چه نمره ای به حکومت از هم پاشیده ملی می دهید؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۵/۵/۲۷ کد خبر: 119656 منبع: پرینت

درحالی تنش های سیاسی ناشیانه و نابخردانه در افغانستان جو اجتماعی، سیاسی و امنیتی را مسموم و افکار عمومی را ملتهب کرده است که بسیاری از مردم ملکی دیگر تعصب و تعهدی نسبت به هیچ یک از تیم های اصلاحات و همگرایی یا تحول و تداوم ندارند و حتی نسبت به از هم پاشیدگی دولت بند زده و ترک خورده ی وحدت ملی بی اعتنا شده اند.

با این حال باید بررسی کرد که در دنیای احتمالات و تصورات ذهنی براساس شناخت نسبی از روسای دوگانه ی جمهور و اجرایی، حکومت اشرف غنی به تنهایی در این دوسال چگونه می بود؟ حکومت عبدالله چطور؟ به بیان دیگر اگر سرنوشت حکومت دست نشانده بر اساس صلاحدید امریکا جز این رقم می خورد، آیا نتیجه ای جز این بدست می آمد؟

با توجه به اینکه هیچ یک از اساس های توافقنامه ی وحدت ملی اعم از "برگزاری لویه جرگه به منظور تعدیل قانون اساسی، اصلاح نظام انتخاباتی، ایجاد پست ریاست اجرایی یا معادل صدر اعظمی در ارگ، تفکیک کابینه و شورای وزیران از یکدیگر و نیز تحقق تحول و اصلاحات در نظام جمهوری اسلامی افغانستان" جامه ی عمل نپوشید و محقق نشد؛ چه نمره ای به این حکومت می توان داد؟

نظر به خط مشی و گفتار و کردار متفاوت روسای جمهور و اجرایی در خصوص مسایل کلان و سطح اول مملکت از جمله جوانان، امنیت ولسوالی های مرزی، سیاست خارجی، زنان، فساد اداری، مواد مخدر، مسایل مذهبی، بیکاری، داد و ستد و گمرکات، ورزش، سوادآموزی و معارف موضع گیری ها و عملکرد کدام یک را بهتر ارزیابی می کنید؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   محکوم تاریخ...........

>>>   صفر- صفر وباز هم صد صفر
هراتی

>>>   مه خو دیګر نمبر به اینا نمیدوم. ازی که دوق نشه بری هردوش یک یک پالان بخشیش مکنوم.

>>>   صدنمره پوره به اشرف غنی !
وطندار

>>>   برای جناب رئیس جمهور نمره 80 وبرای ع فقط نمره 5 تا زمانیکه مسکوت باشد چون او وقتی به حرف می اید که غ تقرر یک مفسد را رد کند یا بجای یک اختلاس گر یک جوان با انرژی وصادق را تعیین کند
ر

>>>   0000....

>>>   عبدالله صرف نماینده چند فرد پنجشیری است نه از مردم اگر او خواسته باشد ملی عمل کند جنگ سالاران ورا نمیگذارند

>>>   جنایت تاریخ برعلاوه سی ملیون صفر

>>>   نمره صفر لیاقت هر دو عالی جناب است، تا قوم پرستی و دیکتاتوری و تک روی را کنار نگذارد هرگز و هرگز موفق نیست. دنیا غرب از دمکراسی به ترقی رسیدند، فکر کنم غنی می خواهد مثل یهودی ها که در ارازی اشغالی فلیسطن انجام داده عمل کند ولی کور خوانده.

>>>   درمورد انتخابات 3بار فرمان ریس جمهوررااهل طویله رد کردند- تذکره هم بخاطر مسله قومیت نشد که نشد - لهذا رییس جمهور80نمره وعبدالله 15 نمره 5نمره هم بخاطرآرایش کم شد
مسود استاددانشگاه

>>>   صفر

>>>   مـه هم عین نظر وطندار را دارم صرف یک نمره به دلیل چـیـغ زدن درهنگام صحبت کردن را کم میکنم، بجای چیغ زدن آرام ومنطقی ومستند صحبت کردن نتیجه بهتر دارد ، فایده ونتیجه این چیغ زدن چی است؟؟؟
@

>>>   ناکام مطلق و برادر داعش و طالب

>>>   برادرحکمتیار با رفیق غنی در لوگر دیدار می کند ولی برادر عبدالله در کاخ سپیدار ماه هاست که گرسنه منتظر دیدار برادر حکمتیار بر سر یک سفره است.
زنده باشیم آنروزی را هم ببینیم که فرمانروای کاخ سپیدار حکمتیار شود و عبدالله شهید فرمانروای گورستان خیرخانه مینه.

