قوانین سختگیرانه برای هموطنان در پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۶    ۱۳۹۵/۵/۲۲ کد خبر: 119389 منبع: پرینت

وزیر داخله پاکستان در واکنش به تیره شدن روابط افغانستان با این کشور، قوانین سختگیرانه جدیدی را به مسوولان اجرایی ابلاغ کرده که زندگی در پاکستان را برای مهاجران افغانستانی سخت کرده است.

«چودری نثارعلی» خان وزیر داخله پاکستان به شورای ملی این کشور گفته که فرزندان پناهجویان افغانستانی که در پاکستان متولد شوند نمی‌توانند که اسناد شهروندی پاکستان را به دست بیاورند.

وی درجریان پرسش و پاسخ‌های یک ساعته به اعضای شورای ملی این کشور گفت: فرزندان افغانستانی‌هایی که دراین کشور متولد شوند افغانستانی خواهند بود و از هیچ نوع امتیازهایی برخوردار نخواهند شد. حتی اگر مادر این فرزندان افغانستان از شهروندان پاکستان باشد.

روزنامه داون پاکستان گزارش داد: کودکانی که در مناطق شمالی پاکستان به دنیا آمده‌اند و یا آنهایی که پدر و مادر یا پدربزرگ و مادر کلان شان قبل از شروع قانون شهروندی 1951 در پاکستان متولد شده‌اند شهروندان پاکستان به شمار می روند.

براساس این قانون هرکسی که بعد از عملی شدن این لایحه در پاکستان به دنیا آمده باشند نیز شهروند این کشور خطاب می‌شود اما کودکان دیپلمات‌های خارجی و یا همپیمانان پاکستان شامل این قانون نیستند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چون می بینند خانواده های افغانی مانند ماشین چوچه کشی مرغ اولاد تولد میکنند به این گونه در ظرف بیست سال نفوس پاکستاتن رابه دوصد ملیون بالا میبرند

>>>   بایدهمگیشان بیایند به کشور خودواز ظلم پاکستانیها خودرا
نجات بدهند همان اندازه پاکستان که در کشور خودما افغانستان هم کار است.فرید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است