حساب های بانکی مهاجران در ایران مسدود شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۲    ۱۳۹۵/۵/۱۲ کد خبر: 118955 منبع: پرینت

بانک ایران بدون اطلاع قبلی حساب های بانکی مهاجران افغانستانی را مسدود کرد.

اکثر مهاجران هموطن به دلیل سهولت در عملیات مالی، در بانک های ایران حساب دارند و از کارت های عابر بانک استفاده می کنند، از هفته قبل بدون اطلاع قبلی مسدود گردید.

سرگردانی و ایجاد اختلال مالی برای مهاجران، نمونه ای از ده ها مشکل به وجود آمده از انسداد کارت های عابر بانک آنان بوده است. بگونه ای که برخی از هموطنان در ایران دچار ضرر مالی گردیده و استرس این موضوع آنان را دچار توهم و سرگردانی کرده است.

آنان پس از مراجعه به شعب بانک ها متوجه شدند که باید از کافی نت های سطح شهرها، کد رهگیری وزارت مالیه برای تسویه مالیات گرفته و به بانک ارایه کنند تا حساب شان مجددا باز گردد که این روال حد اقل چند روز بطول می انجامد و طی این مدت حساب شان مسدود و پول های آنان بلوکه شده است.

بانک های ملی و کشاورزی ایران نیز مشابه این طرح را در اوایل سال قبل اجرایی کردند که باعث دردسرهایی برای مهاجران شد و حتی برخی از ترس و استرس امور مهاجرت، بدنبال مبالغ باقیمانده در حساب های شان به بانک مراجعه نکردند و پول های شان نزد بانک های ملی و کشاورزی برای همیشه ماند.

در ایران پیشرفته در امور عملیات های بانکی که بسیار فراگیر شده و عملا به زندگی روزانه هر فرد پیوند دارد، چنین اقداماتی بسیار بدوی و غیر محترمانه است و نشانگر بی احترامی به مهاجران هموطن در ایران می باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هـرکس دروطن خود زندکگی کند برای دیگران مزاحم نشود هرفامیل پلانزده طفل تولد کند روزی اش را خارجی ها میدهند

>>>   وسلام هم وطن دفتر چه بانکی باز است ولی کارت عابر را
باید ونه باید بسته کند چرا بدون دلیل نیست
دست زبان بازان درازاست کارت عابر صد درصد بسته شود
این دولت هزار در هزار هشیار است و مانند دیکر دولت نیست
خیال خام نروید مهاجر دور از وطن

>>>   درسته

>>>   کارنیک وپسندیده است.
پع

>>>   چرا حرف بیخود میگویی؟
مالیات بدهند حساب آزاد میشود!

>>>   سلام. این چنین مشکلات برای اولین بار نسیت و آخرین بار هم نخواهم بود و مشکل دیگر اینکه در ایرانی امروزی هیچ نهاد یا ارگانی سازمانی وجود ندارد که اگر یک مهاجر مشکلی داشت به آن سازمان یا ار گان مراجعه کند کسی مشکلی از یک مهاجر حل کند اگر مشکل ایداری یا مشکل اقامتی هم داشته باشی هر تصمیم که همان کار مندی ایداره بیگرند همان هست یک کارمند هم قاضی هست و شاکی کسی به او چیزی گفته نمی تواند اگر هم بگوی و هر جای که هم که شکایت کنی در جواب می گوید همین هست اگر میخاهی همین هست اگر نمی خاهی هم همین اگر دلگیر هستید راه باز وجاده دراز بفرمایید همانجای بروید که برای تان ارزشی قائل هست یا به مشکلات تان بهتر و بیشتر رسیدگی می شود که ماهم دست مان از آسمان پا از زمین بریده هست جز قبول راهی دیگری نداریم .
مهاجر

>>>   مهاجرین باید به خانه برگردند.

>>>   هردم از این باغ بری می رسد خدا مردم ازار را نیامرزد هرکه باشد

>>>   تا وقتی که من ایران (سال 1384) بودم مهاجرین اصلاً اجازه داشت حساب بانکی را نداشتند.

>>>   من الان آلمانم وقبلا ایران بودم وضع محاجرین اینجا با ایران را مقایسه میکنم زمین تا آسمان فرق داره

>>>   به نظرر دهنده اخر : اگر دوست داری از وضعیت خوبت در المان لذت ببری خیلی تبلیغ المان را نکن چو اگر همه هموطنان شما که در ایران مهاجر اند به المان مهاجرت کنند از این روز های خوبی که میگی خبری نیست.
محمد از ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است