>>>   به چه کارش بایدنمره داد شود اینها هیچ کار را نتوانستن انجام بدهند. برای هیچ که نمره داده نمی شود.
فرید

>>>   به هردو از صد نمره ، نمره صفر را میدهم، رئسائی که نتوانند ملت شان را از زیر چکمه های این و آن بیرون آورند، توقع چه نمره را از مردمش دارند، در قبال کدام خدمت توقع نمره را دارند؟

>>>   هردو مزدور بيگانه، هردو بدون تعهد ملي، هردو بي ظرفيت و بي كيفيت، هردو در قصه فأميل، أقارب و دوستان تيّم خود و غ بر علاوه در انحصار چند قومگراي قبيله. هردو فكر ميكند كه وطن فقط مربوط اين دو تيّم است. اينها لياقت صفر را هم ندارند، بخاطريكه صفر هم نمره است. خداوند (ج) ملت و وطن مارا از همه مفسدين نجات بدهد.

>>>   نمره.صفر با وعده هایی دروغین..000000000

>>>   90 نمره به عبداله و 90 به غنی. به حکومت شان در مجموع 65 .

>>>   حیف 0 که به حکومت داد.

>>>   حکومت دیکتاتوری که مردم خود را انتحار میکند بزودی نابود میشود

>>>   50-50

>>>   50 به عبدالله 70 به محمد عطانور 60 به محمد محقق
امتیاز منفی 180- به غنی متقلب دوم جهان
در مجموع میشود 000 تمام
یعنی تمام کار های نیک هر چند اندک باشد بوسیله غنی بی فایده و 00 میشود.

>>>   من نمره 24 فیصد به عبدالله میدهم و نمره 2 فیصد بهر غنی قوم پرست داده میشود

>>>   نمره 0000 به توان هزار به غنی اشرف

>>>   نمره صفر هر دو یک نمره بیشتر به غ برای جیغ زدنش

>>>   صفر مطلق به غنی داده میشود 50 به عبدالله

>>>   پلان های شوم جدید پدران نا خلف نامرد پاکستانی الاصلِ پتان، افغان و اوغان
گه گویند شیرند و گه شیر گیر
شیر گیر و شیر تان کفتار ماست
هم میهنان عزیز،
درود برشما باد!
شما شاهدان تاریخ ننگین سیاسی دوصد ساله فرزندان ناخلف قوم پتان یا افغان هستید،
آگاه باشید که سیاسیون کفتار صفت نامرد پتان هیچگاه خصلت درنده گی شان را تغییر نخواهد داد،
زیرا این خصلت و خوی وحشی
در رشته بدن ها لجن و مغز های گندیده
وخون کثیف شان و روانهای پلید شان
فطرتا جاریست!
متاسفانه که یک زنچوی بی غیرت نیمه افغان ونیمه تاجیک بنام عبدالله و چند تن چوکره ها وکاسه لیس های هزاره با بی عرضه گی و فرومایه گی سیاسی شان دندان های خون آلود اولاد ها پاکستان را در قصر و لانه تروریستی افغانی در طی دو سال صیقل داده اند.
کفتار غنی طالب نژاد قرار اخبار بخش شده نزد تروریست درجه یک پتان یعنی ننگ الدین احمقیار رفته تا از وی حمایت تروریستی دریافت کند.
من شکی ندارم که سران سرگین بوی پتان امروزتقریبآ همه پست های مهم کشور را غضب کرده و تروریستان طالب هم نژاد وهم خون شان را برای محاصره تمام کشور آماده کرده اند تا در صورت لزوم دست به حملات تروریستی زده و در بین مردم وحشت و نا امنی ایجاد کنند تا سر در مقابل شان سر بلند کرده نتوانند.
همه میدانند که پتان از ظلم و استبداد و قوم پرستی قبیله وی دست بر نیست و تا این ملعونهای مزدور وکثیف از دایره قدرت نابود نشوند مردم کشور مان به شمول پشتونها گوسفند صفت قربانی های زیادی خواهند داد.
تروریستان ننگ الدین احمق یا همه جا و در هر گوشه کشور جاگزین شده اند. طالب غنی بنام در بازی موش وپشک عبدالله بی عرضه و فرومایه را به حاشیه راند و در بین مردم منزوی اش کرد.
این احمق نابکار یعنی عبدالله در حالی که دوسال چهارزانو نشته بود، می گوزید اما بوی گندش را مردم حس کرده بوده اند اما صدایش بعد از دوسال از زیر چوکی اش بلند شد.
لدا لازم است که هوشیارانه و مدبرانه اوضاع سیاسی را زیر نظر داشته باشیم تا بدست وحشیان پتان گردن زده نشویم!

