نظر بنده کار مسئولینی که موجب مرگ این خواهر ما شدند به لحاظ عقلی و شرعی حرام است.
یک ایرانی

>>>   خدا می داند اصل موضوع چیست.
افغان پیپر یک روزنامه کاملا ضد ایرانی و شایعه پراکن بدون منبع و قضاوت بر اساس اطلاعات ناقص و قضاوت یک طرفه و کاملا مقرضانه است.
افغان ها عزیز ایران هم مشکلات خودش را دارد اگر این قدر به شما ظلم می شود خواهش می کنم به ایران نیاید به پاکستان یا هر کشوری که شرایط برای شما مناسب است بروید.
سی سال در ایران مهاجر بودید اما دریغ از یک خبر که حاوی تشکر باشد.
شما کلا انسان های پر توقع و بی انصاف هستید.
واقعا نظرم درباره افغانستان که تا به حال به ان به عنوان یک کشور همزبان نگاه می کردم کاملا عوض شد.
تنهای تنهای تنها ....IRI

>>>   روح سعدی و نام سعدی ایرانی و ...
ایا استفاده ایرانیان ازین تفکر سعدی فقط سیاسی است؟
بنی آدم اعضای یکدیگر اند ...... الخ
م.ش.ف کابل

>>>   فقط منتظرید خبری در ایران باشه تا ایران رو بکوبید . انصاف داشته باشید

>>>   خداوند روح شاد وجنت برین نصب کند وخداون کلان های مارا هدایت کند که مصدرخدمت به مملکت خود شود تا ازاحتیاج ومهاجرت های ممالک دیګرخلاص شوم .
مردم باید تاآخرین توان وطاقت خود کوشش نمایندتامملکت خودرا ترک نکند بخاطری ازمجبوریت های مایان همسایه های مان استفاده سوؤ میکند واز مجبوریت ها مایان لذت میبرند .
خداوند ماراهدایت کند که ازدربدری خلاص شوم
ازکابل

>>>   بنده سالهاست که درایران زندگی می کنم بجز محبت چیز دیگری ندیدم بنظرم این خبر از ریشه کذب است و از محل دیگری تائید نگشته است . فاروقی از تهران

>>>   متاسفانه انسانیت به انسانی قربانی شد توسط وزیر بهداشت ایران و دیگر انسان های مسلمان نما.

>>>   من هم یک ایرانی ام
و گفته ی دوستان دیگر را تصدیق میکنم
افغان پیپر ضد ایران است... در تمام مدتی ک این سایت را دنبال کردم درباره ایران فقط انتقاد دیدم....

>>>   خیلی متاثیر شدم خداوند روحش را شاد و با انبیاء‌الله محشور فرماید.

>>>   با سلام به همه. من از ایران این کامنت رو می نویسم این خبر دردناک هست اما باید به یک نکته توجه داشت و اون این هست که وقتی یکی به کشور دیگه ای مهاجرت میکنه باید به قوانین اون کشور احترام بذاره و عمل کنه. وقتی اعلام میشه که همه مهاجران اعم از افغان و عراقی و غیره باید به اداره اتباع وزارت کشور مراجعه کرده و کارت آمایش دریافت کنن یا از مبادی رسمی و با پاسپورت وارد شون همه باید عمل کنن. تا خبری از ایران میشه بعضی از رسانه های افغانستان تو بوق و کرنا میکنن که ایران فلان ایران به همان. شما فکر میکنین در پاکستان اوضاع برای افغان ها بهتره. لا اقل در ایران امنیت فزاینده و کار در مراکز وجود داره. ایران جزیره ای امن در وسط بشکه های متلاطم باروته. از اون طرف پاکستان و افغانستان و از این طرف عراق و جدیداً ترکیه اگه قرار باشه هرکسی غیر مجاز وارد ایران بیاد و راحت باشه کشور ماهم میشه مکانی برای داعش و طالبان که خدارو شکر تا کنون نشده

>>>   اولا خدابیامرزتش.
دوما ایران جای افغانی نیست
سوما من تو کتم نمیره افغانی تو کشورم باشه
چهارمن رو دادن به شما افغانیا اگه نداده بودن جرات نمیکرد ی افغانی بیاد خاستگاری دخترخاله من.هر چند تا شش ماه به خاطر این کارش باید تو گچ بخوابه:
سریعتر دکمه رو بزنید فرار کنید ...

