رییس حزب استقلال انگلیس استعفا داد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۰    ۱۳۹۵/۴/۱۵ کد خبر: 117881 منبع: پرینت

رهبر حزب استقلال انگلیس استعفایش از رهبری این حزب را اعلام کرد.
شبکه خبری اسکای نیوز، گزارش دارد: گنایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال انگلیس اعلام کرد که از رهبری این حزب استعفا می‌دهد.

فاراژ در اولین سخنرانی خود پس از رفراندوم اخیر و رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در این باره گفت: من هرگز سیاست را به عنوان شغلم نمی‌خواستم و اکنون احساس می‌کنم وظیفه خود را انجام داده‌ام و باید از سمت خود به عنوان رهبر حزب استقلال کناره‌گیری کنم.

وی که یکی از حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست با تاکید بر خروج قطع بریتانیا از این اتحادیه عنوان کرد: ما به نخست‌وزیری نیاز داریم که تلاش‌های ما را (در خروج از اتحادیه اروپا) به باد ندهد.

فاراژ درباره نخست‌وزیر احتمالی آتی انگلیس گفت، این شخص باید متضمن ارتباط ما با جهان باشد در حالی که تضمین کند ما به یک توافق خوب با سایر کشورها دست پیدا خواهم کرد.

این سیاستمدار انگلیسی ادعا کرده است که اکنون به زندگی عادی‌اش ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به کمک‌های تاثیرگذار حزبش در پیروزی کمپین خروج هم‌چنین به بحران درون حزب کارگر پرداخت و از آن به عنوان موقعیتی مناسب برای حزب استقلال یاد کرد تا بتواند در انتخابات سال 2020 گوی رقابت را از تمامی احزاب دیگر برباید.

وی پیشتر نیز در سال 2015 استعفای خودش را اعلام کرده بود اما پس از آن منصرف شد. با این حال وی گفت که این بار نظر خود را عوض نخواهد کرد.

نایجل فاراژ که از ۱۷ سال پیش یکی از نمایندگان بریتانیا در پارلمان اروپا بوده، در سال ۲۰۰۶ به رهبری حزب استقلال رسید.

او در سال ۲۰۰۹ برای مدت کوتاهی از این سمت کناره‌گیری کرد تا برای نمایندگی در پارلمان بریتانیا تلاش کند، اما موفق نشد و سال ۲۰۱۰ به رهبری حزب بازگشت.

بعد از انتخابات سراسری بریتانیا در سال ۲۰۱۵ نیز فاراژ یک بار دیگر از رهبری حزب استعفا کرد اما باز هم بعد از مدت کوتاهی به درخواست اعضای حزب، به این سمت بازگشت.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است