>>>   هردو بايد إعدام شوند و بعدا جسد شان به سك هاي وحشي داده شود
خالد

>>>   00000000000000000000000

>>>   به سخنان غنی باید توجه داشت. ماننده نمایی (ضرب المثلی) داریم که می گوید: "دیوانه هم به کار خود هشیار است."
آن بخش از سخنان غنی که در روز سالگرد استقلال می گوید و به خاطر لهجه و اداهای دیوانه وار و هستریکش در فیسبک صفحه به صفحه می گردد، نکتۀ مهمی در خود دارد.

او خطاب به داعش می گوید:
"... با من چه داری؟ حق پدرکلان داری؟ نه تنها در ننگرهار که در سراسر افغانستان می کشمت، برونت می رانم..."

نکته در همان "حق پدرکلان" است. اگر کسی با غنی حق پدرکلان داشته باشد، مانند طالب، باشد، همۀ افغانستان را به خوب بکشد، برایش مهم نیست. اما اگر حق پدرکلان نباشد، ببینید که چگونه خود را تکه تکه می کند و صدایش از کجا کجا ها بلند می شود.

طالب همه روزه می کشد و هم کشته می شود. مانند گوسفند سرمیبرد، غارت می کند، آتش می زند و دنیا را برای مردم به دوزخ تبدیل کرده است. اما چون با غنی حق پدرکلان دارد، باجای عمل بالمثل همه روزه نزدشان دلال و آقسقال می فرستند و دعوت به صلح می کنند. در حالی که هیچ گونه برنامۀ اساسی برای از میان برداشتن این سرطان کشنده طرح نمی کنند و روی دست نمی گیرند. بلی، طالب حق پدرکلان دارد...

مافی الضمیر غنی در حرفهای و حرکات مالیخولیایی اش به خوبی نمایان می گردد. به حرفهایش باید توجه داشت!

>>>   دوام حکومت به اصطلاح وحدت ملی معنی ایت رادارد که یک زن دوشوهرداشته باشد

>>>   کل بکدو لعنب به هردو ان یکی مر د دروغ گو مفسد فیلارد وحامی داعش و طالب وانیکی دیگر ضعیف النفس چوکی طلب و قدرت طلب

>>>   نمره عبدالله وغنی. به حکومت شان در مجموع منفی ۱۰۰ جای این دوتا د پلچرخی با دوستان طالیب شان است

>>>   اگر زمینه برایم مساعدشد
چپلک پای دردهان این ....ها خوا هم زد

>>>   کسی که بخواهد رهبری جامعه فقیر و نادار افغانستان را بدست بگیرد باید در برنامه هایش تامین امنیت پایدار و مبارزه بافقر و ناداری را قرار بدهد و دراین راه تلاش شباروزی نماید.
دولت وحدت ملی موقیت شان روز به روز به دلیل ناتوان ، بی کفایتی وفقدان برنامه در امور دولت داری ضعیف شده روان است. ضعف این وضیعت خصوصاٌ از ابتد معلوم بود در فقدان سواد کافی هم پیمانان دوتیم بستگی دارد.
چرا بسیاری از مشاوران ریس جمهور و ریس اجرائیه افراد فرما ن بردار وضیف را به عنوان وزیر و ریس اداره و معاون وزیر برمی گزینند و معمولا ریس جمهور و ریس اجرائیه از افراد تعملق لذت می برند.
جریان یک زندگی عادی و نورمال برای شهروندان بی دفاع کشور ما در این عصر فناوری نیاز به ایجاد یک دولت موفق کادری و تخصصی در افغانستان است که برنامه ریزی های منظم و عملکرد شفاف کار گزاران رهبران حکومت می تواند ایجاد امنیت پایدار، ماند گار برای مردم مظلوم کشور مطابق با شخاص ها واستدارد هایی که برای یک زندگی عادی تعیین شده قابل د سترس نماید.
به طور مثال دستیابی به هدف از بین بردن فقر شدید و گرسنگی ، دست یافتن به آموزش ابتدایی و همگانی سرپنا ، در عرصه خدمات بهداشتی و تامین آب آشامیدنی از اصلی ترین نیاز های مبرم مردم این کشور است و از وظایف اولیه و نخستین دولت ها است ، که با دریغ در افغانستان از عدم تعهد ملی درکار مدیریت رهبری در بخش نیاز های اولیه و جدی مردم فراموش شده و یا آنها با مخالفت تیم ها پشت پازده اند.
جز و خواست های جدی و مبرم مردم عبارتند از تامین آب آشامیدنی مواد خوراکه طرف نیاز ، سرپنا ، عرصه خدمات بهداشتی ، رویکرد به آموز ش و پرورش از وظایف اولیه ونخستین دولت شایسته سالار است و خود گردان کشور فقیر برای یک زندگی عادی و نورمال، بی تردید نمونه و سرمشق هستند که باید رهبران دولت در این راه گام های بزرگتر و موثرتری بردارند.
زراعت باغداری و مالداری از اینکه نیازوالیه مردم را رفع می نماید ، می توانند در توسعه اقتصاد ملی و تامین جای مناسب کار برای نزدیک به ۸۰ در صد مردم نیز نقش بسزایی داشته باشد. برنامه ریزی در این بخش ها تاثیر مشبت در کاهش فقر و نادراری ورشد اقتصادی و اجتماعی کشور داشته باشد.

