قصه عبدالله از عمر 2 ساله حکومت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۵/۵/۲۵ کد خبر: 119548 منبع: پرینت

رییس اجرایی در دیدار با رهبران و شخصیت‌های سیاسی: کمتر و زیادتر از تطبیق توافقنامه سیاسی نمی‌خواهیم، شيوه خویش را عوض می‌کنیم.

داکتر عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی، درباره تحولات و اتفاقات اخیر در کشور، با رهبران و فرماندهان جهاد و مقاومت، نمایندگان شورای ملی، شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور رایزنی و مشورت کرد.

این دیدار که عصر روز یکشنبه 24 اسد 95 در کاخ سپیدار برگزار شده بود، رییس اجرایی کشور گفت: تشکیل دولت وحدت ملی نتیجه قربانی بود که شما 2 سال پیش دادید؛ قربانی‌ که بسیار سنیگن و دشوار بود. اگر این قربانی نبود، افغانستان امروز در وضعیت دیگری قرار داشت.

وی ضمن پوزش‌خواهی از مردم کشور گفت: در 2 سال اخیر چنانی‌که لازم بود، نتوانستم خواست‌ها و آرمان‌های شما را محقق سازم. اما راهی را که ما 2 سال پیش طی کردیم، راه نجات افغانستان از بحران بود.

داکتر عبدالله با اشاره به ایستادگی مردم در جریان انتخابات و پس از آن، گفت: شما رشادت و قهرمانی خویش را در راستای تحقق آرمان‌های مردم در عمل ثابت کردید.

رییس اجرایی کشور، اعتماد مردم را بر تیم انتخاباتی خویش بزرگترین سرمایه معنوی دانست و گفت که ایستادگی شما صفحه تازه‌ای را ورق زده است؛ اما متاسفانه خواست‌ها و توقعات شما در 2 سال اخیر بر آورده نگردید.

او از 2 سال گذشته به عنوان یک مرحلۀ تاریخی یاد کرد و گفت: در این دو سال تحمل پیشه کردیم. اما اطمینان داد که پس از این، عرق‌ریزی و تلاش‌های مردم ضایع نخواهد شد.

داکتر عبدالله در این نشست بزرگ با بیان اینکه امروز همه مردم افغانستان منتظر هستند که سرنوشت کشور به کجا می‌رود، گفت: با وجود مشکلاتی‌که در 2 سال گذشته وجود داشت، شما بار دیگر اینجا هستید و این تعهد شما را به آرمان‌های جهاد و مقاومت و شهدا و مردم افغانستان نشان می‌دهد.

او در ادامه گفت: امروز اینجا چهره‌هایی را می‌بینم که در 2 سال گذشته زمینه دیدار با آن‌ها فراهم نشده بود. همیشه از بودن در کنار نمایندگی واقعی و متن جامعه خوشحال بودم؛ نه از بودن در کنار نمایندگان ظاهری.

رییس اجرایی کشور با اشاره به اظهارات روز پنجشنبه خویش گفت: آنچه را که پنجشنبه مطرح کردم، ناشی از احساسات، عواطف، قهر و خواست شخصی و مبالغه نبود؛ واقعیت‌هایی بود که وجود داشت و مردم باید می‌دانستند که مشکل در کجاست.

عبدالله افزود: تا هنگامی‌که فکر می‌کردم می‌توانم مشکل را بدون در میان گذاشتن آن با مردم حل کنم؛ درد و رنج را به تنهایی تحمل کردم. اما جایی رسید که ضروری بود مردم در جریان وضعیت قرار گیرند.

او تاکید کرد که در 2 سال گذشته هم به خواست‌ها و آرمان‌های مردم متعهد بوده است. امروز کار به جایی رسیده که باید شیوه و روش کار خویش را تغییر دهیم. چون بیشتر از این مردم توان تحمل وضعیت را ندارد.

عبدالله تصریح کرد: خواست ما تطبیق توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی است؛ زیادتر و کمتر از این چیزی نمی‌خواهیم. او تاکید کرد که این خواست آن‌ها افزون‌طلبی نیست. او گفت که تطبیق توافقنامه سیاسی ضامن بقا و ثبات کشور است.

عبدالله خطاب به بزرگان و شخصیت‌های کشور گفت که با وجود همه ملامتی‌هایی‌که مطرح می شود، حوصله مندی، تحمل و صبر مرا در 2 سال اخیر حتما نمره مي دهید. برخی ها معترض هستند که چرا در جریان 2 سال گذشته صدای خویش را نکشیدم؛ اما حق بدهید که در 2 سال باید با حوصله در گام بر می‌داشتیم.

رییس اجرایی ادعا کرد که در این مدت کسی قدر تحمل و حوصله او را ندانست، اما ما یک اساس را گذاشتیم. قضاوت و نگاه مردم در یک فضا و زمان دیگر، طوری دیگر خواهد بود.

عبدالله با اشاره به دیدارهای خویش با شخصیت‌ها و رهبران سیاسی در 2 روز گذشته گفت: در این دیدارها تاکید بر این موضوع بود که دیگر نباید در اجرای توافقنامه سیاسی لغزش وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه ریاست و صدارت را با خواست‌ها و آرمان‌های مردم معاوضه نمی‌کند، گفت: در این نشست تاریخی و معنوی مرحله تازه‌ ای آغاز شده است و پس از این گوشه دیگری از شخصیت مرا خواهید دید.

او خاطر نشان ساخت که تاکید او بر تطبیق توافقنامه سیاسی خواست شخصی و فردیاش نمی‌باشد، بل این خواست مردم است و گفت: امروز با شما تجدید تعهد و میثاق می‌کنم.

