طالبان در دهنه غوری دو سرباز را زنده پوست کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۱    ۱۳۹۵/۵/۲۰ کد خبر: 119327 منبع: پرینت

طالبان صبح امروز (چهارشنبه) به مرکز ولسوالی دهنه غوریِ بغلان یورش بردند و پس از تصرف چندین پاسگاه، دو تن از سربازان پولیس اسیر را زنده‌زنده پوست کردند و سپس هر دو را به گلوله بستند. یکی از این سربازان در آخرین تماس اش به پسرکاکایش گفته است «طالبان ما را گرفتند، یکی از سربازان قومندان حسین را پوست کردند و کشتند، حالا هم نوبت من است؛ حلالم کنید.»

معلم بیگ‌ محمد و قومندان حسین، فرماندهان پاسگاه‌ های تصرف‌ شده که در این پاسگاه‌ ها حضور نداشتند، به سلام‌ وطندار می‌گویند: طالبان با فرستادن بزرگان قومی به آنان پیام داده اند که اگر تا ده دقیقه تسلیم نشوند با سرنوشت آن دو سرباز روبرو خواهند شد. این فرماندهان می‌گویند که طالبان مانند باران به آنان شلیک می‌کنند و آنان چاره‌ ای جز تسلیم‌شدن ندارند.

شاه‌ زمان زمانی و رحم‌ الدین، دو تن از اعضای خانواده این سربازان می‌گویند که این سربازان به طالبان تسلیم نشدند و به همین دلیل، طالبان آنان را پوست کردند و کشتند.

به گفته آنان، در نتیجه این درگیری‌ ها تاکنون ۷ سرباز کشته شده و ۵ تن دیگر زخم برداشته اند.

وریه حمید، عضو شورای ولایتی بغلان با تایید پوست‌ شدن این سربازان، حکومت محلی را به ناتوانی متهم می‌ کند و می‌گوید که حکومت کاری از پیش برده نمی‌تواند و «بهتر است خودمان سلاح بگیریم و به کمک فرزندانمان به صفحات جنگ بپیوندیم و از خاک خود دفاع کنیم.»

به گفته این عضو شورای ولایتی حکومت توان سرکوب طالبان را ندارد و چرخ‌ بال‌هایی که باید مستقیما طالبان را از هوا هدف قرار دهند به نقاط کور کوه‌ ها و تپه‌ ها شلیک می‌شوند.

از چهار ماه به این طرف طالبان مسیر ولسوالی دهنۀ‌غوری را در منطقه دندغوری با مرکز به روی ماموران دولتی بسته اند و این ولسوالی در محاصره طالبان قرار دارد.

پیش از این نیز شماری از سربازان گیرمانده در این ولسوالی به سلام‌ وطندار گفته بودند که با کمبود سلاح و مهمات روبرو اند و هشدار دادند که اگر به زودترین فرصت به آنان مهمات نرسد و عملیات آغاز نشود دهنه غوری را طالبان تصرف می‌کنند.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت فعلی حکومتی نبوده است که به منافع ملی و مردم فکر کند. بلکه حکومتی است که مزدور و دست نشانده می باشد که جان کری آن را ساخته است.
طالبان صبح امروز (چهارشنبه) به مرکز ولسوالی دهنه غوریِ بغلان یورش بردند و پس از تصرف چندین پاسگاه، دو تن از سربازان پولیس اسیر را زنده‌زنده پوست کردند و سپس هر دو را به گلوله بستند.کار به جایی رسیده است که حالا از این حکومت نمی توانیم انتظار داشته باشیم که به اولاد این وطن و مردم رسیدگی کند.
تمام کسانی که در قدرت هستند از راس قدرت گرفته تا هرآنکه در پایین راس قرار دارد کسانی هستند که در مقابل مردم باید پاسخگو باشند اما نیستند و هروز بر خیانت هایی که در حق ملت انجام می دهند می افزایند. حاکمان این سرزمین از چهاردهه اخیر فقط در حق مردم و ملت و اولاد این سرزمین جنایت و خیانت هایی روا داشتند که هرگز فراموش نمی شوند. بنابراین مردم نمی توانند هیچ انتظاری از آنها داشته باشند
( م ی ر خ ی ل )

>>>   خانه اشرف غنی و دارودسته فاشیسش خراب شود همه پلان شده است این فاجعه را اولادهای این فاشیستان خواهند پرداخت.

