جلسه اضطراری سران اصلاحات و همگرایی (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۵/۵/۲۳ کد خبر: 119433 منبع: پرینت

هم اکنون سران جمعیت اسلامی به استثنای احمدضیا مسعود، در کاخ سپیدار جلسه اضطراری برگزار کرده اند که گفته می شود در این نشست روی چگونگی ملاقات زود هنگام داکتر عبدالله با اشرف غنی بحث و گفتگو جریان دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالله رییس اجرایی که پس از چاشت امروز با رییس جمهور دیدار خواهد داشت، در حال حاضر در کاخ سپیدار با چهره های مقتدر جهادی از جمله صلاح الدین ربانی، عطا محمد نور، یونس قانونی، بسم الله محمدی، امرالله صالح ، محمد محقق، انجنیر محمد خان، کلیم الله نقیبی و میرویس یاسینی رایزانی دارد.

عطا محمد نور نیز، در پی نشر شایعه برکناری اش با برخی از منابع گفته است: اشرف غنى مرا تعيين نكرده، كه بركنار كند. غنى یک رييس جمهور توافقى است، نه انتخابی. او به امضای ما به ارگ رسیده است و اگر زورش به من مى رسيد، در دو سال به دو دقيقه هم در بلخ نمى گذاشت ام.


http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201608/201608130705162337.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201608/201608130705163045.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201608/201608130705161237.jpg

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شما را به خدا قسم است به جز یکی دونفر ایا متباقی اشتراک کننده گان شایسته ولایق تصمیم گیری روی مسایل ملی هستند .کاش چند نفر پاک لایق و شایسته را جمع میکرد. کسی به خاطر نگهداشت مقام خود ویا اولاداش کسی برای خفظ دوسیه و جایداد از عبداله پشتیبانی میکنند . که این هم نشان دهنده طرفیت تیم اش میباشد

>>>   سلام.
باز هم این جنایت کاران جمعیت میخواهند به سر نوشت مردم بازی نموده نفاق افگنی کنند.وزمینه را به دشمنان خارجی مسا عد سازند.
حمید پروانی.

>>>   کسی که حکومت وحدت ملی را مدار اعتبار داد حالی پیشت در انداخته میشود، حیف است بخدا از این حکومت دو سره،
"خلیلی"

>>>   این مکروب ها باز یک جا شده است مشکل ندارد واکسین برای این مکروب ها در راه است عطاچور به واکسینی ضرورت دارد که مشکل اش را برای ابد رفع کند.

>>>   اصلاحات و مرغگرایی

>>>   از شعبه رسمی حکومت برای کار های تنظیمی در اوقات رسمی استفاده میکنند با چی کسانی مشوره میکند !!! عجب آدم های صادق وپاک !!! همه دزد ومفسد

>>>   کش خوده بچه کاکا

>>>   حبیب استالفی کم است

>>>   فعلا دوران بدمعاشی تیر شده اینها غیرازدزدی تا الحال هیچ دست آوردی ندارند

>>>   این کسانی هستند که به افغانستان افتخار آفریده اند کسی نیستند که بجز گپ از دست شان کاری دگری نمیباشد اگر کاری از دست شان باشد مردانه وار بروند دفاع نماید جز جاسوسی فریب و خیانت به این خاک کاری دگری نمی کنند باید خجالت بکشند اما کو غیرت در شان اما افسوس که غیرت هم ندارندبجز قصه مفت
هارون

