اردوغان به دنبال تبلیغات برای خودش است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۵/۵/۱۱ کد خبر: 118889 منبع: پرینت

کریستن کرن صدر اعظم اتریش در واکنش به اظهارات اردوغان مبنی بر اینکه اتریش حق آزادی بیان را از شهروندان ترکیه در کشورش می گیرد، گفت: رییس جمهوری ترکیه با گفتن این اظهارات تنها سعی در تبلیغات و نشان دادن محبوبیت خودش است.

رجب طیب اردوغان بعد از اظهارات مقامات اتریش مبنی بر اینکه اجازه ورود مناقشات ترکیه به خاک این کشور را نخواهند داد، در سخنرانی دیروز خود گفت: مردم اتریش با شهروندان ترکیه ای رادیکالی عمل می کنند. آنها را هرس می کنند و اجازه نمی دهند که اظهارات خودشان را بیان کنند.

کریستین کرن صدر اعظمی اتریش ضمن رد اظهارات رییس جمهوری ترکیه، تاکید کرد: اردوغان سعی می کند با استفاده از احساسات و تبلیغات، محبوبیت خود را افزایش دهد.

وی گفت: واقعیت این است که حق آزادی بیان برای اقلیت های مخالف سیاسی یک کشور در نظر گرفته می شود، نه برای کسانی که از تجمع های خود در راستای اهداف سیاسی و تبلیغاتی کشورشان می خواهند سوء استفاده کنند. این دقیقا همان تفاوتی می باشد که در اوضاع ترکیه صورت گرفته است.

کرن ادامه داد: کسی که با تهدید و ابزار خشونت به دنبال تجسس دیگران است، عمل او به هیچ وجه با قوانین منطبق نخواهد بود، چرا که او به دنبال ایستادگی در مقابل نهادهای جمهوری و ارگان های بزرگ است.

علاوه بر این، سوء استفاده از انگیزه های مذهبی برای توجیه سیاست های استبدادی، در کشور ما نه تنها معمول نیست، بلکه کاملا غیر قابل قبول است.
پیشتر سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش اعلام کرده بود که در صورت تکرار تظاهرات هواداران رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه، می بایستی آنها اتریش را ترک کنند.

کورتز افزود: کسانی که از سیاست های داخلی خود در همه جای دنیا حمایت می کنند قابل تحسین هستند، اما این موضوع در داخل اتریش قابل طرح نیست.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است