رییس اجرایی افزود: موقع دیدار با رییس جمهور همه خواست‌های مردم را بگونه صریح مطرح خواهد کرد و اگر در ادامه راه با چالش و مشکل مواجه گردید؛ دیگر تصمیم فردی نخواهد گرفت و شخصیت‌ها و نمایندگان کشور را جمع کرده و تصمیم خواهند گرفت.

عبدالله عبدالله با اشاره به استفاده سیاسی از مساله مبارزه با فساد در دولت اظهار کرد: اگر کسی خواسته باشد، با سوء استفاده از حقوق بشر و حقوق زنان دست به کارهایی بزند، ما اجازه نخواهیم داد.

ریيس اجرایی همچنان علاوه کرد: ما از فسادی که جریان دارد و خانواده و اقارب برخی از سران حکومت در آن سهیم اند با خبر هستیم. ما تعهدمان را به حقوق بشر و حقوق زنان سال ها پیش ثابت کرده‌ایم. رییس اجرایی دولت به رفتار بشردوستانه‌ ای که با زندانیان و اسرا در دوره جهاد و مقاومت وجود داشت، اشاره کرد.

عبدالله تاکید کرد اگر کسی حوصله، صبر و حکمت ما را به معنای فریب‌خوردن تصور کرده باشد، اشتباه می‌کند. او گفت: تعهد ما به گرفتن حق مردم خلل‌ناپذیراست.

رییس اجرایی کشور در این نشست افزود: راه پیش‌رو را با اطمینان از تحقق خواست‌ها و حق مردم با هم پیش خواهیم رفت.

عبدالله عبدالله با تاکید بر اصل حاکمیت قانون در نظام گفت: در راه خویش با وجود چالش‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، با اطمینان به پیش خواهند رفت و کشور را به سر منزل مقصود خواهند رساند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب شیک پوش نه میدانم که از کدام مردم صحبت می کنید همان دسته اشخاص که به شر وفساد مشهور اند 65000 انسان بی گناه را در کابل به شهادت رساندند ویا از ان اشحاصیکه همه تاسیسا ت دولتی را چور چپاول کردند ویا ان مردم که رنا ن افغا ن از بلند منزلهای مکروریون از ترس تجاوز خود را به پاین انداخت وشهید شدند ویا ازان قوماندانان بی وجدان که طور دسته جمعی بالای زنهای مردم شریف بدخشان وتخار تجاوز میکنند ویا ازان دوزدهای حرفوی که زندگی رابه مردم تلخ کرده ویا ازان اوباشان که در 18 سنبله هرسال به بهانه تجلیل از مردارشده سلف شان مردم را به گلوله می بندد اقای لوکس پوش مردم را در جای دیگر جستجو کننید شر وفساد دشمن این وطن وغلامان حلقه به گوش اجانب است دیگر متاع شر وفساد خریدا ر نه دارد غنی باید این پست غیر قانونی را ملغا قرار دهند

>>>   دوسال که صبرکرده بودی دوماه دیگر هم صبر میکردی

>>>   این هم یک چال امریکایی است

>>>   هی مردم ، مردم گفته دهانت یک متر باز میشد - کدام اکت وجست تو مردمی است - مردم نان حشک ندارد ازهمه مهم امنیت ندارد - خودت جای اینکه درمورد امنیت مردم بیاندیشی از24 ساعت 8 ساعت استراحت - 12 ساعت آرایش متباقی 4 ساعت رادرضدیت به تعیین اشخاصی چون افضل لودین ونادر نادری عبث میگذرانی وبه دفاع ازمادر فساد (مشاهد حسین) می پردازی بس است دیگررنگت راگم کن

>>>   "اشرار و شرو فساد" بار دیگر "شلیته گری" را پیشه ساخته اند!!!!!!!!!!!!!

>>>   عبدالله جان از كدام قرباني گپ ميزني، تو خو در جهاد هم نبودي، وقتي پيدا شدي كه درس ات را خلاص كردي و بايد خدمت عسكري ميرفتي و آمدي از چالكي و ... به اينجا رسيدي؟ و حالا از جهاد و مقاومت گپ ميزني، مگر تو و همدستانت در انتخابات قبلي در مقابل رباني و بعداً در مقابل سياف و اسماعيل خان به امر بادارانت قرار نگرفتيد؟ ديگر مجاهد از اين تجارت جهاد خسته شده، و از دكانداران جهاد مثل خودت سودا نميگرند، از ديموكراسي گپ بزن، خوشپوش و فيشني باش، بسم الله و سالنگي هم از جنگ تباگار هستند، معلم عطا هم نميخواهد دارائي هايش چور شود، چه كسي با تو استاده خواهد شد؟

>>>   گم شو که بخدا قواره ات را در تلویزیون میبینم دلم بد میشه اگر قدرت می داشتم تر قربان تمام جوانان که امروز در هلمند بغلان بدخشان و کندز می رزمند و از کشور خود مردانه وار دفاع میکند میکردم ای کاش به جای این جوانان که همه روزه شهید میشوند تو مردار شوی
زنده باد اردوی ملی امنیت ملی و پولیس ملی مرگ بر دشمنان افغانستان و رهبران حکومت ع وغ
شغنانی
کابل

>>>   اگر تمام ادبیات عبدالله را زیر و رو کنید صرف با چند کلمه و شعار میان تهی سر میخورید: تعهد، در راستای، در قبال، متعهد، هر از گاهی و فیشنش خو طاق است

>>>   عبدالله سرخم بس کن دیګر خود را نشرمان همین قدر شرم بس است خجالت بکش. ولی ګفته اند که مروارید را اب ات ولی همان اب شما ریخته است دیکر صدف بیکاره هستید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است