استفاده پولیس آمریکا از روبات برای آدم کشتن
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۱    ۱۳۹۵/۴/۲۰ کد خبر: 117991 منبع: پرینت

پولیس آمریکا برای اولین برای کشتن عامل تیراندازی به پولیس شهر دالاس از روبات استفاده کرد.

روزنامه های انگلیسی با انتشار گزارش هایی درباره استفاده پولیس آمریکا از روبات برای کشتن عامل تیراندازی به پولیس دالاس، نوشتند این اولین بار است که پولیس آمریکا از روبات برای کشتن استفاده می کند و این اقدام، سوال های قانونی و اخلاقی جدیدی را ایجاد کرده است.

روزنامه "دیلی تلگراف" نوشت استفاده پولیس از روبات ها جدیدترین روش استفاده از دستگاه های کنترل از راه دور و نیز تجهیزاتی است که پولیس به شکل شبه خودکار آن را به کار می گیرد.

کارشناسان امنیتی می گویند: "این اولین بار در تاریخ است که پولیس از روبات ها برای قتل استفاده می کند. پولیس پیش از این از روبات برای خنثی سازی بمب ها و مواد منفجره و نیز برای بازداشت گروگان ها و خاموش کردن آتش استفاده می کرد".

"ویلیام ولاناگان" رییس پولیس بازنشسته در منطقه ناساو در ایالت نیویورک آمریکا که درزمینه اجرای قانون و فن آوری مشاوره می دهد، اظهار داشت که پولیس دالاس، روباتی را که برای کشتن عامل تیراندازی در دالاس تجهیز کرده بود، به بمبی با قدرت پایین تجهیز کرده بود؛ مشابه همان بمب هایی که تیم های امنیتی برای انفجار کیف های مشکوک استفاده می کنند و هدف شان فقط از کارانداختن وسایل نزدیک آن است.

"دیوید براون" رییس پولیس دالاس نیز گفت آن ها هیچ راهی جز استفاده از روبات برای کشتن قاتل نداشتند.

" الیزابت جو" استاد حقوق در دانشگاه کالیفورنیا گفت این اولین باری نیست که از روبات به عنوان سلاح استفاده می شود، اما این نوع استفاده، تا دیروز مختص به ارتش بود.

وی از اینکه پولیس بدون اندیشیدن به پیامدهای استفاده از روبات برای کشتن یک نفر این تصمیم را اتخاذ کرده باشد، ابراز نگرانی کرد و گفت استفاده از روبات های مسلح قاتل، سوالات حقوقی، اخلاقی وفنی بسیار را ایجاد می کند که قبلاً با آن مواجه نبوده ایم.

این استاد دانشگاه افزود" ادعاهای ضد پولیس مبنی بر استفاده از زور، درماده چهارم قانون فدرال آمده است، و درصورتی که خطری فوری وقطعی جان پولیس را تهدید کند، پولیس می تواند اقدام به تیراندازی کند، اما درصورت استفاده از روبات، نحوه اجرای این ماده مشخص نخواهد بود؛ زیرا این خطر روبات را تهدید می کند، نه پولیسی را که شاید در مکانی دور از منطقه خطر ایستاده باشد".

درحمله روز پنج شنبه گذشته (17 تیر) به پولیس دالاس در ایالت تگزاس آمریکا، 5 نیروی پولیس کشته و 7 پولیس دیگر مجروح شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است