>>>   تاجيكان ، هزاره ها و ازبك ها ، رهبر بهتر از پدرام سراغ ندارند ، پدرام مردى كه هم ادب مى داند ، هم اسلام و هم عرفان و هم فلسفه ، مهمترين ويژه گى پدرام آزاده گى و عدالتخواهى او است ، پدرام در عدالتخواهى سرحد را نمى شناسد و در اين راه همه ى تابو ها را شكسته است. پدرام مرد سخنور و پر از مطالعه است . او با همه دانشمندى اش مرد حليم و متواضع است . آن چه پدرام ندارد سرمايه مادى است و در اين راه مانند مزارى ، مسعود شهيد هيچ گاه قدم نگذاشته است. انسان هاى كه دل به ماديات و زر و سيم نمى دهند ، در سياست مى شود به آنها اعتماد كرد.

>>>   از سخنان غنی جز تعصب عوام فریبی و کدورت چیزی دگری استنباط نمیگردد. ریس جمهور که تمام روز کینه میکارد و عداوت میپاشد به او چه قسم نمره دهیم . به این درنده خوی و گزنده سرشت چه باید کرد ؟ این شخص ارزش نمره دادن را ندارد سراسر افغانستان را بوی خون گرفته تمام زمین های زراعتی و زیر بنایی به گورستان های دسته جمعی مبدل گردیده تمام مردم روز ها را در فاتحه خوانی و شب ها را با درد و فراق فرزندان شان میگذارند. در هر کوچه و دیوار عکس های جوانان غرقه در خون نصب است که نمایندگی از محبت غنی میکند 0000000000000 را به این معامله گر میدهم

>>>   هر کس که پارچه اش را درست و دقیق حل کرده باشد نمرده اول از هموست. دیده می شود که کی بسیار درس می خواند شبها تا ناوقت کار و تلاش می کند و با وچودی که شخص مسن می باشد اما با تمام احساس و دقت و سخت کوشی کار می کند. به کار می اندیشد و به روز گار مردم در هر بخش با احساس مسولیت حرف می زند و کار می کند. برای فعلاً جلو دزدی های میلیونی را در دستگاه دولت گرفته است، مصروف سرمایه گذاری در شرکت ها و زد و بند های تیمی نبوده حتی برای کماینر هایش هم وقت ملاقات ندارد. نزدیک ترین همکاران سابق و دوستان ازش شکایت دارند که آنها را به حضور نمی پذیرد. خود و خانمش برای سعادت مردم افغانستان در شرایطی که از اعتبار بین المللی برخوردار می باشند کار می کنند. پیوسته برنامه می سازند و در جهت رفع آلام مردم ما تلاش بخرج می دهند.
پس هرگاه من معلم می بودم پارچه اشرف غنی را 10 بر 10 می دادم. شما را دلتان!
احترام
دقیق از کارته چهار کابل

>>>   اگر دزدی چور وچپاول وآدم کشی ترور. گروگان‌گیری. عیاشی.بچه بازی.
جز ورزشها میبود افغانستان در شرایط فعلی در همه موارد مدال پررنگ
طلا میگرفت. از لحاظ کار وخدمت به مردم این دولت نمره 000000000 وحشت ملی برایش بهترین لقب است ...
محمدگدا

>>>   همش کافر امرکای هست

>>>   آقای عبدلا وغنی بس است تا به کی مهاجر تا چه وقت سرزنش شوم زخم زبان بشنوم ازخدا بترسد

>>>   هیچ (صفر)

