نقش زنان در توسعه اقتصاد خانواده ارزنده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۵/۴/۳۰ کد خبر: 118431 منبع: پرینت

رییس جمهور اشرف غنی، فومزل ملامبو مسوول عمومی اداره زنان سازمان ملل متحد و هیات همراه اش را در ارگ ریاست جمهوری به حضور پذیرفت.

به گزارش ریاست جمهوری، خانم فومزل ابتدا دستاوردهای افغانستان در زمینه بهبود وضعیت زنان را ستایش کرد و افزود: اداره زنان سازمان ملل متحد از تمام تصمیم های دولت در خصوص زنان حمایت و امادهی همکاری می باشد.

اشرف غنی در همین حال گفت: ما در سطوح مختلف دستاورد های خوبی در این زمینه داشته ایم، اما این دستاورد ها کافی نیست و باید کارهای بیشتری در زمینه بهبود وضعیت زنان کشور، انجام شود.

او گفت که در نهاد های مختلف افغانستان زنان فعالیت دارند و هم اکنون چهار وزیر، هفت معین، چهار سفیر و یک والی در چوکات دولت افغانستان کار می کنند و یک زن شایسته و متعهد را کاندید عضویت شورای عالی ستره محکمه نمودیم که متاسفانه در شورای ملی رای کافی بدست نیاورد.

رییس جمهور افزود که بخاطر بررسی وضعیت زندانیان زن، کمیسیون خاصی را موظف کردیم و اکنون ۸۰۰ زندانی زن در محابس و توقیف خانه ها بسر می برند و زنان که جرایم خفیف داشتند، رها گردیدند و همواره در روز های ملی و به مناسبت های مختلف به ویژه هشتم مارچ، روز جهانی زن نیز تخفیف در میعاد حبس آنان در نظر گرفته می شود.

رییس جمهور گفت که وزارت زراعت و سایر وزارت خانه ها در زمینه توانمند سازی اقتصادی زنان کشور نیز فعالیت های چشمگیری را انجام داده اند، اما مشکل عمده نبود بازار بین المللی بخاطر فروش صنایع دستی زنان افغان است و امیدواریم اداره زنان سازمان ملل متحد در این زمینه همکاری نماید. وی همینطور افزود: نقش زنان در توسعه اقتصاد خانواده و کشور ارزنده است.

رییس جمهور غنی خاطر نشان کرد که برای بهبود شرایط تحصیلی به زنان و دختران کشور، حکومت در نظر دارد تا برای آن عده از زنان افغان که مکاتب و پوهنتون ها از مناطق مسکونی شان دور اند، خوابگاه ایجاد نماید.

رییس جمهور گفت :در زمینه های ترتیب سند های تولد، عروسی، طلاق، وراثت و ملکیت زنان نیز توجه خاصی صورت گرفته است.

در اخر مسوول عمومی اداره زنان سازمان ملل متحد گفت که سخنان همه جانبه رییس جمهور در مورد وضعیت زنان افغانستان مایه امیدواری و دلگرمی وی و هیات همراه اش گردید. او افزود که اداره زنان سازمان ملل متحد در عرصه بهبود وضعیت اقتصادی زنان افغان بازاریابی به تولیدات صنایع دستی آنان و مشوره دهی در زمینه ترتیب اسناد حقوقی به آنها، آماده همکاری می باشد.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غ . ع همیشه در غم زنان اند در فکر جو انا ن بیکار مرد هچگاهی نیستند

>>>   در صورتی ارزنده است که فرصت و ظرفیت آن را داشته باشند وگرنه باعث اخلال و ناامیدی شان میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است