کمبود امکانات تفریحی، دلیل استفاده از پتاقی ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۴    ۱۳۹۵/۴/۱۵ کد خبر: 117915 منبع: پرینت

وزارت داخله کشور، استفاده از سلاح های پلاستیکی، پتاقی ها و فیرهای شادیانه را در شب های عید ممنوع اعلام کرده است. سوال اینجا است که در عوض ممنوع اعلام کردن آن، چرا مانع وارد کردن سلاح های پلاستیکی نمی شود؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، حمیرا ثاقب، رییس خبرگزاری زنان افغانستان گفت: فراموش شدن کودکان در پالیسی سازی های کشور، باعث شده است که ما امروز سیکل معیوب خشونت را تکرار می کنیم.

وی افزود: متاسفانه چون از سوی دولت برای کودکان و اطفال امکانات تفریحی و آموزشی نداریم، آنها به تفریحات ناسالم روی می آورند. چرا که این تفریحات آسان تر در دسترس است.

ثاقب گفت: در حال حاضر هم فروش اسلحه های پلاستیکی دردکان ها در قانون جرم محسوب نمی شود. پس آنها نیز به کار خود ادامه می دهند و کودکان نیز آنها را دریافت می کنند. استفاده از این سلاح ها وحشت بسیار زیادی می آفریند.

وی اضافه کرد: همانطور که با یاد داریم در پیروزی فوتبال افغانستان دیدیم که فیرهای شادی واقعاً مردم افغانستان را به یک وحشت فرو برد و همه گمان کردند که کودتای سال های گذشته تکرار شده است.

رییس خبرگزاری زنان برای حل چنین مساله ای گفت: از چنین امری فقط با آموزش و جاگزین کردن تفریحات سالم می توان جلوگیری کرد وگرنه از لحاظ قانونی هیچ منعی ندارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است