>>>   وقتی ناقلین نمک حرام شوند دسترخوان میزبان را چنین خراب میکنند.

>>>   سربازان مانند مرده های متحرک هستند هرجا و هر وقت به
دست طالب و داعش و القاعده افتادند یا سر بریده میشوند
یاسوختانده میشوند یا که زنده زنده پوست میشوند بخاطر
حکومت ع و غ که هیچ خدمتی کرده نتوانسته در مدت دو
سال برای ترقی و پیشرفت افغانستان فقط اولادها و جوانان را
به نابودی کشاند و همه خانواده های افغانستان را
داغدار یاآغشته به انواع فساد و خیانت کرده تا این همه بد
بختیهای که این حکومت وحشت ملی به بار آورده جبران شود
صدسال دیگر طول خواهد کشید همه روزه اولادهای مردم کشته
و انتحار میشود اما معلوم نیست بخاطر چی
و چی حدفی :د د

>>>   لاحول ولاقوت الا بالله العلی العظیم

>>>   ریس جمهور اشرف غنیکه از اثر پایمردی همین سربازان جوان در ارگ ریاست جمهور نشسته و حکمروایی میکند و سر قوماندان اعلی قوای مسلح هم است چرا از مسولین وزارت دفاع و وزارت داخله و ریاست امنیت ملی پرسان انرا نمیکند که چرا وبهچه علت در جبهات جنگ به سر بازان وافسران در مورد اکمال اعاشه واباطه وسلاح و مهمات به انها توجه چندانی نمیکنند که به اثر غفلت همین مسولین سه ارگان امنیتی طالیبان جاسوسان پاکستان ونظامیان پاکستان در لباس طالبان به سربازان کشور ما چنین کاری ناروا وغیر انسانی را که در هیچ دین وایین برابرنیست در حق سربازان و مدافعین کشور ما انجام میدهند کجاست حقوق بشر که صدای خود را در برابر چنین خیانت وجنایت پاکستان که توسط دستپرورده های شان وافراد نظامی شان در دهنه غوری وسایر جاها انجام داده اند صدا بلند کند وپاکستان را تحریم ونکویش کنند وجناب ریس جمهور وسر قوماندان اعلی خودت چرا با وصف تمام جنایات نابخشودنی وغیر انسانی طالبان اله دست پاکستان فرمان حکم اعدام طالبان گیرشده که مرتکب چندین قتل وترور در این کشور اند وحکم اعدام شان از طرف محکمه عدلی صادر گردیده رق رق طرفش سیل میکنی واعدام شانرا توشیح نمیکنی پس تو چطور ریس جمهور وسر قوماندان اعلی هستی که سزباز و افسر ات را دشمنان خاک وکشور طالبان پاکستانی سر میبرند و زنده پوست میکنند و خودت قاتلین ملت دشمنان کشور وترورستان اله دست پاکستان طالبن حیوان صفت را که حکم اعدام شان از طرف محاکم شرعی صادر گردیده اما انرا توشیح و اعدام را بالایشان تطبیق نمیکنی تا چه وقت مردم دیده بروند که اولاد های شانرا خداناترسان طالبان که اکثریت شان ملیشای پاکستانی وجاسوسان ای اس ای اند ظالمان وغیر اسلامی وانسانی بقتل میرسانند و حیوان واری سرمیبرند و زنده پوست میکنند وخودت بخاطر ارامش مردم و جلوگیری از تظاهرات مردمی وعده های قصد گیری پر طمطراق را از ترورستان میدهی ولی عمل ان تا کنون دیده نشده است .

>>>   نفرین به ع،غ این جنایت کاران خود فروخته شده. و وزرای نا بکار شان. اگر کار به اهل کار داده شود چنین نمیشود. خداوند رحم کند.مدیریت جنک ضعیف است.

>>>   اگر واقعا این خبر خشونت در برابر اسیر ان درست باشد من به شدت ان را محکوم می نمایم . بزرگان امارت اسلامی افغانستان همیشه به مجاهدین امارت اسلامی بیان داشتند که با اسیران با مهربانی بر خورد کنند . واقعا بابت این خشونت متاسفم . امارت اسلامی افغانستان بنا بر قانون انسانی پیگیره این موضع خواهد شد و متخلفان را دستگیر و مجازات خواهد کرد .
حبیب الله یوسفزی

>>>   اقای یوسفزی چشمت روشن.!!!

