ما طرفدار تشنج نیستیم
افرادی که هیزم به آتش اختلافات دو رهبر می اندازند باید بدانند که با حذف و با تضعیف یک طرف مشکل افغانستان حل نمی شود و افغانستان با این کارها به بحران می رود 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۹    ۱۳۹۵/۵/۲۸ کد خبر: 119713 منبع: پرینت

محمدمحقق، معاون دوم ریاست اجرایی در گفتگو با «تحول» گفت: افراد غیر مسوول باید بدانند که براندازی نظام به نفع هیچ کس نیست و آنها نباید تلاش کنند که این کار را به پیش ببرند.

وی افزود: افرادی که هیزم به آتش اختلافات دو رهبر می اندازند باید بدانند که با حذف و با تضعیف یک طرف مشکل افغانستان حل نمی شود و افغانستان با این کارها به بحران می رود. ما طرفدار تشنج نیستیم و می خواهیم که حکومت با برنامه های خود پیش برود. حکومت برنامه های خوبی مانند بند سلما و بندر چابهار را در دست دارد که با اجرایی شدن آن افغانستان به دروازه پیشرفت اقتصادی می رسد. پس بهتر است به جای دامن زدن به اختلافات چنین برنامه های کاربردی را به پیش بریم.

محقق، در خصوص اینکه آیا توانسته است به عنوان رهبر قوم هزاره حق آنها را در افغانستان تطبیق کند بیان داشت: من سرباز کهنه کاری از مردم هستم که در مواقع لازم صدای آنها را بلند می کنم و در مواقع غیر لازم صدایشان را بلند نمی کنم. همیشه به مردم گفتم که من سربازی تجربه دیده هستم که گاه تشخیص می دهم که چه برایشان بهتر است. در قسمت هزاره جات که بیشتر کار می کنم شاید برخی اشکالات در قسمت سفارتخانه ها و در معاونت ها باشد که به تدریج حل می شود اما در ساختار کلان نظام و در کابینه ما هزاره ها فی صد خود راداریم. پس حق آنها را تطبیق کرده ام. در ولایت ها هم این قضیه تمثیل شده و کوشش می کنم که بهتر شود. در قسمت بازسازی و امکانات هم تمام تلاش خود را برای هزاره جات کرده ام. اخلاص و صداقت خود را بامردم دارم و سعی می کنم کار درست را انجام دهم.

معاون دوم ریاست اجرایی، در ارتباط با انتقادهای تند داکتر عبدالله از رییس جمهور گفت: دامن زدن به اختلافات سرنوشت مردم افغانستان را به بازی گرفتن است. حرف های داکتر عبدالله، به معنای خراب کردن نظام و بازی کردن با سرنوشت مردم نیست. گاهی در سیاست پیش می آید که حرف هایی درشتی هم به یکدیگر زده شود. حالا هم ما تلاش می کنیم که مطابق تفاهمنامه مشکل میان داکتر عبدالله و اشرف غنی حل شود چرا که به بحران رفتن در این شرایط برای هیچ کس خوب نیست. حالا هم داکتر عبدالله و هم داکتر اشرف غنی قول داده اند که تعادل را در حکومت برقرار کنند و تنش ها را حل نمایند. تنش ها قطعا نباید ادامه پیدا کند. چرا که اگر این تنش ها ادامه پیدا کند کشور به بحران رفته و با خطر مواجه می شویم و امیدهای ملت به ناامیدی تبدیل می شود.

محقق، در خصوص درخواست داکتر عبدالله از اشرف غنی گفت: در حال حاضر تیم داکتر عبدالله فقط می خواهند که در چوکات توافقنامه حق شان محفوظ باشد و بتوانند به درستی کار کنند. تجزیه تحلیل های غیر از این درست نیست. ما باید یک نگرش کلی برای پیشبرد این نظام داشته باشیم. بررسی جزء به جزء رفتارها درست نمی باشد و کارها به درستی پیش نمی رود.

وی ادامه داد: حکومت وحدت ملی از دو تیم تشکیل شده است. در زمان انتخابات هر دو تیم رقابت هایی داشتند اما حالا با هم کنار آمده اند. در این دو سال و سال های بعد قضاوت ها گوناگونی در مورد آنها و در مورد اختلاف های آنها وجود دارد اما موظف هستیم که این نظام را تا سه سال آینده همچنان پیش ببریم و اختلافات را کنترل کرده و آنها را تبدیل به تفاهم کنیم تا کسانی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند این فرصت را نیابند.

