دلیل آشفتگی های افغانستان را بدانید
امروز آمریکا ابرقدرت جهان است و افغانستان به نقطه صفر تنزل کرده است. کشورهایی چون آمریکا افغانستان را تخته خیز خود قرار دادند و نفاق را در اینجا آوردند و مردم را متفرق ساختند، حاکمیت کردند و استراتژی خود را پیش بردند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۳    ۱۳۹۵/۵/۱۰ کد خبر: 118873 منبع: پرینت

باوجود کمک های بی شماری که از سوی کشورهای غربی به افغانستان شد و با وجود شعارهای بی شماری که از سوی حکومت وحدت ملی برای بهبود اوضاع کشور در هر زمینه ای داده شد، هنوز افغانستان در منجلاب ناامنی وفقر غرق است بنابر گزارش ها بخصوص گزارش های سیگار، روز بروز بدتر هم می شود. دلایل این بدامنی ها و اقتصاد ضعیف و جنگ روز افزون چیست؟

زلمی وردک آگاه مسایل نظامی در برنامه «پس از خبر» گفت: متاسفانه بسیاری از مردم در افغانستان از حقایق چشم پوشی می کنند. همین چشم پوشی از حقایق است که باعث می شود ما به نتایج مطلوب خود نرسیم. هر زمانی که حقایق بیرون آید، واقعیت ها گفته شود، ضعف خود را متوجه شویم، در آن صورت ما می توانیم ضعف خود را رفع بسازیم.

وی افزود: اگر ما همیشه از ضعف خود چشم پوشی کنیم، ضربه های بزرگی در مسیر تاریخ خوردیم و می خوریم. ما هم خود را فریب می دهیم و هم ملت خود را فریب می دهیم. با این وجود هر روز و درهر سمت افغانستان، نیروهای امنیتی قربانی می دهند و در کنار آن مردم ملکی بیچاره هم قربانی می دهند. بهتر است به جای پوشاندن ضعف ها آنها را بپذیریم و در رفع آنها کوشش کنیم.

وردک، با انتقاد از رهبران برای عدم استقلال و وابستگی بیش از حد به خارجی ها گفت: در خاک افغانستان یک بازی بین المللی و یک جنگ ابرقدرتی جریان دارد. این دوستان خارجی به ما کمک های مالی می کنند اما این نه برای ما بلکه برای برنامه های خودشان است. آنها چنان ما را وابسته به خود کرده اند که اگر کمک های آنها نباشد نمی توانیم حتی معاش ماموران خود را بدهیم.

این آگاه نظامی، معتقد است رهبران کوچکترین برنامه ای برای بهبود حال مردم ندارند و افزود: رهبران افغانستان، همیشه طوری کار می کنند و چنان بی صداقتی را پیشه کرده اند که خود سیر باشند، خود تامین باشند و اگر ملت گرسنه و فقیر و آواره هم بود فرقی به حال آنها نمی کند.

وی، در خصوص کوتاهی های رهبران حکومت در قبال افغانستان گفت: در افغانستان آواز دموکراسی بلند شده است اما مطابق با اصول و قانون دموکراسی رفتار نمی شود، قانون مراعات نمی شود، یک نفر می آید و حکومت را پنجاه پنجاه تقسیم می کند، حاکمانی که در هر ولایت مکرر هستند، حتی در شمال والی هایی هستند که اوامر مرکز را قبول نمی کنند بنابراین حکومت هایی که نمی توانند عدالت را به وجود بیاورند حقوق مردم را نمی توانند بدهند و نمی توانند برای مردم خدمتگزار واقعی باشند.

وردک، همچنین در خصوص کوتاهی های آمریکا در قبال افغانستان بیان داشت: امروز آمریکا ابرقدرت جهان است و افغانستان به نقطه صفر تنزل کرده است. کشورهایی چون آمریکا افغانستان را تخته خیز خود قرار دادند و نفاق را در اینجا آوردند و مردم را متفرق ساختند، حاکمیت کردند و استراتژی خود را پیش بردند. حالانیز چنین هستند.

وی، در پایان گفت: تازمانی که در راس و حلقه حاکمیت اصلاحات بوجود نیاید اوضاع مردم افغانستان بدینگونه باقی خواهد ماند. متاسفانه در افغانستان همیشه اصلاح نکردن فکر و ذکر رهبران بوده است. چرا که با آوردن اصلاحات آنها به راحتی نمی توانندبه کار خود ادامه دهند و کارهایی را که دلخواهشان وبه نفع خودشان است، انجام دهند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از وردک هم یک تحلیل گر سیاسی جالب اس / در حالیکه ایستگاه سرویس شان دهمزنگ اس.....بسیاری ره از وردک ببنی که امروز در چل و نیرنگ دنیا مشتاق امریکا رفتن هستن...باز ای آغا زلمی ببنی که از امریکا انتقاد میکنه....حالی بسیار بد نوشته و گفته، اگه چانس برامد شاید دیگرا به ویزه و طیاره برن..ای زلمی جان سر خر خواهد رفت.
سیاست یعنی شخص دروغگوی و فامیل نیرنگ باز

>>>   آقای وردک این سخنان را قبل از امضای قرارداد های فروش افغانستان به امریکا باید می گفت و به مردم هوشدار میداد. حالا امریکا هرچه بخواهد، همان می کند. تمام اینها هی داد میزدند که قرارداد های (امنیتی و سترادیژی) با امریکا به نفع مردم افغانستان است. اکنون پیشیمانی سود ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است