غنی: مهاجران به کشور بازگردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۳    ۱۳۹۵/۵/۲۵ کد خبر: 119575 منبع: پرینت

رییس جمهور در نشست نمادین پارلمان جوانان در کابل تاکید کرد که مهاجران را به افغانستان باز می گرداند اما عنوان نکرد زمانی که افغانستان خود درگیر بی کاری گسترده جوانان است، مهاجران با چه امیدی و برای چه بازگردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، غنی در حالی از بازگرداندن مهاجران به کشور سخن می گوید که در سال گذشته تمای مردم دنیا شاهد مهاجرت و مرگ هزاران افغانستانی در راه اروپا بوده اند.

وی در این نشست بیان داشت: در طول تاریخ هیچ افغانی را سراغ ندارد که شعار جدایی سرداده باشد، زیرا افغان ها ارداه قوی ملت شدن را دارند.

رییس جمهور، جوانان را نسل وصل خواند و افزود: جوانان افغانستان درد مهاجرت را دیده اند و کسی که چنین دردی را دیده باشد هرگز به سمت فصل نمی رود.

غنی، پارلمان نمادین جوانان را نماینده افغاستان دانست و گفت: درد مردم حد و مرز ندارد، اگر جز این مردم کس دیگری بود، هرگز با این امیدواری در این پارلمان حضور نداشتند.

ناامنی و آینده نامعلوم جوانان افغانستان را به سوی خطر مرگ در راه کشورهای اروپایی سوق می دهد و اگر رییس جمهور جدای از امیدهای واهی، فضا را برای تحصیل و کار جوانان فراهم می کرد، الان شاهد مرگ و سرگردانی هزاران مهاجر در کمپ های کشورهای اروپایی نبودیم.

قرار بود صبح امروز رییس جمهور پس اختلافات، نشستی با رییس اجرایی داشته باشد که با لغو آن در پارلمان نمادین جوانان حضور یافت که می توانست به جای وی، یک نماینده از سوی رییس جمهور شرکت کند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برای اینکه رئیس صاحب جمهور صداقت شانرا درعمل نشان دهند اول دختر شان از امریــکا برگردد ودر خاک خـــود لـوگر زندگی کند
ر

>>>   نمیشد که در جلسه پارلمان جوانان مثل آدم واری یک دریشی میپوشیدی؟
آیا میخواهی جوانان این کشور نیز مثل تو یک لنگی شاخدار به سرکنند و مثل نسل های گذشته بیسواد و بی تعلیم بمانند؟
نمیشد که مثل آدم واری در جلسه حرف بزنی و صدای جر بی معنی خود را که گوش حاضرین را تخریش میکرد بلند نمیکردی؟

>>>   درست ترین حرفی که غنی زده همین حرف است. بله مهاجرین افغانستانی باید از ایران وسایر کشورها به کشور خود بازگردند نزدیک به چهل سال است که ایران و مردمش باوجود داشتن مصایب و مشکلات بسیار از قبیل جنگ و تحریم وبیکاری و گرانی و خشکسالی و غیره پذیرای میلیونها افغان شده اند مگر تا ابد می توانند اینها را تحمل کنند؟مهاجرین ایرانی هم باید از کشورهای مختلف جهان به ایران برگردند و به وطن خود خدمت کنند . ای کاش این مهاجرت و پناهندگی در تمام دنیا ریشه کن می شد.

>>>   من نمیدانم این استقلال چی است که مردم جهان سوم هر روز از ان حرف میزنند! به شخصه حاضرم تمام عمرم را در امنیت و آرامش و احترام زندگی کنم اما کشور مستقل که تنها باعث تباهی عمر و بیجاشدگی و اوارگی است نداشته باشم.
کشور برای داشتن امنیت و رفاه است نه این که نسل پشت نسل به اینجا و انجا مهاجرت کنیم و بار خود را بر دوش دیگران بیندازیم که کشور مستقل داشته باشیم!
درد مهاجرت هر چه باشد از درد زندگی در ناامنی بهتر است.

>>>   مقصد چودرى غنى دارى دسته اش مخلى سواد هاى مانند وردك دزد وزير دفاع خايين ريس امنيت بيسواد و بى كفايت .......... ونمايندهگان كم سوادا در پارلمان وديگر دوستان پودر فروشش وقاچاق بران معادن وسلاح فقط اينست كه جوانان بر گردن وطالب شوند تا اين چركستانى بتواند حكومت كند. وجامعه جهانى بهانه ء براى ماندن پيدا كنند. هههههههه.
خواب است وخيال است و جنون.
.....هر چه عاجل به چركستان برود ودر دفاع ديپلومى كه ندارد بيشتر در مورد خيمه معلومات بگيرد.
مردم و جوانان را خيال كرده أسير گرفته. اين.... بايد برود تداوى كند همراه ديگر نشنل ايست هاى.....
ح ع. از المان.