>>>   چرا کسی از قطع اب افغانستان به روی مردم ایران چیزی نمیگه؟؟؟؟
چند ملیون ایرانی بخاطر خشکسالی که افغانستان پیش اورده باید از شهراشون کوچ کنن شما خیلی خاینید

>>>   من از سعودی می نویسم دراینجا از مکتب وپوهنتون برای مها جرین خبری نیست داکتر دوا شفاخانه وسایل وامکانات صحی رایه گان که حق اولیه همه انسان ها است کسانی که اقامه ندارند مرده خود راگور کرده نمی توانند مجبور میشوند عزیز ازدست رفته خود را در کفن پیچانده نیمه های شب در زیر موترهای تنظیفات شاروالی رها کنند از ترس زندانی شدن ورد مرزشان فریاد درد وسوز خود را در گلوخفه می کنند و از مراسم فاتحه وهمدردی آشنایان خبری نیست ما در هیچ جا ااعتراض وشکایت علیه سعودی نه دیدیم پنج ملیون افغان در کشوری پناه بردند آنکشور وضعیت اقتصادی نظامی و اجتماعی آن کمتر نبوده بلکه بیشتر هم بود تحریم اقتصادی مسدود شدن دارای های آیران در آمریکا وهم پیمانانش توطه چینی سر مایه داران منافقین خلق اشراف ......صدهاپرابلم دیگر که ما داز طریق رادیو تلویزیون وجراید میشنویم ومی بینیم وبا آن هم ایران با مهاجرین برخورد انسانی و برادرانه داشته لقمه نان خود را با افغانها نیم کرده است همه میدانیم ملل متحدرا قدرت های استعماری بنیان گذاشتند برای آسان‌ کنترول کردن جهان سوم .حکومت ها ونظام های حاکم نود فیصد مامورین ناتو است وکشور های مستقل در محاصره وتهدید زورمندان .تمام کمک ها را پاکستان میگرفت پول شیوخ عرب وانجو های غرب به نظامیان پاکستان و سرویس جاسوسی سرازیر میشد . ایران از کمک های ملل متحد محروم بود ودر درون آیران یک کشور دیگر ساخته شده بود آواره گان جنگ عراق افغانستان تاجیکستان ماحقی اعتراض نداریم ماازحکومت ومردم ایران سپاسگزاری وتشکر نمایم .ایران قرضدار ما نیست، پاکستان عرب ها آمریکا انگلیس فرانس مدیون قربانی وفدا کاری های ساده لوحانه ما هستند دیروز بنام‌ روسی کشته می شدیم وبنام آخوانی ماوست امروز بنام طالب داعش اردوی ملی پولیس.......وغیره مرگ دختری که در یک قدمی مرگ قرارداشته امید زنده ماندنش پنج فیصدبودآنقدر بزرگ نمای میشود مثل اینکه ما مصون تر ین ملت در روی زمین هستیم مرگ کود ک بیمار ما در یک کشور بیگانه همه را شوکه کرده است بیدار شوید واحساساتی بیمار گونه تان را کنترول کنید مانند گوسفند عمل نکنید

>>>   بنده دست پاکستانی ها را در افغان پیپر بطور وضوح مشاهده می کنم این نوع خبرها با عقل هم درست در نمی آید چه رسد به برادران میهمان نواز ایرانی .

>>>   با تقدیم سلام ایا ایرانی هایکه میگن ما افغانها ره در کشور خود نمی خواهیم اطمینان دارند که تا ابد زنده هستند ؟همه سرزمین ها از ان خداست وهر شخص هر جاه بخواهد میتواند زندگی کند و هیچ شخص روزی شخص دیگر را نمی خورد پس این همه بخل برای چی؟مگر همه ما مسلمان نیستیم؟مسلمان خو دل رحم میداشته باشد پس این همه چیست؟دوستان عزیز کمی هم به اخرت فکر کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است