>>>   برادر ها نمره اشرف غنی همیشه ۱۰۰ است نمره آرایشګر نیز از نګاه آرایش ۱۰۰ است .
شاه مردان از کابل

>>>   0000000000000000000 ,ل به ع و غ

>>>   به محترم اشرف غنی مرد ریش سفید و سخت کوش 10 نمره با افرین که با این تیم نازکو و مکار کرد ولی به عبدالله و تیمش 000000 بایک صد سیلی به روی های بی شرم و بی ننگ شان که مانع کار ریس جمهور میشوند

>>>   تشکر از شما که موقع ابراز نظر را به من دادید
دراین روز ها که به اثر سقوط ولسوالی ها وباز پسگیری مجدد ان خبر روز شده ومردم بیچاره خانه وکاشان وحتی عزیزان خودر از دست میدهند واین دو شخصیت مفت خور ونوکر دیگران به جان هم افتیده اند من که دور از وطن هستم خجالت میکشم به این دو انسان بیکفایت وخدا ناترس وبی همت چوکی پرست نمره صفر میدهم جای شرم وتاسف است که مردم به اینها اعتماد کردند واینها به امانت مردم خیانت جای شرم است اگر یک انسان ذره وجدا ن داشته باشد اینکاررا نمکند وغم ملت را میخورد.
انجنیر قاسم از ناوی

>>>   100-100 نمره ای این استادان گب است
از مزارشریف

>>>   غني در نطق وأدبيات خود وبه لاف وپتاق ١٠٠ وعبدالله به مود وفشن وبيكاره گي ١٠٠
از ايشان خواهش ميكنيم كه از حكومت استعفا وهردو مرگ موش بخورند
وبإدارة خودرا بگوييند كه يك آدم كه إقلا عقل صنف ششم را داشته باشد واز اين دو طا يفه نباشد يعني رأسا از اي آس باشد معرفي كند وطالب گل را د قدرت بياورد مملكت را چور ومردم كوچ دهد تا أرمان ملي شان به جا شود
والسيلام احمد از ناروي

>>>   چرا هیچ هیاتی از ریاست اجرائیه به هرات نمی‌آید؟
هیاتی از طرف ریاست‌جمهوری برای بررسی وضعیت امنیتی هرات به شهرمان آمده و در همین رابطه با ما (اعضای شورای ولایتی) دیدار و گفت‌و‌گو داشتند. اعضای این هیات قرار است با قشرهای مختلف مردم در رابطه به همین موضوع صحبت کنند.
جدای از این‌که این هیات‌ها چقدر موثرند، من همیشه در این پرسش به سر می‌برم که چرا تاکنون هیچ هیاتی برای شنیدن مشکلات مردم و دست کم دل‌خوش کردن آن‌ها از طرف ریاست اجرائیه به هرات نیامده؟!

>>>   راس گفتی انتخاب مرد 65 ساله در پوست سفیر از جمع و صد ها نمونه دگر از جمع از بین بردن فساد است

>>>   نمره هردو صفر صفر و صفر

>>>   ------10000000

>>>   اگر مشکل عملی ساختن توافقنامه حکومت وحدت ملی باشد هر رهبر که در این مسیر خلاف ورزی مینماید مقصر اصلی است باید طفق توافقنانه اجراات شود اما درمورد نمره بید گفت در پارچه سفید چه نمره ایی باید داد معلوم است که داکتر عبدالله فاقد صلاحیت است وداکتر غنی بی کفایت بناء نمره هردویشان را زیر صفر اعطا میکنم
سروری کابل

>>>   به هر ىو صفر خيانت كار هستن

>>>   فقط یک انقلاب دیگر میتواند سرنوشت کشور افغانستان را تغیربدهد چون دزدها وچپاولگرهای که تادیروز بجزنعره الله اکبر دیگر هیچ چیزی دربساط نداشتند امروز همه زمین های مردم را چپاول کردند همه مردم را
بیخانمان کردند صاحب قصرها شهرکها وچندین بادیگاردهای خارجی وداخلی هستند هرکدامشان صاحب چندین زن جوان از اقوام مختلف هستند وهمه زمین و روزگار آرام وامنیت مردم را ازشان گرفتند و اولادهای همین مردم را تشویق میکنند که بجنگند با طالب باداعش تا خودشان زنده بمانند مردم در زمان کمونیستها برای آمدن حکومت اسلامی
ونظام اسلامی دعامیکردند نه اینکه مجادین کافران ودزدان امریکا وغربیها رابرسرشان مسلط کند زنده بادجمهوری اسلامی افغانستان
ط ل

>>>   صفر به توان صفر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است