استقرار کماندوهای آمریکایی در لیبی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۱    ۱۳۹۵/۵/۲۱ کد خبر: 119339 منبع: پرینت

رسانه‌های غربی گزارش دادند که تعدادی از کماندوهای ویژه ارتش آمریکا برای اولین بار در سرت لیبی مستقر شده و به نیروهای انگلیسی حاضر در این کشور آفریقایی ملحق شدند.

رسانه‌های غربی از استقرار و حضور کماندوهای ویژه آمریکایی در کنار نیروهای انگلیسی در سرت لیبی خبر دادند.
در حالیکه تحرکات نظامی کشورهای غربی در لیبی به بهانه داعش شدت یافته، حالا خبر رسیده کماندوهای آمریکایی در سرت لیبی در حال جنگیدن هستند.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: «برای اولین بار نیروهای ویژه عملیاتی آمریکایی در حال ارایه کمک مستقیم و روی زمین به جنگجویان در مقابله با داعش در لیبی هستند».

این رسانه آمریکایی نوشت: «استقرار تعداد کمی از پرسنل نخبه ارتش آمریکا که در حال عملیات در کنار نظامیان بریتانیایی در شهر ساحلی سرت لیبی هستند، نشان می‌دهد که مداخله کشورهای غربی برای مقابله با داعش در این کشور افزایش یافته است».

«روبین ماک» سخنگوی مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا هم گفته است که تعداد کمی از پرسنل ارتش آمریکا به حضور در لیبی برای تبادل اطلاعات با نیروهای محلی در لیبی ادامه خواهند داد.

استقرار کماندوهای آمریکا در حالی صورت گرفته که دولت باراک اوباما ماه گذشته حملات هوایی مداومی علیه اهدافی در سرت لیبی را آغاز کرده است؛ حملاتی که گفته می‌شود به مواضع داعش صورت گرفته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است