عدم صلاحیت اعضای شورای صلح
محمد ادریس عمرزاد رییس اجرایی نهاد برابری اشاره می کند که پروژه صلح آنچنان که باید یک موضوع جدی نیست و شورای صلح دستاوردهای مهمی در این زمینه نداشته است. 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۵/۴/۱۴ کد خبر: 117870 منبع: پرینت

تلاش دولت همواره براین بوده است با تشکیل شورای صلح و گفتگو با مخلفین مصلح سازش کند اما این بسیار از فعالین مدنی از سیاست مبهم شورای صلح و عدم صلاحیت آنها در پیشبرد اهداف صلح معترض هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، محمد ادریس عمرزاد رییس اجرایی نهاد برابری اشاره می کند، پروژه صلح آنچنان که باید یک موضوع جدی نیست و شورای صلح دستاوردهای مهمی در این زمینه نداشته است.او عوامل داخلی را تاثیر گذار تر از فاکتورهای خارجی می داند.

وی دلیل فقدان و ناکامی حکومت پیشین و حکومت حال را در پروژه ی صلح عدم وجود یک استراتژی و راهکار کارآمد در این زمینه می داند اما متاسفانه چنین راهکاری تا حال از دولت و شورای صلح دیده نشده است.وی معتقد است که رفتار دولت در برابر مخالفین مسلح دارای ضدو نقیض می باشد. مانند اینکه القاب مختلفی تا حال برای آنها به کار گرفته شده است و تعریف مشخصی از آنها نداشتیم.

او شورای عالی صلح را فاقد صلاحیت برای چنین موضوع سرنوشت سازی می داند و می گوید:آنجا که باید با مخالفان به صورت فعال گفت و گو داشته باشند عقب می نشینند و جایی که ضرورت به حضورشان نیست حضور پیدا می کنند او می افزاید: افرادی بر پست های شورای صلح گمارده شده است که از پیشینه و محبوبیت زیادی میان مردم برخوردار نیستند و فردی که دارای مقبولیت نیست نمی تواند در مورد یک موضوع مهم مردمی تصمیم گیری درستی داشته باشد.

به باور وی مردم نسبت به این پروژه ها نا امید و معتقد هستند که دولت به تنهایی و بدون توجه به خواست و نظر مردم تصمیم گیری می کند پس پروژه ای که مقبولیت مردمی نداشته باشد نمی تواند نتیجه ی خوبی به دنبال داشته باشد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است