از آزار جنسی در نهادهای تحصیلی جلوگیری می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۵/۴/۲۳ کد خبر: 118146 منبع: پرینت

وزارت تحصیلات عالی پروژه ای را تهیه کرده است که بر اساس آن، اذیت و آزار جنسی دختران و زنان در نهادهای تحصیلی جلوگیری خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی در مراسم معرفی برنامه ی منع آزار و اذیت جنسی دختران و زنان در نهادهای تحصیلی گفت: تصویب برنامه منع آزار و اذیت جنسی در نهادهای علمی و سایر بخش‌های وزارت تحصیلات عالی، به‌منظور تقویت و توانمندی زنان و سهم گرفتن زنان در نهادهای تحصیلات عالی و هم‌چنان به‌منظور تحقق برابری جنسیتی و جلوگیری از تهدید و محو خشونت بر زنان می‌باشد.

آزار و اذیت جنسی دختران محصل در دانشگاه و نهادهای اداری در حال حاضر یکی از چالش های جدی وزارت تحصیلات عالی کشور به شمار می رود.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر این واقعیت داشته باشد اول باید بالای نطرالله استانکزی مشاور ریاست جمهوری تطبیق شود و از دختری و یا محصلی در دارالمجانین که از دست ظلم استانکزی روانی شده است بازدید صورت گرفته حقایق افشا و استانکزی به پنجه قانون سپرده شود در غیر آن تمام این پروژه ها دروغ و سمبولیک است .
هم صنفی این دختر روانی

>>>   اگر فاعل لت و کوب و سوزاندن دختری را به خاطر کم بودن عیدانه نامزادی که قانون هم برای محاکمه آن وجود دارد محاکمه و مجازات عادلانه نمودید انگاه میگویم (شپالس ) یعنی آفرین . و الا دست از ظاهر گویی (تظاهر )بردارید .
من ور مجموع تو -حکومت و پولیس را میگویم .
م.حکیم زندانی دنیا

>>>   توانایی دختران و زنان را در سطوح مختلف مکتب و دانشگاه و خصوصآ شغل ارتقا دهید که فساد این چند استاد کمتر از میل ناشی از ضعف خود دختران باعث ضعف خواهد شد!
استاد پوهنتون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است