این افراد از کمیسیون حقیقت یاب شهدای جنبش استعفا دادند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۳۹۵/۵/۱۰ کد خبر: 118857 منبع: پرینت

دو نفر از مشاوران رییس جمهوری، عباس بصیر مشاور ارشد ریاست جمهوری و نصرالله استانکزی رییس شورای مشورتی امور حقوقی دفتر رییس جمهوری عضویت دارند.

معاونان مسوولان سه نهاد امنیتی هم در ترکیب هیات حضور دارند: عبدالرحمان رحمان معاون ارشد وزارت داخله، هلال‌الدین هلال معاون اطلاعاتی وزارت دفاع و عبدالمتین بیگ معاون رییس امنیت ملی و همچنین جنرال مرادعلی مراد، معاون رییس ستاد ارتش.

شاه‌ گل رضایی عضو مجلس نمایندگان، نصرالله ارسلایی رییس دبیرخانه شورای وزیران، محمد ناطقی نماینده رییس اجرایی، جنرال جانان بارکزی رییس اداره دفاع و امنیت اداره امور ریاست جمهوری و محمد موسی محمودی نماینده کمیسیون حقوق بشر و عباس نویان عضو پیشین مجلس هم از دیگر اعضای این هیات هستند.

با گذشت دو روز از معرفی اعضای کمیسیون، عباس نویان، معاون حزب حق و عدالت که از سوی حکومت به صفت عضو کمیسیون حقیقت‌یاب واقعه دهمزنگ معرفی شده بود، از کار با این کمیسیون انصراف داد.

با گذشت چهار روز از معرفی اعضای کمیسیون، شاه گل رضایی عضو مجلس نمایندگان که از سوی حکومت به عنوان عضو کمیسیون حقیقت یاب واقعه دهمزنگ معرفی شده بود، از کار با این کمیسیون استعفا داد.

با گذشت شش روز از معرفی اعضای کمیسیون، جنرال مراد علی مراد که در پست های مهم وزارت دفاع کار کرده و از سوی حکومت به عنوان عضو کمیسیون حقیقت یاب واقعه دهمزنگ معرفی شده بود، از کار با این کمیسیون استعفا داد.

بقیه اعضای این کمیسیون که حاضر به استعفا نیستند، نیروهای حکومتی از ادارات مختلف می باشند که حاضر به استعفا نخواهند بود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چ.ن هیچ کدام را توان زنده کردن ندارند چه را حقیقت یاب نمایند آخر چه میشود یعنی دیه به فامیل کای شان یا کدام چوکی در بدل خون شان به لجاط خدا بفکر جلوگیری از کشت و کشتار شوید این کمیسون ها در کدام جای کار موثر نمود که درینجا بکند از طلم استانکزی دختر محصل صنف سوم در دارالمجانین نیست چرا از او کسی سوال نمیکند ؟

>>>   این سه نفر که استعفا دادن از یک قوم استن شاید زیر کاسه نیم کاسه باشد.

>>>   آقای عباس بصیرکه یک شوله خور آقای خلیلی میباشد اوهیچ گاه از کمیسیون استعفانمیدهد واو این پست را برایش خیلی مهم میداند .
ع

>>>   سلام
هر کس که کشته میشود نام شهید بر آن گذاشته میشود. اگر دزد باشد یا زنا کار یا ما جرا جوی. این کشته شدکان ما جرا جو که امنیت کشور را بر هم میزدند بر این ها که مر دار شدند ،چه باید گفت.نفرین بر رهبران فاسد شان. انشا الآه نوبت آنها هم مرسد.
قربان علی

>>>   عباس نویان نماینده اتمر است وعضو حزب اش این خود زیرسوال است باید استعفا دهد به دستور اتمر تا تنش بین هزاره ها گرم بماند نویان کسی است که هیچ باور به خدا وقران ندارد همیشه شراب میخورد ونشه است حتی درانتخابات گذشته قوما دره ترکمن بخاطر بی دینی او ازرای دادن بو ابا ورزیدند ودرمسجد ابراهیم خلیل درده قابل با یک صدا شعار دادن به این بی دین رای نمیدهیم .
شاه گل رضایی هم جز طرفداران تظاهرات بود ومردم را تحریک میکرد وهمچنان بدستور سیما ثمر کارمیکند سیما ثمر که 70 درصد جاغوری را مسیحی کرده
مرادعلی مراد دروغ است زیرا او افسر اردو است مجبور است قبول کند یا از وظیفه برکنار شود .

