فشار امریکا بر پاکستان به سود این کشور است
پاکستان حتی به قیمت تنش در مرزهای مشترک خود با افغانستان، ایران و هند از هیچ خوش خدمتی و مزدوری برای انگلیس و امریکا دریغ نورزیده و بعنوان یک کشور دست نشانده تمامی برنامه های امنیتی سیاسی و اقتصادی آن از غرب دیکته می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۴    ۱۳۹۵/۴/۲۶ کد خبر: 118232 منبع: پرینت

درحالی که نیمی از کنگره ی امریکا خواهان تحریم پاکستان و وضع تعزیرات سفت و سخت بر این کشور شده اند و همزمان نیم دیگر که قدرت حاکم کنونی در کاخ سفید هستند پاکستان را دوست دیرین و متحد خود خوانده اند؛ برخی ساده اندیشان و خوش باوران افغانستانی امیدوار به تغییر سیاست خارجی امریکا در قبال این کشور همسایه هستند.

همچنین در همین راستا زلمی خلیلزاد نماینده ی تام الاختیار پیشین امریکا در سازمان ملل متحد و نیز سفیر سابق این کشور در افغانستان و عراق در اظهارات بی سابقه ی خود از سیاست پاکستان در قبال افغانستان انتقاد کرد و حتی پیشنهاد تبدیل پاکستان به کره ی شمالی دوم را داد اما...

اما اینها صرفا یک خوراک خبری لذیذ و پمپاژ تبلیغاتی غلیظ است و بس، چرا که امریکا که همواره به دنبال یک جاسوس و مزدور بی اختیار و منفعل در منطقه و در احاطه ی قدرت های رقیب سیاسی امنیتی و اقتصادی خود بوده است و هرگز نمی تواند خدمات بی شایبه و همه جانبه ی اسلام اباد به واشنگتن را نادیده بگیرد.

بنابراین موضع گیری های جدید اعم از وارد کردن فشار و تحریم بر پاکستان نهایتا به سود این کشور خواهد بود نه به ضرر آن و نه حتی برای تغییر تاکتیک دیورند! بدین معنا که پاکستان یک تفاوت اساسی و اصولی با افغانستان دارد و آن اینکه زاده و پرورده ی محض منافع و سیاست خارجی امریکا و انگلیس در منطقه است و از ابتدا در خدمت روباه پیر و شیطان بزرگ قرار داشته و خواهد داشت اما...

اما افغانستان همواره در معرض انواع و اقسام مداخلات و جاسوسی های کشورهای همسایه قرار داشته است و هر از گاهی بنابر شرایط ناپایدار دیپلماتیک و عدم سیاست خارجی مدون و مستحکم به سمت یکی از قدرت های منطقه و غرب اعم از روسیه، چین، ایران، امریکا متمایل می شود و هرگز نمی تواند چیزی بیش از یک پایگاه دایمی نظامی در منطقه باشد.

گذشته از این ها، پاکستان حتی به قیمت تنش در مرزهای مشترک خود با افغانستان، ایران و هند از هیچ خوش خدمتی و مزدوری تمام و کمالی برای انگلیس و امریکا دریغ نورزیده است و بعنوان یک کشور کاملا دست نشانده و مستعمره در منطقه شناخته شده که تمامی برنامه های امنیتی سیاسی و اقتصادی آن از غرب دیکته می شود.

اینک در بحبوحه ی انتخابات کاخ سفید و اوج رقابت ها میان نامزدهای منتخب حزب دموکرات و جمهوری خواه، همان برنامه های قبلی و دقیق سیاست خارجی که کاملا بر اساس منافع درازمدت واشنگتن در منطقه و در سراسر جهان اعمال شده است با شعارهای جدید و حتی با احتمال ظاهر و نقاب کاملا متفاوت دنبال می شود.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حكومت دست نشانده فعلى در افغانستان خلاف ارزش هاى مردم سالار از سوى امريكاى ها و انگليس با تهديد قوت نظامى بر مردم تحميل شد و مهره هاى مزدور خود را در راس و قاعده ء حكومت جابجا كردند، اين حكومت يك ساختار كودتاى عليه خواست هاى مردم است و بايد با قدرت مردم سرنگون شود تا درسى باشد به استكبارى جهانى و دلقك هاى مزدور آن. مردم افغانستان اگر خواهان قدرت خود اند بايد اين حاكميت را ساقط كنند و تاريخ را به نفع مردم رقم زنند و درس وعبرت تاريخى براى آنهاى كه در فكر كودتاه هاى نرم و خشن عليه مردم اند دهند. تاريخ فرصت ها را براى ما مهيا مى كند و اگر ما از اين امتياز بهره نگريم هميش سرخورده خواهيم بود. حكومت ها بايد مشروعيت خود را از مردم گيرند نه از كشور هاى خارجى و نه از قوت هاى نظامى و كودتاچى.

>>>   این سخنان مقامات آمریکا و خلیلزاد ترفندی برای فریب مردم افغانستان و جهان چیزی دیگری نیست. آیا این مبلمان آمریکایی تا کنون خواب بودند و تازه بیدار شده اند و اگر تازه هم بیدار شده باشند هیچگاه پاکستان را با افغانستان عوض نمی کنند. قلندر شاه از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است