تداوم استقرار نظامیان استرالیا پس از 2016
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۵/۵/۲۱ کد خبر: 119356 منبع: پرینت

رییس جمهور کشور با وزیر دفاع استرالیا در ارگ دیدار کرد.

به گزارش ریاست جمهوری، ماریسه هاینه در این دیدار گفت:۲۷۰ تن از نیروهای نظامی استرالیا که در افغانستان مشغول آموزش و ارتقا ظرفیت نیروهای امنیتی و دفاعی افغان می‌باشند، پس از سال ۲۰۱۶ نیز به این کشور باقی می‌مانند.

وزیر دفاع استرالیا افزود، کشورش در چوکات ماموریت حمایت قاطع، تا سال ۲۰۲۰ به کمک‌ های مالی‌ اش به منظور تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان، ادامه می‌دهد.

محمد اشرف غنی، از همکاری‌های دوامدار استرالیا برای افغانستان در بخش‌ های مختلف به‌ویژه فعالیت‌ها و قربانی‌های نیروهای استرالیایی در ولایت ارزگان، و همچنان آموزش نیروهای خاص، تشکری کرد.

رییس جمهور کشور تجارب آسترالیا را در زمینه آوردن اصلاحات و تامین شفافیت در سکتور امنیتی به خصوص در وزارت‌های دفاع و امور داخله موثر دانست، و از وزیر دفاع آن کشور خواست که در این زمینه همکاری نماید.

در مقابل، وزیر دفاع استرالیا گفت که به منظور آوردن اصلاحات و تامین شفافیت در سکتور امنیتی، بزودی هیات استرالیایی با مسوولین سکتور امنیتی افغانستان بخاطر شریک نمودن تجارب دراین راستا نشست می‌نماید، که پس از نتایج بحث‌ها پلان عملی را در زمینه ترتیب خواهند کرد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است