افغانستان نمی تواند با اراده خود سیاست کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۶    ۱۳۹۵/۵/۱۲ کد خبر: 118978 منبع: پرینت

چین بار دیگر از مقام های طالبان میزبانی کرد. نقش پاکستان در این ملاقات ها پر رنگ است و تاثیر آن بر افغانستان نیز ناگریز است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، رحمت الله بیژن پور، آگاه سیاسی، در خصوص تاثیر این بازی ها بر افغانستان گفت: تا پروسه بحران در منطقه وجود داشته باشدبه افغانستان برای استحکام نظام داری در سطح ملی اجازه نخواهند داد. ما همیشه بحران هایی راتجربه خواهیم کرد که حوزه دیپلماسی و مناسبات ما را متاثر کند.

وی افزود: متاسفانه شانس افغانستان برای نمایش های مستقل در تمثیل حاکمیت ضعیف است. پاکستان دو ماموریت را انجام می دهد که یکی از آنها کشاندن چین به سمت اتحاد ناتو و از سوی دیگر تقلیل توانایی های نفوذ هند در منطقه است. بنابراین با توجه به اینها دولت افغانستان شانس اینکه خودش ممثل اراده خودش باشد را هم در سیاست و هم در سطح ملی کمتر تجربه می کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برای ما سیاست میاست ضرورت نیست فقط چــــوکی بنـــــــام ماباشد همین همــه چیز هست !

>>>   وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن یک جنرال پاکستانی در عملیات‌های نیروهای امنیتی در ولایت غزنی، در مرکز این کشور خبر داده است.
این وزارت می‌گوید در عملیاتی‌ که توسط نیروهای هوایی و زمینی افغانستان در ولسوالی‌های ناوه، اندر و قره‌باغ ولایت غزنی راه‌اندازی شده بود، ده‌ها تن از اعضای گروه طالبان به شمول یک جنرال پاکستانی به قتل رسیده‌اند.
وزارت دفاع از این جنرال پاکستانی بنام «کامران» می‌گوید که وی در جمعی از جنگجویان گروه طالبان حضور داشته است. وزارت دفاع از نقش جنرال کامران در جمع جنگجویان جزییات بیشتری ارایه نکرده‌ است.

>>>   افغانستان نفرین شده هست ، هزار سال دیگه هم خودش خود را اداره کرده نمیتواند و مردمش تا بود و هست و تا خواهد طعم زندگی آرام را نخواهند چشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است