>>>   عبدالله عبدالله در اعلامیه ارگ خلع مقام شد...!
به دنبال صحبت های تند دیروز دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به آدرس اشرف غنی رییس جمهور حکومت وحدت ملی، امروز ارگ ریاست جمهوری با انتشار یک اعلامیه به دکتور عبدالله عبدالله پاسخ داد.
برای من چهار نکته در اعلامیه ارگ مهم و معنی دار است.
یکم:
ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه اش از فقط به اسم معمول [داکتر عبدالله عبدالله] اکتفا کرده است و او را در این اعلامیه به عنوان [رییس اجراییه حکومت وحدت ملی] به رسمیت نشناخته است.
این نوع برخورد ارگ در یک اعلامیه رسمی به هیچ وجه نمی تواند یک امر ساده و عادی باشد. با توجه به شناخت که من از آشفتگی وضعیت سیاسی-در کل- و جزیات اختلافات میان ارگ و سپیدار -بصورت مشخص- دارم، چنین برخورد و خطاب منهای ذکر مقام رسمی دکتور عبدالله عبدالله، خبر از احتمال یک بحران سیاسی جدی و پیچیده می دهد که عملن رقم خورده است.
دوم:
رییس اجراییه دیروز ضمن اظهارات تند اش گفته بود که "روز شنبه رییس جمهور محمد اشرف غنی را می بینم". اما، ارگ در اعلامیه واکنشی اش گفته است، "به زودی درمورد اظهارات ایشان بحث‌های جدی و مؤثر صورت خواهد گرفت". این یعنی، اشرف غنی نمی خواهد روز شنبه به رییس اجراییه وقت ملاقات بدهد. فهم من از این بخش اعلامیه این است که روز شنبه ممکن است در ادامه سه ماه گذشته، بدون گفتگوی یک به یک سپری شود.
سه:
ارگ در اعلامیه اش نوشته است، "با تأسف صحبت‌های روز گذشته محترم داکتر عبدالله عبدالله در مطابقت با موازین و روحیۀ دولت‌داری نبوده، زیرا اساس حکومت‌داری بر اصول و ضوابط قانونی استوار و برمبنای آن اجراآت صورت می‌گیرد".
حالا، پرسش من از ارگ این است که کجای حکومت وحدت ملی [ بر اصول و ضوابط قانونی استوار] است؟؟؟
چهارم: حالا اگر قرار باشد دکتور اشرف غنی روز شنبه دکتور عبدالله عبدالله را یک به یک نه بیند، برنامه بعدی رییس اجراییه چیست و جناب شان در قدمه های بعدی چه برنامه و اراده ای برای مبارزه با تمامیت خواهی و انحصار طلبی حلقه فاشیستی ارگ روی میز خواهد گذاشت؟
پ.ن:
فهم دریافت شما از قلم افتادن سمت رسمی دکتور عبدالله عبدالله [رییس اجراییه حکومت وحدت ملی] در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری چیست؟
" منبع آصف آشنا سخنگویان پیشین ریاست اجراییه:

>>>   اين ها باز يكجا شدن و باز بر سر قدر سرناسازگاري دارند و باز خاطره جنگ هاي داخلي را ميخواهند تازه كنند ! بس است ديگر باز مثل زمان بعد از داكتر نجيب زمينه را براي يهودي زاده هاي انگليس و كاخ سفيد فراهم نكنيد كه باز يك بار ديگر غربي ها براي. ما از دست ناسازگاري هاي شما دايه مهربان تر از مادر نشوند .

>>>   اوف اوف بازهم همان چهره هاى خسته كن و تكرارى

>>>   جویبارحکومت داری خوب از بالا لای آب (گل آلود ) شده
سران این رژیم انتصابی اند نه انتخابی . مرکز صلاحیت گیری شان
قصر ابیض است نه مردم .
اختیارالدین نبی زاده

>>>   ترکیب خیلی ضعیف که با تاسف نماینده گان اقوام بسیار کمرنگ، واین نشان دهنده آنست که حکومت بی صلاحیت دوساله به چه اندازه اعتبار این گروپ رابه زمین زده است برعلاوه دلچسپی خاص این گروه به پول اندوزی ومقامهای پر درآمدوعدم دید مثمر به آینده هاهمه وهمه باعث بی اعتباری این حلقه شده است.
کوهی

>>>   رئیس‌جمهور خطاب به جوانان گفت بزرگترین دشمن شما فساد است
و در بخشی دیگری از سخنانش ایراد فرمود گفت بعضی از علقاط شریک در تصمیم گیری دولت که در طول ۱۵ سال گذشته میلیون ها دلار را از طریق فساد انباشته کرده اند
حالا هر وقت که ما میخواهیم برعلیه فساد پیشه گان اقدام کنم آنها ما را به
انحصار قدرت متهم می‌کند
بنظر من منظور اشرف غنی تیم اصلاحاتی و همگرایی است یعنی جمیعت و شورایی نظار این یک حقیقت مصلم است که ۸۰ در صد فاسدین مافیا قدرت مافیا تجارت مافیا غصب زمین مافیا قاچاق مواد مخدر عاملین خرید و فروش فست های دولتی مخصوصن در وزارت داخله دستش با دکتر عبدالله در یک کاسه است
جوزجانی

>>>   برای حکومتــــیـــــــان ما صرف مـــوضـــــــوع چوکی مطرح است مخصوصا تیم ع

>>>   برارد جان شما هم درست قضاوت نکردید حرف های شنگ دار زدید پایگاه نظامی طالب های کرام سر از لوگر کشیده و در پیش چشمان من و تو خود نمایی میکند و به صد ها تن مواد مخدر را روزانه صادرات دارند و خدا بیامرز سابق (کرزی )صاب هم از این عمل راضی و خوشنود بوده و تکس خود را میگرفت اما شما لقب را تنها به عبدالله دادید نابرده رنج گنج میسر نمیشود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد. این قسم قظاوت ها عقده بار می آورد این ها کسانی هستند که به تعریف و تمجید نمیتوان این ها را بی گناه ثابت کرد دست همگی شان در یک کاسه داخل است تنها مشکل سرعت عمل است و نوبت که اول است و که آخر این ها سر نوبت با هم ور نمی آید من و تو کیستیم که این ها را به کتگوری ها تقسیم نمایم دفاع از این هاخیانت و جفای بس عظیم است در حق انسانیت و عدالت امید واریم که خون های جوانان که نا آگاهانه برای حفاطت این ها میریزند این ها را در هردو دنیا روسیاه و تباه گرداند این مافیای قدرت را

