اداره دو معدن در بغلان به دست حزب اسلامی افتاد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۵/۴/۳۱ کد خبر: 118464 منبع: پرینت

دو معدن در بغلان به دست حزب اسلامی افتاده است.

به گزارش پژواک مقامات محلى در ولايت بغلان اعلام می دارند که افراد مربوط به حزب اسلامى گلبدين حکمتيار، از يکماه بدين سو کنترل معادن زغال سنگ کرکر و دودکش بغلان را به دست گرفته اند.

محمد نسيم يک تن از انجنيران معدن زغال سنگ کرکر ولايت بغلان، به آژانس خبرى پژواک گفت که معادن زغال سنک کرکر و دودکش از سرمايه های ملی بوده؛ اما اکنون کار در اين معادن متوقف است و کنترل آن به دست يک تن از قوماندانان حزب اسلامى به نام ميرويس مى باشد.

وى علاوه کرد:"اگر مسوولين شرکت افغان کول که قرارداد اين پروژه را به دست دارد و دولت در مورد دوباره فعال کردن اين معادن اقدام جدى نکند، امکان دارد که بعضی نقاط معادن، به خطر آتش سوزی مواجه شده و بعضی نقاط ديگر آن را آب بگيرد که درآن صورت، شايدسالها طول بکشد که اين معادن دوباره آماده استخراج شود."

احمد جاويد بشارت سخنگوی پوليس بغلان تاييد کرد که معادن کرکر و دودکش، اکنون بی سرنوشت بوده و گاهگاهی افراد حزب اسلامی در اين معادن رفت و آمد مى کنند.

معادن کرکر و دود کش در ده کيلومتری شهر پلخمری مرکز ولايت بغلان موقعيت داشته که دوماه قبل افراد وابسته به حزب اسلامی، به اين معادن حمله کرده و در حدود چهل تن از کاگران و کارمندان فنی اين معادن را با يازده عراد وسايل نقلیه، باخود بردند که اين کارگران با پادرميانى بزرگان قومى آزاد شدند.

اما شرکت افغان کول، پس از اين رويداد بيش از پنجصد کارگر اين دو معدن را از کار برکنار کرد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   موجودیت ستون پنجم در بغلان باعث شد تا این دو سرمایه بزرگ کشور به اداره حزب اسلامی بیاید
امید صدیقی
پلخمری

>>>   هیات حزب اسلامی گلو وخود گلو گفتگوی صلح را مطرحه میکنند وتفاهمنامه را ترتیب میدهند اما در بغلان قوماندان همین حزب گلو معدن را در تصرف خود میگیرد و که باتصرف قوماندان میرویس در معدان زغالسنگ بغلان بیشتر از پینجصد کارگر همین معدن کار شانرا از دست دادند که با اینکار خاینانه قوماندان حزب اسلامی گلبیدین نان بیشتر از پینجصد فامیل گرفته شده و نان حلال این خانواده ها از اوشان را حزب اسلامی گلبیدین گرفته پس مصالحه با این رهبر حزب خاین وافراد وابسته به این حزب دشمن مردم در حقیقت دشمنی با مردم است زیا حزب اسلامی گلبیدین غلام حلقه بگوش پاکستان میباشد ازبودن ان کرده نا بودن ان در کشور بهتر است موجودیت و رسمیت بخشیدن حزب اسلامی گلبیدین بمعنی امدن ای اس ای در کشور است نه چیزی دیگر .

>>>   گل بي دين دشمن اصلى اين وطن وخاك است كه نماينده خاص چتلستان در افغا نستان است بايد زوتر اقدام صورت گيرد واگر نه به سالها خواهند كردنش واز استخراج خواهد ماند دشمنان ان گرفتار وبه سخت ترين مجازات محكوم شوند
٠م ى

>>>   از زغال چه فايده ميگرند؟ بروند كدام جاي معدن زمرد و الماس و ياقوت را بگيرند.

>>>   چرا همت اینرا ندارید که بنوسید معدن زمرد پنجشیر در دست شورای چپاولګران است و معدن لاجورد بدخشان در دست برادران یک زن .... است.

>>>   این حکومت ع و غ چی میکنند با 46 کشور؟؟؟ در زمان حکومت نجیب همین معدن ذغال کــــر کـر فعال بود وکارگران مصروف استخراج بودند

>>>   در زمان حکومت خلقی پرچمی یک روز هم اشــــــرار نتوانستند معدان را تصرف کنند

>>>   از قدیم گفته اند:بز ده غم جان کندن قصاب ده غم چربو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است