جسد بیش از 120 مهاجر از آبهای لیبی گرفته شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۸    ۱۳۹۵/۵/۱۱ کد خبر: 118882 منبع: پرینت

شهردار شهر صبراته روز یکشنبه اعلام کرد که جسد بیش از یکصد و 20 مهاجر که در تلاش برای رساندن خود به اروپا در آب های مدیترانه غرق شدند، طی ماه جاری در اطراف این شهر در غرب لیبی از آب گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حسین الذوادی گفت که 53 جسد فقط در یک روز در هفته گذشته در دریا پیدا شد.

لیبی، محل حرکت برای مهاجرانی است که می کوشند سوار بر قایق هایی ناامن به اروپا نقل مکان کنند.

بسیاری از این افراد به دلیل خشونت، فقر یا سرکوب در کشورهای خود، مهاجرت می کنند.
در این میان، بلوای سیاسی و درگیری های مسلحانه در لیبی به قاچاقچیان انسان امکان کار در فضایی کاملا ایمن و مصون را داده است.

براساس اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، از بیش از سه هزار مهاجری که در سال جاری در دریای مدیترانه جان باختند، تقریبا سه نفر از هر چهار فرد جان باخته سعی داشتند از شمال آفریقا و به طور عمده لیبی خود را به ایتالیا برسانند.

این سازمان یادآور شد که تقریبا 90 هزار مهاجر از هفته گذشته از دریای مدیترانه گذشته اند که این رقم افزایش 14 درصدی از رقم سال گذشته را به نمایش می گذارد.

در همین حال، با آرام تر بودن دریا در فصل جاری، بسیاری از قایق های حامل مهاجران از خط ساحلی در نزدیکی شهر صبراته حرکت خود را آغاز کرده اند.

الذوادی به رویترز گفت: کل ساحل صبراته، باز است و گشتی ها در منطقه حضور دارند، اما از ظرفیت و توان کافی برای مقابله با بحران غرق شدن مهاجران برخوردار نیستند.

وی افزود: مهاجرت غیرقانونی در گذشته نیز برقرار بوده، اما با وجود ناامنی و نبود اقتدار دولتی، این بحران بدتر و بدتر شده است.

وی یادآور شد که اکثر افرادی که در ماه جاری جسدشان از آب گرفته شد، از کشورهای واقع در جنوب صحرای آفریقا بودند.

براساس این گزارش، دولت وفاق لیبی که از حمایت سازمان ملل برخورداره بود و تلاش کرده است خود را در طرابلس تثبیت کند، می گوید مقابله با بحران مهاجران، از اولویت های اصلی اش محسوب می شود.

این در حالی است که این دولت برای مدیریت چالش های پیچیده امنیتی و اقتصادی در این کشور تلاش می کند و همچنان با مخالفت های سیاسی در داخل مواجه است.

براساس پیش بینی سازمان بین المللی مهاجرت، سال 2016، مرگبارترین سال در دوره بحران مهاجرت خواهد بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است