>>>   هزاره ها در پي گل آلود ساختن آب اند، ميفهمند كه حقائق براي ديگران اشكار ميشود، بايد اوضاع را خراب سازند كه در آينده به دريافت هاي كمسيون حقيقت يأب مخالفت نشان دهند، و حكومت و ديگران را مقصر ساخته و رهبران خود را نزد مردم برائت دهند

>>>   به ماچی که استعفا داده اند انقدر مهم هم نبودند
شغنانی
کابل

>>>   دل بدست آورکه هج اکبراست
ازهزاران کعبه یک دل بهتراست.
ع

>>>   جواب دوستي كه كفته هزاره هاگل الود اب اند؟؟ اصلا اين طور نبوده ونيست هزاره بعداز رفتن تعدادي بي رهبرشدن.البته تعدادي است كه خودرا رهبر هزاره مينامند وازاين را به همه چيز رسيده حتي ارتش خصوصي دارد اين افراد بيشتر به فكر جيب شان است.جنبش راه انداختن ودرميان مردم رفتن عكسهاي فيسبوكي كرفتن. ودر اخر جنبش ومردم را فروختن جيب شان راسر ريز دالر كردن وكناركشيدن.رهبر به اين ميكويد تعدادي خارجي كه مربوط به يك قوم است درهرات تذكره وزمين دادن كفتن هلمندي است

>>>   شغنانی، تو هم هیچ گ۰۰ نیستی۰ چورتت را خراب نکن۰

>>>   فهرست حمایت های مالی عدالتخواهان از خانواده های معظم شهدا و مجروحین جنبش روشنایی در اولین اطلاعیه کمیته مالی شورای عالی مردمی
اطلاعیه شماره یک کمیته مالی جنبش روشنایی
به نام خداوند توانا و دادگر
هموطنان عدالتخواه خارج از کشور با درود و سپاس از حمایتهای همه جانبه تک تک شما از داعیه عدالتخواهانه جنبش روشنایی و حمایت های بی دریغ شما از مجروحان و خانواده های معظم شهدای جنبش روشنایی.
کمکهایی که تاکنون از نقاط مختلف جهان به کمیته مالی جنبش روشنایی رسیده است قرار ذیل است:
1_ مبلغ 206000 افغانی از ستاد جنبش روشنایی در سویدن
2_2800 یورو، از شهرهای ویلز و نیلز اتریش.
3_2000 دالر از شهر اوکلند نیوزیلند.
4_238050 افغانی از شهر کوپنهاگن دانمارک.
5_500000 افغانی از اتحادیه استرالیای غربی.
6_4160 پوند از شهر پورتموند بریتانیا.
7_3000 دالر از شهر اوکلند نیوزیلند.
8_177010 افغانی از شهر اسلو ناروی.
9_224700 افغانی از شهر وین اتریش.
10_300000 افغانی از شهر سالزبورگ اتریش.
11_571120 افغانی از شهر پیتربرو بریتانیا.
12_226410 افغانی از صندوق بیمه فوتی وین اتریش.
13_67300 افغانی شهر پرت استرالیا.
14_7400 دالر آمریکایی از شهرهای استکهلم و گوتنبرگ سویدن.
15_276770 افغانی، میلتون کینز بریتانیا.
16_4500 دالر شهر پیتیگورز روسیه.
17_205397 افغانی از دانمارک.
18_14000 دالر از شهر مسکو روسیه.
19_2281 دالر از شهر درامین ویلیر ناروی.
20_50000 افغانی از انگلیس (علی احمدی)
21_184454 افغانی از شهر لینکن بریتانیا.
نوت: تاکنون به 40 تن از خانواده های معظم شهدای مقیم کابل و شماری از مجروحان، کمک شده است.
رساندن کمک به خانواده های شهدایی که به ولایات منتقل شده اند ادامه دارد.
لازم به یاد آوری است که فهرست کمکهایی که در راه است و نیز صورت حساب کمکها بصورت تفصیلی، مرحله به مرحله در اطلاعیه های بعدي کمیته مالی جنبش روشنایی منتشر خواهد شد.
همچنین شماری از هموطنان مقيم در خارج کمکهای خود را مستقیما در اختیار افراد مورد اعتماد شان در کابل قرار داده اند که مستقیما از سوی همان افراد توزیع شده است.
جنبش روشنایی افتخار دارد که متکی به حمایت و همراهی همه جانبه مردم عدالتخواه خود در سطح جهان است.

>>>   افغانستان درحالی پیشرفت است تلخ دوسالی دیگر باه50سال عقب برمیگردد هرکاری مبارک باش
د عیسی احمدی ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است