>>>   جناب آغای غنی اگر این گفته ها حقیقت داشته باشدکه گفته باشیدکه مهاجران را به وطن بازمیگردانید اولأبایدازخودآغازنمایدواول فامیل خودت راکه اگرافغان استند به وطن بازگردان بعددیگرمهاجران را مثلیکه گفته اند که سوزن را به جان خود بزن جوال دوز را به جان مردم . اول ازخودهرچیز رابایدآغای غنی آغازکند.

>>>   اول طارق غنی و مریم غنی را از امریکا به کشورش بیارید بعدآ از مردم مهاجر که به کشورهای اروپایی بخاطر شما خانه و کاشانه خویش را رها کرده دعوت کنید که به کشور شان باز گردند .

>>>   به نظر دهنده سوم : ایران فقط مال مخالفان حضور افغان ها نیست مال همه ایرانی هاست منم به عنوان یه ایرانی با برگرداندن افغانها به افغانستان مخالفم و اتفاقا به نظر من باید به انها به خصوص نسل سوم مهاجران که همه زاده ی ایران اند و حتی فارسی را با لهجه ایرانی صحبت میکنند و اغلب تحصیل کرده هم هستند تابعیت ایران داد. حتی اگر حکومت هم به انها تابعیت ایرانی ندهد من در دل خود آنها را ایرانی و برادر و خواهر خودم میدونم.
باید حکومت آنها را ایرانی بداند و حتی بتوانند در سیاست ورزش دانشگاه دولت و غیره هم وارد شوند و کاری که در توانشان هست را برای کشور انجام دهند.
افغانها از اول تاریخ تا ابد خواهر و برادر ما هستند و چه بسا هم خون هم باشیم چرا که در گذشته مرزی بین ما نبود.
داریوش از ایران

>>>   اقای اشرف غنی شما وظایف خود را درست انجام به مردم بدبخت اگر برگردند در ان کشور که از خودت تا معاونانت ورئیس اجراییه ومعاونانش و وکلای مجلس تا همه دولتیها از پایین تا بالا دزد هستند چه کند شما اول همان مردم داخل کشور را به جایی برسان دیگران را رها کن.

>>>   اول از همه خود مهاجر هستی پس به کشور اصلی خودت یعنی مناطق قبایلی پشتون پاکیستان که وطن خودت میباشد روان شو

>>>   او بچه چيزي نگو به فاميل هايش.
ما در انگليس هستيم كساني را برميگردانه كه در اروپا امريكا و استراليا رفتن.
اجمل احمدزي از لندن

>>>   ده مرکز کابل امنیت گرفته نمیشود برای مردم و بیش از 80 نفر کشته میشوند ده کجای افغانستان بیاییم خودشی ده هفت قد داخل ارگ بین هزاران بادیگارد است از حال مردم که هر روز کشته میشود بی خبر است برگردید برگردید
امنیت را تو بیگیر مه نامرد باشوم اگر برنگردوم با از برادران ناراضی کشور را ده گند کشیدی
محمد

>>>   اقای داریوش - پناهجویی و پناهندگی دو مقوله جدا از هم میباشند مهاجرین افغانستان در ایران حتی نسل سوم انان پناهجو هستند و طبق کنوانسیون های بین المللی پناهجویان باید بعد از پایان جنگ به خاک خود برگردند و هیچکس هم نمی تواند ایران را مجبور به دادن اقامت بکند در مورد اینکه فرمودید سابق مرزی نبوده ،‌ بله در کل جهان بعد از جنگ دوم جهانی مسئله گذرنامه و مرزها موضوعیت پیدا کرد چنانکه در انزمان مردم ایران هم بدون مرز به حج یا کربلا و سایر جاهای دنیا میرفتند ثانیا اگر قرار به قرابت خونی باشه مسلما کردهای عراق و ترکیه و سوریه از بقیه محق ترند چون قوم ماد هستند و صاحبان اصلی سرزمین های غرب ایران ! ولی می بینید که به اونا هم اقامت داده نمیشه پس لطف کنید از موضوعی به نام پناهجویی که برای ایام سختی جوامع بشری است باب سوءاستفاده نگشایید اول و اخر مهاجرین افغانستان به کشورشان برمی گردند

>>>   یا سلام
عجب حرف های بی منطقی میزنی تو اول برای انهایی که در افغانستان هستند کار جور کن بعد به بقیه بگو بیایند اول امنیت را جور کن بعد بقیه را تشویق کن مگر مردم احمق هستند که خانه و اشانه و امنیت خود را ول کنند و به ان افغانستان خراب شده که تو درست کردی بیایند و اخر انتحاری شوند

>>>   غنی کاکا حرفهای بچه گانه می زنی، تو لیاقت چیزی حرف را نداری ، یک بچه ده و دوازده ساله از تو عاقلتره، همه دینا می گوید در افغانستان امنیت نیست تو می گویی که بیایه کشته شوه، مردم از گرسنگی دختر 6 ساله خود را می فروشد به عقد 56 ساله در می آوره تو از مهاجرت گپ می زنی تو باعث مهاجرت مردم شدی اگر در نزدیکت می بودم با پیاله به کلی تو می زدم. تو که نمی فهمی.
فرهاد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است