انگلیس نگران زنان افغانستان است !
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۵/۵/۲ کد خبر: 118506 منبع: پرینت

دولت انگلیس در پی نشر اعلامیه ای از افزایش خشونت ها علیه زنان و روند مردم سالاری در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش تنها پنج هزار خشونت علیه زنان در سال 2015 رخ داده است. دولت انگلیس این خشونت هارا بسیار نگران کننده می داند.

قدریه یزدان پرست کمشنر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در اینباره چنین اظهار داشت: این گزارش نشان دهنده واقعیت زندگی زنان افغانستان است که خشونت در برابرشان هر روز گسترده تر و هولناک تر می شود و نمی دانند که برای دادخواهی به کجا مراجعه کنند.

لعل گل لعل، رییس سازمان حقوق بشر گفته است:" مردمانی که در برابر زنان خشونت می کنند، مجازات نمی شوند، همین علت ها سبب می شوند که خشونت ها افزایش پیدا کنند."

دربخشی ازاین گزارش چنین آمده است: وضعیت حقوق بشر در افغانستان در سال ۲۰۱۵ میلادی شکننده بود و شورشگری طالبان هنوز هم تهدید بزرگ به حقوق بشر شهروندان افغانستان است. تصویر کلی از حقوق بشر افغانستان در سال ۲۰۱۵ تاریک بود.

نهادهای دفاع از حقوق بشر علت اصلی افزایش خشونت در کشور را افزایش ناامنی ها و ضعف در حاکمیت دولتی می دانند.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درصورتی که مردان هرروزه انتحاروکشته می شونداینهادایه دلسوزترازمادرشده اندآنهم برای زنان .فهمیده اندکه راه نفوذ تغییرفرهنگی البته فرهنگ آنهازنان وتغییرفرهنگ وکلتور وپوشش وافسارگسیختگی آنان است .
شیوا.بلخ

>>>   انگليس نكران زنان خود باشند نه إز افغانستان

>>>   تمام این بدبختی ها را زنان افغانستان مدیون لشکر کشی و به قدرت رسانیدن جنایتکاران جنگی توسط همین انگلیس شیطان پیر و امریکاست.

>>>   انگلیس دوست پاسرائیل ما است
ر

>>>   ههههههههههههههه در جنوبي يا مشرقى ؟

>>>   انگليس نگران زنان خود باشند نه إز افغانستان هیچ کافر دوست مسلمانان شده نمی تواند وبرای دسیسه های شیطانی خود کار وچنین تحریر کرده و میکنند
وطن دوست

>>>   زنان افغان مانند موتر و لوازم مود سال نیستد که بعد از گذشت صرف یکسال دور انداخته شود با وجود همه مشکلات حقوق زن در افغانستان نسبت به سایر کشور های بزرک منطقه رعایت میگردد صرف نان افغان مطابق دین اسلام حق گرفتن دوست پسر را ندارند که کشور انگلیس به بهانه های گوناگون میخواهد همچو رسموم عملی گردد.
امید کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است