دشمن دستی قوی و بلند در میان ما دارد
با جابجایی برخی مناطق از دولت به مخالفان مسلح و یا بالعکس، از یک طرف بی تفاوتی در مقابل وظیفه وجوددارد و از طرف دیگر، مخالفین در داخل نیروهای امنیتی ما دستی قوی دارند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۵/۵/۲ کد خبر: 118503 منبع: پرینت

جابجایی برخی مناطق از دولت به مخالفان مسلح و یا بالعکس، همزمان با افزایش انتقاد ها از حکومت، خصوصاً مسوولان نهادهای امنیتی بوده است.

جنرال عتیق الله امرخیل، آگاه امور نظامی در برنامه «باخبر» گفت: در پادگان های نظامی همه حرکت ها سنجیده شده است. برای انتقال هر چیزی از پادگان های نظامی از جایی به جای دیگر، مورد اولی که مهم است بررسی منطقه است. موانع و مشکلات منطقه سنجیده می شود تا برطرف شوند. علاوه بر این گروه های نظامی پیشدار، عقبدار و گروه محافظتی دارند.

وی، در خصوص علت انجام فاجعه بر کاروان های امنیتی گفت: تمام کارهایی که برای انتقال، انجام شده است، بی احتیاطی بوده است. هیچ چیزی مطابق تعلیم نامه و اصول انجام نشده است. از اینجا مشخص می شود که دشمن دستی بلند و قوی در اینجا داشته است. علاوه بر آن، از این راهی که این گروه می گذشته اند پسته پولیس وجودداشته است. این پولیس، امنیت این راه را برای عبور این گروه تامین نکردند. از یک طرف بی تفاوتی در مقابل وظیفه در بین مسوولان وجوددارد و از طرف دیگر، مخالفین در داخل نیروهای امنیتی ما دستی قوی دارند.

امرخیل، در ارتباط باکمیسیونی که رییس جمهور برای بررسی موضوع تشکیل داده گفت: کمیسیونی که برای بررسی این کار تعیین شده هیچ مفهومی ندارد. چرا که ما در بین نیروهای نظامی، استخبارات، تفتیش و کشف داریم. این سه ارگان بهترین معاش را می گیرند. چرا آنها وظایف خود را انجام نمی دهند؟ پس این نهادها که وظایف خود را انجام نداده و باعث مرگ این عده از نظامی ها شده اند مجرم محسوب می شوند. نهادکشف، مجرم است، استخبارات، مجرم است، وزارت داخله هم مجرم است. مجرمان مشخص هستند و باید محاکمه شوند.

این آگاه نظامی، در رابطه با جزای خاینان در این موضوع اظهار کرد: جرم و قباحت و خیانت در این حادثه از جانب مسوولان انجام شده است. جزای خیانت در عسکری اعدام است. پس این مجرمان باید پس از شناسایی و اعدام شوند تا دیگر خون جوانان ما به این آسانی ریخته نشود.

امرخیل، در خصوص کمیسیون و نحوه کار آن گفت: متاسفانه رییس جمهور برای پیگیری موضوع در روز اول بسیار قوی حرف می زند. بسیار با اراده حرف می زند اما از روز دوم به بعد انگار آب سردی بر وعده های داغ ریخته می شود که همه چیز فراموش می شود. باید مشخص شود کمیسیونی که تعیین شده است صلاحیتی برای این کار دارد یا خیر. این کمیسیون باید این موضوع را در نظر بگیرد که مسوول این فاجعه فرمانده است. وقتی مسوولیت جان این نظامیان را دارد و علاوه بر آن مکتوب هم برای وی روان شده است که چنین واقعه ای رخ خواهد داد. این کمیسیون باید شخص حقیقی مجرم را به میدان بکشد و به جزای عملش برساند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است