>>>   خطاب به آقای یوسفزی: اگر مردی اگر انسانی ، اگر وجدان داری، دلیل این وحشی گری اربابان طالبت راتوضیح بده. در جایی گفته بودی (.هر کس که دلیل داشته باشد میتواند انسان را بکشد؟. شما دارید از قاتل طرفداری می کنید . واقعا انسان بودن هم ارزوست . )خوب این کشتن نه بلکه وحشی گری است .در کدام دین ومذهب این وحشی گری را میکنند. در مذهب طالبان پوست کندن یک انسان رواست ؟راستی کدام مفتی ومولا ومولوی تان این فتوا را صادر نموده است ؟ ؟ اقای یوسفزی جواب بده!!! در کدام جنگ این جنایت انجام میدهند؟!!! اقای یوسفزی جواب بده مثل زن پنهان نشو جواب بده !! ! العان بیا دفاع کن از این گروه وحشی !!! انسانم ارزوست!!!!!!؟؟؟؟؟ در کدام قانون جنگی ومذهب این وحشی گری توجیح میشود.انسانم ارزوست؟؟؟؟!!! اقای یوسفزی روشنفکر طالبان وحشی ، نوکر پاکستان،. نوکر امریکا،وطن فروش ها.انسانم ارزوست....!!!؟؟

>>>   گپِ امروز کرزی در رابطه به‌جنگ هلمند را جدی بگیرید؛ هر چند او این روزها بیهوده‌گویی زیاد می‌کند. من از صبح امروز هر چه به‌عمق گپِ او فکر می‌کنم، بیشتر شوکه می‌شوم و به ساده‌اندیشی و حماقت مردم ما تاسف می‌خورم. چطور همچون موجودی با این نوع طرز فکر طالبانی، 13 سال زمام امور را به‌دست داشت. شام امروز، همان‌طور که کرزی گفته بود [طالبانِ که در هلمند می‌جنگند، حق مالکیت بیشتر نسبت به‌ما دارند]، ولسوالی ناوه این ولایت به‌دست طالبان سقوط کرد. اگر حکومتی وجود د اشت باید کرزی را به‌خاطر این سخنان غیرمسوولانه‌اش مورد پیگرد عدلی قرار می‌داد. کرزی نه‌تنها حاکمیت ملی دولت را زیر سوال برده است، بل‌که عملا به‌خون هزاران سربازی که در برابر به تروریستان طالب می‌جنگند، بی‌حرمتی کرده است.

>>>   راستی اینها که دم اجهاد میزند اسیر پوست کردن هل جهاد است؟ما که تا حال جای در قرآن نخواندم وندیدم که خدا و رسولش دستور داده باشد اسیران را زنده ژنده پوست کند؟ آیا اسلام جدید آمده یا اینها همان وحشیهای قرن 1‏2 است که بنام اسلام تیشه به ریشه اسلام عزیز میزند؟ غنی هم خودش طالب است کمک خواستن از آن باد دهن خالی کردن است وبیهوده!
رستگار

>>>   راستی چرا ما افغانیها اینقدر بدبخت و مفلس و گدا هستیم ؟ آن از دنیا که شده ایم کنیز فیلیپینی و اینهم از وطن خودمان ،

>>>   دوستان عزیز خبری پوست کردن این دو فرد پولیس کاملا دروغ است مه ای گپ بخاطری طرفداری از وحشی های طالب نمیگویم بلکه قرار معلومات دقیق که خودم از ساکنین محلی دارم میگویم این خبر بخاطر ضعیف ساختن مرال سربازان وطندوست ما نشر شده البته گرفتن اسیر دوگروپ از پولیس های محلی ره دقیقا خبر دارم بعد از تسلیم شدن سلاح های دست داشته شان را گرفته و خود شان را رها نموده که همه شان صحت وسلامت در آغوش خانواده های شان برگشتند
م بغلانی

>>>   در اطلاع رسانی تان دقت نماید نوریه حمید عضوی شورای ولایتی نیست قبلا وکیل بود. این بار عضو نیست

>>>   يوسف زي تقصير نداره.
چون خودش نوكر اژنبي است.
بزودي سر اونم را از بدنش قطع ميكند چون تاريخ مصرفش خلاص شده.
هركس به وطنش خيانت كند سرنوشتش سزاي مات است.
دربدر از پلخمري

>>>   زمانیکه آدم از چوکات آدمگریت بر آمد به هم نوع خود هر چه در توان داشته باشد رومیدارد. لعنت به این حیوانات درنده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است