منتظر تعبیر خواب های امریکا در افغانستان باشید
اداره ی بازرسی امریکا برای بازسازی افغانستان نه تنها یک اداره ی مستقل و بی طرف نیست بلکه با تهییج و تسخیر افکار عمومی به ترس از سقوط افغانستان درصورت خروج امریکا دامن می زند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۵/۵/۱۱ کد خبر: 118913 منبع: پرینت

اداره بازرسی امریکا برای بازسازی افغانستان موسوم به سیگار که هر از گاهی برای تحقق برنامه ها و اهداف مغرضانه ی ابر قدرت غرب در قلب منطقه بسترسازی و زمینه چینی می کند این بار و در گزارش اخیر خود باز هم سیاهنمایی و ضد تبلیغات علیه حکومت را دست مایه قرار داده است.

در گزارش اخیر سیگار، ادعا شده است که دولت مرکزی افغانستان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون و در کمتر از 5 ماه، کنترل 5 درصد از مناطق تحت اختیار و نفوذ خود را از دست داده است و اینک بیش از یک سوم از خاک افغانستان تحت اداره ی ارگ نمی باشد.

گذشته از اینکه این اداره کاملا امریکایی هرگز مستندات و مستدلات خود را که بر اساس کدام اسناد و مدارک دست به انتشار چنین گزارشاتی می زند را در اختیار مخاطبان قرار نمی دهد؛ در اکثر قریب به اتفاق گزارش ها هدفمند و جهتدار خود بدنبال تامین منافع کاخ سفید است و بس.

با اینهمه، کارنامه ی سیگار برای همگان اثبات کرده و دیگر کمترین تردیدی وجود ندارد که اداره ی بازرسی امریکا برای بازسازی افغانستان نه تنها یک اداره ی مستقل و بی طرف نیست بلکه با تهییج و تسخیر افکار عمومی به ترس از سقوط افغانستان درصورت خروج امریکا دامن می زند.

بنابراین پس از انتشار چنین گزارش منفی گرایانه و سیاهی (که متاسفانه هنوز هم منبع موثق مردم ملکی و برخی نهادهای مدنی و حتی سران دولتی بشمار می آید) در راستای دیگر همکاری های تنگاتنگ سیگار و کاخ سفید، باید منتظر تعبیر خواب های دیگر امریکا و متحدان بین المللی اش در افغانستان باشیم.

احتمال قریب به یقینی که از زمان نابهنگام این گزارش مبنی بر خارج شدن کنترل و نظارت بر اوضاع ولسوالی های دوردست از حکومت مرکزی بدست می دهد اینست که زمینه چینی مساعدی برای تمدید حضور نیروهای امریکایی و نیز افزایش سربازان ناتو فراهم می شود.

نظر به اینکه تاکنون جز خلف وعده و بدعهدی و بازی با اذهان عمومی و بزرگنمایی ناامنی ها و بی ثباتی ها در افغانستان چیز دیگری از ابر قدرت غرب ندیده ایم رویکرد این گزارش نمی بایست مثبت و سازنده و در جهت تقویت اردوی ملی یا حاکمیت ملی باشد بلکه باید منتظر ماند و دید سیگار باز به کدام رویای یانکی ها جامه ی عمل می پوشاند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دشمنی ما آمریکا نیست به فرهنگی وبسوادی وخود خواهی و خودبینی است اگر ما خوب فکر کنیم .... امروز دشمن اصل ما است ما اگر دوست ودشمنرا می شناختم مصلمآ این نبودیم

>>>   گرچه حقایق بیشتر از اینها است اما سیگار افشاگری کمی را انجام داده است . دخالت های بیش از حد قوت های غربی در امور داخلی افغانستان و اشغال این کشور را در بحران بزرگی قرار داده است . راحل افغانستان نظامی نیست بلکه سیاسی است اما متاسفانه امریکایی ها حاضر نیستند که به حقوق ملت افغانستان احترام قائل شوند و این کشور را ترک کنند . عین و غین فقط عروسک های خیمه شب بازی ایلات متحده امریکا است بازم اعلام میدارم راحل افغانستان رای نظامی نیست بلکه باید با گفتگو و سیاست به بحران افغانستان نگاه کرد . حبیب الله یوسف زی

>>>   طور مثال در سال ۲۰۰۰ تلفنی به نام موبایل در افغانستان وجودنداشت. حالا به اطراف تان نگاه کنید. "مال تانرا هوش کنید، همسایه تانرا دزد نگیرید" شاید از سیگار به این دلیل نا خشنود هستید که دزدی های بسیاری را برملا ساخت.
کارته وال

>>>   با سلام واحترام: من فکر می کنم امریکا دنبال تا مین امنیت درافغانستان نیست که هچی حتی دنبال اختلاف درافغانستان است می خواهد از گیل آلود نمودن آب ماهی صید کند وگر نه آوردن امنیت درافغانستان بدست کشور پیشرفته همانند امریکای کاری ساده ی است اما واقعیت اینست که می خواهد افغانستان نا امن باشد تا مکان ومآ وای درافغانستان داشته باشد.
{ خداداد "محمدی "دایکندی}

>>>   اغای یوسفزی خداخیرت بته شما برو به طالبن گفتگو کن شاید حرف شمارا قبول کنند ولا شورای صلح هم دیگه چپلی وبوت شان پاره پاره شد از بس رفتند پاکستان و امارات و عربستان در صورتیکه همه در افغانستان هستند تورا بجان عزیزانت برو صلح کن دیگه خسته شدیم ازین همه انفجارو انتحار

>>>   امریکاه حکومت را ایجاد که درنتیجه دیدیم که کشور به هزار ها چالش روبرو هست چون ملت ومردم افغانستان واکثریت آنها ازین حکومت راضی نیستن سر ها بریده میشود جان انسانها مال انسان ها در خطر است آمریکا با شعار های دموکراسی به سوریه و عراق افعانستان آمد،
به این امید که با حمایت گسترده جنایت کاران دولت مردمی را سرنگون و سپس با اثربه زانو در آوردن مردم غزه و نهایی‏ سازی سیاست سازش و یکپارچه‏ کردن دولت سازشگر محمود عباس در فلسطین، کسب موقعیت و وجاهتی در افکار عمومی مردم آمریکا بنماید اما در تمامی این صحنه‏ ها، به لطف خدا پیروزی از آن جبهه مردمی .وملت های اسلامی بوده است و در نتیجه هیمن استکبار به بد ترین شکل در هم فرو ریخته
و شکسته است
حنیف از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است