زنان افغانستان قربانی بی توجهی مسوولان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۵/۴/۲۱ کد خبر: 118060 منبع: پرینت

به گفته نمایندگان مجلس، خشونت نسبت به زنان در افغانستان به امری عادی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، ریحانه آزاد، عضو مجلس نمایندگان امروز دوشنبه 21/4/95 در صحن علنی مجلس گفت: دو شب قبل در حادثه دردناکی، در شهرک آریا بر صورت دو نفر از زنان افغانستان اسید پاشیده شد. این کار را به شدت محکوم می کنم.

وی افزود: متاسفانه در کشور، هر روز خانم ها مورد خشونت قرار می گیرند ولی هیچ توجهی به این موضوع صورت نمی گیرد. فرخنده، رخشانه و دیگر زنان همه قربانی این بی توجهی هستند.

آزاد گفت: جالب این جا است که وزارت داخله گفته است که این اسید پاشی مساله ای شخصی است در حالیکه مطابق با ماده هفتاد و پنجاهم قانون اساسی تامین نظم و امنیت عامه بخصوص جان و مال شهروندان از وظایف پولیس و امنیت کشور است.

نماینده مجلس، از نمایندگان پارلمان خواست که در پیگیری این مساله به طور جدی اقدام کنند و افزود: این نهادها علاوه بر اینکه در این قسمت کاری انجام نمی دهند در رسانه ها اعلام می کنند که این کار وظیفه ما نیست. خانه ملت باید برای این موضوع تصمیم جدی بگیرد و پی گیری کند که چرا با مسایل و مشکلات زنان اینطور با بی تفاوتی برخورد می شود.


کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   توجه ،،توجه ،دوستان من ،خوب شد عامل كار معلوم تادرآینده بی دلیل کسی رامجرم نشماریم,,,,عبدالله فاروقی,,,,

>>>   چنین مسائلی بنده را به شدت نگران کرده است . جامعه افغانستان برای بانوان این کشور جای نا امنی است .
حبیب الله یوسفزی

>>>   به ساعت 11و نیم بجه شب خانم تنها با دختران جوان از تفریح میاید و باز خداوند میداند روی چند زن را ذریعه جراحی پلاستیکی وغیره تخریش نموده تا رویش تخریش شده همه چیز را به گردن دولت نیاندازید دولت توان ندارد در هر یک متر راه یک محافظ استاد نماید بانوان خود را در پوکات اسلام عیار نمایند تا چنین حوادث رخ ندهد از جامعه افغانستان امن تر برای زنان هیچ کشوری نیست به شرطیکه زنان هم بدانند از آزادی چگونه استفاده نمایند اگر امن نیست بفرمائید آزادی های زنان را در هوتل ها تفریگاه ها و بالاخره میتوانید از نمایش تلویزیون ها قضاوت نمائید هر کس خودش باید حفظ جان خود را بنماید .

>>>   خوب چاره نداره بغیر از اینکه بگویه مسئله شخصی است.

>>>   آزاد یعنی فری!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است