عملیات زمینی داعش در لیبی آغاز می شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۵    ۱۳۹۵/۵/۲۴ کد خبر: 119459 منبع: پرینت

به رغم حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی علیه داعش در شهر سرت لیبی، فرستاده سازمان ملل به این کشور از احتمال عملیات زمینی جدیدی در لیبی خبر داد.

مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به لیبی در مصاحبه با روزنامه "زودویچه زایتونگ" گفت: نیروی هوایی آمریکا به تنهایی نمی‌تواند در جنگ علیه داعش در لیبی پیروز شود. گروه‌های درگیر در این کشور باید از دولت توافقی لیبی حمایت کنند. جنگ باید لیبیایی باشد و با نیروهای زمینی نهایی شود.

وی گفت: در سایه افزایش دفعات قطعی برق و مشکلات دیگر، حمایت از دولت فایز السراج، نخست وزیر در حال کاهش است. آوریل گذشته ساکنان طرابلس روزانه 20 ساعت برق داشتند اما امروز تنها 12 ساعت برق دارند. آوریل گذشته مردم در مقابل یک دلار 3.5 دینار می‌پرداختند اما امروز پنج دینار می‌پردازند. این مسئله اقتصاد لیبی را که بر واردات متکی است به نابودی می‌کشاند. این دولت تا حدودی محبوبیت مردمی خود را از دست داده است اما با این حال جایگزینی برای حمایت از آن نیست.

نیروهای حامی دولت توافقی لیبی با حمایت جنگنده‌های آمریکایی از اوایل ماه جاری میلادی وارد درگیری‌هایی با داعش در شهر سرت شده‌اند و کنترل مهم‌ترین مقرهای داعش در این شهر را در دست گرفتند.

آنها پس از سیطره بر مقرهای اصلی داعش در این شهر ساحلی لیبی پیشروی به سمت محله مسکونی شماره 3 در بخش شرقی سرت را آغاز کرده‌اند.

این نیروها اخیرا کنترل مجتمع سالن‌های واگادوگو (مرکز قبلی برگزاری کنفرانس‌ها)، دانشگاه و کاخ‌های ریاست‌جمهوری نزدیک به بندر این شهر را نیز در دست گرفتند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است