محقق، در خصوص جوانانی که رهبری جنبش روشنایی را به دست گرفته اندو گفته می شود می خواهند جایگاه وی را به عنوان رهبری هزاره ها بگیرند گفت: به آنها خوش آمد می گویم. جوانان باید در عرصه سیاسی افغانستان فعال باشند و مشارکت داشته باشند اما مشارکت در سیاست مسیرهایی دارد که آنها باید آن مسیرها را طی کنند. آنها باید در انتخابات شرکت کنند و این مردم است که قضاوت می کنند این افراد به درد رهبری کردن می خورند یا خیر. من هم به زور در سیاست نیامده ام. بارها و بارها در انتخابات شرکت کرده ام با رای های میلیونی همین مردم دراین چوکی هستم. در واقع مردم مرا انتخاب کرده اند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب محقق بفکر حرم سرا ات باش ، دنبال این حرف ها مرد.
محمد ناصر

>>>   طرفـــدار حق السکـــــوت هستی ؟؟ کدام فردی از فامیل یا اقارب باقی مانده که سفیر یا صاحب چوکی نشده باشد؟؟
ر

>>>   جناب عالی قدر محقق به گفته شخص خودش خردوان همیشه به فکر جضرت جیب اش است نه به فکر ملت و قوم اش

>>>   سوال که همیشه مردم هزاره از آن رنج می برند این است تاهنوز برای مردم هزاره روشن نشده این است که چه کار انجام داد ه اید؟ هیچ زمان پاسخ این سوال را دریافت ننموده اند اگر واضح تر بیان کنید کدام مورد را بیان فرماید خیلی خوب است؟
محقق تاریخت گذشته است باید مردانگی داشته باشی و اعتراف کنی که توانایی کار در سیاست را نداری؟ بااحترام باید کناره گیری کنید این ملت دو راه بیشتر ندارد یا تمامی باید کشته شوند یا حق مردانه خود را از کام جنایت کاران بیگیرند. راه دیگر وجود ندارد. شما وامثال شما همیشه در پست سیاست مدار حق مظلوم و مردم هزاره پایمال نمودید. خداوند شما و امثال شما را نبخشد.! همیشه با نیرنگ دو طرف خوردی از دو طرف استفاده شخصی نمودی خدا وند از شما نگذرد که مردم هزاره هیچ زمان از شما نمی گذرد.
فرهاد

>>>   جناب. استاد دورغین. حیف. است. کی. این. حرفهارا. بروخی .هزاره .هامکشی.. کدام‌ .درد را دوا کردی. جیب‌. خودت. اگر پورشده.. بس. است.
تشکر😀

>>>   در انتخـــــابات بعـــدی چنــــد السوالی را ولایت میسازی ؟؟؟

>>>   محقق فریبکار تو مردم هزاره را فروختی. تاریخت گزشته است. رهبران جوان و تحصیل کرده تو را به زباله دان خواهد انداخت. دیگر نمیتوانی معامله کنی.

>>>   او مردک یک مورد را بیان کن در 16 سال معاونت چه کار کرده ؟ اگر خانواده ات را در پست دولتی مقرر کرده اید این منت برای مردم هزاره نیست. تو واضح بیان کنی چه خدمت برای مردم هزاره نمودی ؟ مردم تو را امین خود ساخته بود به امانت این مردم خیانت نمودی هیچ کار را انجام ندادی.
رهین

>>>   فکر نکنم از هر 10 هزاره بیشتر از یک نفر از محقق راضی باشند

>>>   محقق حالا آدم شده و طرفدار تشنج نیست! ولی دو دهه قبل او تشنج را با ابداع رقص مرده دامن می زد.
حبیب کلکانی

>>>   دیگرکسی را فریب داده نمیتوانی دارائی ها را ازکجا کردی باید حساب بدهی

>>>   محقق درریاست احرایه معاون است نه ریس جمهور ما مردم همیشه احساساتی برخورد میکنیم میخواهیم توسط احساسات خود را حاکم وتسلط بردیگران پیدا کنیم درست است من هم تاید میکنم که جناب عالی بی عقل میباشد دران همه موج ازمردم باید حرف درست درمورد مردم میزد ومردم را به عنوان کوچه گشت تلقی نمیکرد ودر حادثه های چون دهمزنگ باید سهیم میبود ومردم را به هرنحوی ازبهران نجات میداد این عادلانه نبود که سهم خودرا ادا نکند اما نه اینکه هیچ خدمت نکرده وصدای مردم نبوده درجایش با مردم یارویاور درجهاد همرای مزاری بوده فیصدی کم خدمت راکه دردوران جهاد کرد ه ودردوران فعلی میکند ما نباید دست کم بیگیریم ما باید همه جناح رامدنظر بیگیریم مثلا دروزارت دفاع ملی اقای مراد علی را با یک معامله دراخیر ارتقا رتبه داد وستر جنرال ساخت دایکندی را به عنوان ولایت ساخت دوستم کدام ولسوالی ازبک نشیین را ولایت ساخته است کدام روز خلیلی رفته گفته باشه که جاغوری ولایت شود یا دایزنگی یا بهسود خودش غیر ازمعامله وخرابکاری که کرده درافغانستان اکثرا درمورد مدنیت چیزی میفهمند اما اینکه عملی نمیکنند حرف دیگری است

>>>   اینها اطفال سیاسی اند هیچ کاری بیدون دزدی ازآنها ساخته نیست

>>>   کی از شما نظر خواست شما که سیاست را برای پول باختی هیچ پشتوانه ای نداری مردمت ازت بیزارند مواظب خودت باش چوکی را که با خون هزاره ها و معامله بر سر عدالت خواهی مردمت نمودی ازدست ندی چونکه اگر همین حالا تورا با لگد بندازن بیرون کسی را نداری که ازت حمایت کند نه فهم بفهم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است