>>>   جای بسیار شرم است که این افراد مانند اطفال عملکرد دارند یعنی همان قصه نیم نخودک را همه کس شنیده است که هر وقت مراد دل شان حاصل نشود باز طلب نیم نخودک را میکنند .
در همه حکومات افراد در یک مدت زمان شامل قدرت حکومتی بودند ولی بعد از آنکه یک تغیر میامد، آنها تغیر را میپزیرفتند و یک کار دیگر را شروع میکردند ، اما نمیدانم که این گروه که تمام عمر شان به قاچاقبری و ظلم سپری شد و تمام سرمایه های ملت را به یغما بردند و میبرند باز هم به چشم گریان به سفیر امریکا و جانکیری صدا میزنند .
من برای شما یک پیشنهاد دارم و آنهم اینکه : بگذرید از این قدرت ، زیرا شما آنقدر این ملت را چور کردید که تا 100 پُشت تان را بس میکند حالا بگزارید که کسانیکه کار های بنیادی میکنند کار نمایند و دیگر اینکه خوب است که یکمقدار جزای خویش را به این دنیا ببینید زیرا عذاب الهی سختر است واگر به این شرارت تان ادامه بدهید مورد مجازات خداوندی قرار خواهید گرفت . بطور مثال در طول سال داکتر عبدالله و عطامحمد آنقدر دریشی های جدید و قیمتی پوشیده اند که یکساله مصارف 100 فامیل غریب را تکافو میکرد .
میخواهم زیاد از خیانت های شما بنویسم ولی افسوس که وقت ندارم

>>>   چوکی ریاست اجرایی را اشرف غنی برای داکتر عبدالله عبدالله نداده که انرا پس بگیرد اینکه در واکنش ریاست جمهوری در مقابل سخنان داکتر عبدالله ریس اجرایی تنها به اسم ان اکتفا کرده ونام از سمت ان برده نشده این مربوط میگردد به حفت وادب وکلام بیانات دهنده و شخصیت ادبی انرا ثابت میسازد اما از شان و عزت جانب مقابل چیزی را کم نمیکندبلکه حیثیت و وقار انرا چندین مراتب بالاتر از طرف مخاطب کنند نشان میدهد قومگرایان معتصب که میگویند انها (جمعیت اسلامی افغانستان ) که با داکتر صاحب عبدالله در ارتباط مشکل پیش امده بین ریس اجرایی وریس جمهور نشست کرده اند از دست انها چیزی پوره نیست مگر انقدر چشم هایشانرا تعصب کور کرده که از خروج قوای شوروی سابق و و ضربات کوبنده بر پیکر نظامیان پاکستان زمان اشغال شان در افغانستان بنام گروه طالبان و فرار شان دوباره به پاکستان را از یاد برده اند اما انها نمیخواهند که این دولت نیم بند وحدت ملی را از بین ببرند بلکه انها میخواهند که موادات توافقنامه باید به منصه تطبیق عملی قرار گیرد که در طول دوسال گذشته از طرف اشرف غنی مانع کار تطبیق تواقفنامه گردیده از کار اش دستبردار گردد وبگذارد که موادات توافقنامه بین دو جناح سیر عملی خود را طی کند و مانع پیشرفت ان نگردد چیزی که خواست همه ملت است .

>>>   خطاب من به قوم پرستان پشتون است خشم و تعصب بيجاي خود را با توهين به جامعه بزرگ تاجيكان تخليه نكنيد خوب ميدانيد اين كارهاي زشت نتيجه معكوس دارد عطا محمد نور در بين تاجيكان يك شخصيت شناخته شده و محبوب است و حتي بين بسياري از مردم هزاره هم طرفدار دارد اميد اين هست رئيس جمهور آينده باشد پس بي جهت خود را خسته و نالان نسازيد
شب بيدار

>>>   این سران نیستند تمام شان دزدان حرفوی اند که تحت عنوان اعلای کلمته الله عمرخود رادردزدی تیرکردند وحالا هم مصروف دزدی هستند اینها چند نفرک تاریخ تیرشده هستند وهیچ کاری ازدست شان ساخته نیست پیره داردزدی های شان هستند

>>>   بزرگترین دشمن افغانستان مفسدین اند وتمام شان معلوم است وبیشرمانه درتعین سرنوشت افغانستان تا فعلا هم دست میزنند تا مفسد گم نشود که عامل فساد است فساد هرگز گم نمیشود

>>>   ازرای تمام مردم کرده امضاء عطا اهمیت داشت ههههههههههههههه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است