سخنرانی رییس جمهور پیرامون حمله انتحاری 2 اسد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۵/۵/۳ کد خبر: 118529 منبع: پرینت

هموطنان گرانقدر، خواهران و برادران!
السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مراتب عمیق تسلیت خود را به خانواده‌های محترم و هموطنان ما که عزیزان شان را امروز در حمله ناجوانمردانه دشمنان ما از دست دادند، تقدیم میدارم. من امروز به مثل والدین این شهیدان داغدارم و شریک درد و غم هر خانواده که امروز عزیزان خود را از دست داده و یا زخمی شده‌اند، می‌باشم.

من به نمایندگی از ملت، فردا را ماتم ملی اعلام می‌دارم و از مساجد و تکایا می‌خواهم، تا بدین منظور به روح شهدا اتحاف دعا نمایند، برعلاوه به تمام نهادهای امنیتی و صحی هدایت داده ‌ام تا در مداوای زخمی‌ها از تمام امکانات دولتی استفاده کنند.

درد ملت مان داستان بی‌انتهای از درد و رنج است، که از طرف جانیان بی‌ رحم بصورت مستمر طی چندین دهه علیه مردم و ملت ما روا داشته‌ اند.

حمله ناجوان مردانه امروز، حمله به آزادی‌ های شهروندی ملت مان که از ستون‌های استوار قانون اساسی ما است، نیز است. دشمن مان با خوش‌ باوری بر اینکه با حمله بر آزادی‌های مدنی و شهروندان ما می‌تواند هراس و تفرقه در میان مان ایجاد کند، به این اقدام شنیع دست زده است. اما از این غافل ‌اند که این ملت در همچو مواقع وحدت عمل و فکر خود را حفظ نموده، و در پاسداری از آن بصورت فردی و جمعی اقدام می‌نماید. در این حمله متاسفانه در حدود ۶۰ تن از شهروندان ما شهید و نزدیک به ۲۰۰ تن زخمی شده‌اند.

قربانیان این حادثه را متاسفانه شهروندان ملکی و منسوبین نیروهای امنیتی ما بشمول پولیس تشکیل می دهند. منسوبین دلیر قوای امنیتی ما فرد مهاجم دومی انتحارکننده را به موقع تشخیص و از پا درآوردند.

من به عنوان یک پدر و به عنوان مسوول اول کشور ضمن اینکه از اعتراض‌های مدنی برای تقویت دموکراسی نوپا ما خوشحال می‌شدیم، در عین حال به دلیل درک از عملکرد دشمن مکار نگران امنیت تک تک شهروندان و معترضان بوده‌ام. به همین دلیل است که من و همکارانم در عرصه امنیتی در بیشتر از یک هفته بصورت دوامدار در گفتگو و بحث با سازمان دهند‌گان اعتراضات بوده‌ایم. تدابیر شدید امنیتی امروز نیز به همین دلیل روی دست گرفته شده بود. اما دشمن حیله ‌گر از هر وسیله و فرصت ممکن استفاده کرده و سیمای جلاد گونه خود را به ملت مان یکبار دیگر به نمایش گذاشت.

من می‌دانم که اعتراض شهروندان ما به دلایل مختلف می‌تواند شکل بگیرد، اما به این باور دارم که این اعتراضات تنها مدنی، عدالت محور و مسالمت آمیزاند. من به تک تک خواست‌ها و آرزوهای جوانان ما از اقشار مختلف ملت گوش داده‌ ام، و به همین دلیل شبانه روزی تلاش می‌نمایم تا هیچ شهروند ما به اساس شناخت و مربوط بودن به یک قوم و جغرافیا نه، بلکه به دلیل لیاقت و توانایی به ارگان‌های حکومتی دست یابند. این راه، راه دشوار و طولانی است اما من مطمینم که ما مشترکا با حفظ وحدت خود به یک افغانستان بهتر نایل می‌آییم.

هموطنان گرانقدرم
من به شما وعده می‌دهم که انتقام خون این عزیزان را از عاملین این جنایت خواهم گرفت. بر علاوه دستور ایجاد کمیسیون با صلاحیت را متشکل از شخصیت‌های ملی دولتی و غیر دولتی به رهبری لوی خارنوال کشور داده‌ام، تا در خصوص واقعه تحقیقات همه‌ جانبه نماید. مقصر چه دولت باشد و یا بیرون از حکومت مورد مجازات قرار خواهد گرفت.

من از ملت بزرگ افغانستان یکبار دیگر می‌خواهم که نیروهای امنیتی کشور را در شناسایی دشمن و تامین امنیت کمک و یاری رسانند.
افغانستان عزیز ما آرام باد و مردمان ما در پناه خداوند.

زنده باد افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نتایج بررسی وقایع مصیبت بار قبلی هیچ یک روشن نه شده جناب رییس ج قبلی وفعلی با تاسف طبق صراحت قانون اساسی که بان تحلیف به جا اورده وجایب ومکلفیت های خویش را به جا اورند.
کابلی

>>>   آقای غنی اشتباه نکنید شما پدر ملت نیستید بلکه دشمن وبدترین دشمن درلباس دوست ملت مخصوصا شیعیان هستید. قاتل همه این شهدای مظلوم شما هستید شما بودید که تغییر مسیر پروژه توتاپ را براساس نژاد پرستی برخلاف تصویب اولیه عملیاتی نمودید.
چگونه ماهرانه دغلبازی میکنی و خود را در غم شهدای شریک میدانی که خود با فرزندان داعشی و طالبی عامل قتل آنهمه زن و مرد و کودک پیروجوان هستی.
Ali

>>>   خودت عامل کشتار مردم بی گناه هستی فریب نمیخوریم

>>>   به راستی افغانستان چقدر مظلوم است . آن قدر مظلوم شده که رئیس جمهورش با شعار وحدت و دموکراسی دستش به خون ملتش آغشته می گردد. در طول تاریخ این حاکمان فاسد با دغلکاری و فریب بر مردم ستم روا داشته اند. در طول تاریخ بیشتر رهبران هزاره کاسه لیس حاکمیت استبداد بوده اند. همیشه صدای عدالتخواهی از گلوی توده های مردم صادقانه بیرون آمده، اما رهبران اگر شعار داده اند فقط فریب بوده و بعضاً بر امواج سوار شده اند تا به مقاصد شخصی و قدرت طلبی شان برسند.
د.ع.

>>>   آقای غنی آیا تا به حال به این بکر کرده ای که حتی یک نفر هم گفتار به دور از حقیقت تو را تایی. نکرده ایت میدانی معنای آن چیست؟ معنایش این است که تو در بین مردم جایگاهی نداری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است