کمک های غرب، پاکستان را قدرتمند ساخت
پاکستانی که همیشه به دنبال تامین منافع اقتصادی، سیاسی و نظامی خود از طریق کمک های کشورهای حامی خود خصوصا آمریکا است حالا از فشار این کشورها به هراس افتاده است 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۳    ۱۳۹۵/۵/۲۱ کد خبر: 119387 منبع: پرینت

با افزایش بار فشارها به پاکستان اکنون اسلام آباد بار دیگر به هندوستان اتهام می بندد. مقام های پاکستانی ادعا دارند که حملات هراس افکنانه در پاکستان از سوی سازمان های استخبارات هندوستان از خاک افغانستان سازمان دهی می شوند. یک فرمانده ارشد ارتش پاکستان پس از حمله مرگبار اخیر در شهر کویته می گوید که تهدیدهای کنونی در این کشور از خاک افغانستان سرچشمه می گیرند و این تهدیدها از سوی هند مدیریت می شوند.

لیلا جعفری، رییس موسسه مطالعات حقوق بشر برای صلح در افغانستان در برنامه «فراخبر» گفت: هندوستان یکی از کمک کننده های بزرگ به بازسازی افغانستان بوده است . این کشور به هیچ عنوان این نیت را ندارد که افغانستان را پایگاهی برای خود قرار دهد که از آن منافع پاکستان را باخطر مواجه کند. همانطوری که رهبران حکومت وحدت ملی گفته بودند و رهبران پیشین هم گفته بودند اجازه نمی دهند از خاک افغانستان برای تهدید و یا ناامنی هیچ کدام از همسایه های کشور ما استفاده شود.

وی، در خصوص وضعیت فعلی پاکستان و به تعلیق درآمدن کمک ها به این کشور بیان داشت: وضعیتی که فعلا پاکستان در آن قرار گرفته است و کمک هایی که به تعلیق در آمده، در سطح دنیا نشان می دهد که پاکستان لانه و مرکز تروریست ها است. ما می بینیم که رهبران طالبان و القاعده در خاک پاکستان کشته شدند و اینها همه تشت رسوایی هستند که از بام افتاده است. پاکستانی که همیشه به دنبال تامین منافع اقتصادی، سیاسی و نظامی خود از طریق کمک های کشورهای حامی خود خصوصا آمریکا است حالا از فشار این کشورها به هراس افتاده است. در واقع همین کمک های این کشورها باعث شد که امروز پاکستان به بمب هسته ای دست پیدا کند و از لحاظ نیروی نظامی در منطقه قدرت قوی شود.

بانو جعفری، بازه زمانی کنونی را بهترین زمان برای مقابله با پاکستان می داند و می گوید: برای مقابله با پاکستان حالا بهترین راه است. چرا که کمک های جامعه بین المللی به تعلیق درآمده است. هرچقدر سیاسیون ما از موضع قدرت صحبت کنند و از هویت افغانستان دفاع کنند. کمک زیادی برای مقابله با تروریست کرده اند. چرا که خاک افغانستان تروریست پرور نیست و از خاک افغانستان نباید برای هیچ کشور همسایه ای به عنوان تهدید استفاده شود.

اگر ما ضعیف پیش برویم عاقبت خوشی برای منافع ما و سرزمین ما نخواهد داشت. لذا از رهبران نظام مان تقاضا می کنیم که فرصت را دریابند و اوضاع را مدیریت کنند و کشور تروریست پرور را بشناسند و به شدیدترین موارد آنها را مورد تحریم قرار دهند که شاید از این طریق رویکرد و راهبرد سیاسی خود را در منطقه و دنیا تغییر دهند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چند روز پیش حادثه خونینی دراسرائیلستان واقع شد که داغش مسئولیتش را پذیرفت ،؛ اما نظامیان پاکستان از روی ریشخند میگویند این کارامنیت افغانستان بوده !!!
ما که این ششرکت سهامی پنجشیر وردک را می شناسیم به جز سرقت مسلحانه آأم ربائی دسیسه ساختن برای مردم کاری دیگری از دستش ساخته نیست

>>>   با حفظ احترام به سخنان جناب احمد سعیدی دانشمند و وطندوست صادق افغانستان باید با صحبت یکجانبه شان موافق نبود ،زیرا غیر عادلانه و واقعیت بینانه است که صرف بار مسوولیت تروریزم طالبانی را بدوش پاکستانی ها انداخت. واقعیت تلخ اینست که غنی و کرزی و صد ها تن دیگر به طالبان دست پروردگان پاکستانی ها ضرورت دارند. حامیان داخلی طالبان از تروریزم بحیث امتیاز طلبی و برتری قبیلوی در معادلات داخلی و گرفتن امتیازات از خارجی ها استفاده می کنند. آنها بدون طالبان برای خود در افغانستان آینده نمی بینند. به باور من بدون حمایت دولتی در افعانستان پاکستانی ها نمی توانند به آسانی طالبان را به افغانستان بفرستند. بگونه‌مثال کرزی سرکوب طالبان را یک خیانت و جنایت می شمارد.
پس نخست باید با حامیان داخلی طالبان بحث کرد، سپس پاکستانی ها و دیگران‌را ملامت کرد.

>>>   آنها از کمک های خارجی استفاده کردند وقدرتمند شدند اما ازما ملیارد ها دالر کمک خارجی را جنگ سالاران وتیم دزد کرزی در راس خودش غارت کردند

>>>   جناب بانو جعفری ! این جنگ های نیابتی که سالها دز خاک افغانستان به منافع غرب و کشور های عرب صورت می گیرد و هر روز مردم بیچاره افغان کشته و قربانی این جنگ ها را می دهد و از حکومت دست نشانده هم کاری ساخته نیست چــــــــه باید کرد راه حل در کجاست ، آیا کسی راه حل سوراغ دارید ؟؟ این را باید در نطر داشت هر کس برای مطلب خود دلبری کند هیچ بیگانه ای دایه مهربان تر ار مادر نمیشه .

>>>   بي بي جان حالا خبر شدي از اين گپ.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است