واکنش های جهانی به حمله ی انتحاری
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۵/۵/۳ کد خبر: 118539 منبع: پرینت

حادثه ی خونین در کابل با واکنش های تند جهانی روبرو شده است که عاملان آن محکوم و نکوهش شده اند.

نماینده ی ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان گفت: حمله بر غیر نظامیان مغایر با ارزش های جهانی می باشد.

ماموریت حمایت قاطع در افغانستان نیز این حمله را محکوم کرده است. جنرال جان نیکلسون فرمانده حمایت قاطع در افغانستان این حمله را نکوهش و گفت: این ماموریت در حمایت از مردم افغانستان متعهد می باشد.

سفارت آمریکا درکابل این حمله را تعرض به حقوق قانونی مردم می داند و همچنان حمایت خود را از تلاش های مردم برای آوردن صلح در افغانستان اعلام کرد.

سازمان عفو بین الملل نیز این رویداد را نشان دهنده بی اعتنایی هراس افکنان به جان انسان ها می داند و همچنین بیانگر این می داند که بر خلاف دیدگاه ها تنش ها در افغانستان در حال افزایش می باشد.

نخست وزیر هند نیز این حمله را نکوهش و افزود: هند در مخالفت قاطع با هراس افکنان در کنار افغانستان ایستاده است.

سخنگوی قصر سفید این حمله را محکوم کرد و گفت این حمله “شنیع” با هدف قرار دادن یک مظاهره صلح آمیز بیشتر “نفرت انگیز” می باشد.
سخنگوی قصر سفید افزود که واشنگتن به همکاری با نیرو های افغان و کشور های منطقه به خاطر مقابله با نیرو های که امنیت، ثبات و رفاه افغانستان را تهدید می کنند، متعهد می باشد.

وزارت خارجه امریکا نیز ضمن ابراز تسلیت به خانواده قربانیان افزود: واشنگتن آماده است حکومت افغانستان را در انجام تحقیقات در مورد این حمله و به عدالت کشانیدن عاملین آن هر نوع کمک کند.

از جانب دیگر، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در صفحه تویتر خود نگاشته است که حمله “دهشت افگنی” کابل عمق “شرارت” داعش را نشان می دهد.
آقای ظریف همچنین گفته است که شیعیان و سنی ها هر دو قربانیان حملات داعش بوده و باید هر دو برای شکست دادن داعش متحد شوند.
پاکستان نیز ضمن محکوم کردن حمله دهمزنگ آن را یک “اقدام دهشت افگنی ناجوانمردانه” خوانده است.

در همین حال، تادامیچی یاماماتو، نماینده ویژه ملل متحد برای افغانستان گفت که حمله دهمزنگ یک اقدام “شنیع” بوده چون غیر نظامیان را هنگام مستفید شدن از حق آزادی گردهمایی و آزادی بیان شان هدف قرار داد.
در بیانیه نماینده ویژه ملل متحد آمده است که حمله عمدی به گروه بزرگ غیر نظامیان جنایت جنگی پنداشته می شود و قابل توجیه نمی باشد. آقای یاماماتو همچنین خواستار به عدالت کشانیدن عاملین حمله دهمزنگ شده است.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نبایدبه تروریستان فرصت نفوذ به قلب کشورداد. سیستم امنیتی ناتواناست وباید مقامات امنیتی مجازات شوند.
شیوا.بلخ

>>>   همانطوریکه ارگانهای امنیتی افغانستان سه روزقبل از برپائی این گردهمآئی آگاهی داشتند وبه بر گذار کنندگان آن اخطار داده بودندکه چنین مظاهرات را راه اندازی نکنند وهر اتفاقی که رخ دهد مسئول خود شان خواهند بود درصورتیکه ارگانهای امنیتی ازوقوع چنین واقعه آگاهی داشتند حلقات استخبارات منطقه ونیروهای کشفی واستخباراتی امریکا ازوقوع چنین واقعه اطلاع کامل داشته که میتوانستنداز وقوع آن جلوگیری نمایند واقعه بوقوع پیوست آگاهان نظاره کردند وبه یک واکنش تصنعی بسنده شدند مردم افغانستان هیچ گاهی خون شهدای گلگون کفن این اقدام دهشت افگنی نمی بخشند .
ع-ب-کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است