افغانستان در راه اعتبار 45 میلیون دالری صندوق پول
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۹    ۱۳۹۵/۴/۱۴ کد خبر: 117859 منبع: پرینت

وزارت ماليه به نمايندگي از حکومت افغانستان با هيات عامل صندوق بين المللى پول روى برنامه سه ساله ريفورم هاى اقتصادى مذاكرات موفقانه را به پايان رساند.

قرار است اعضاى مديره صندوق بين المللى پول توافق نهايى شانرا در قسمت برنامه مذكور بتاريخ ٢٠ جولاى ٢٠١٦ ارايه نمايند.

تمركز اساسى اين برنامه در بخش هاى ريفورم هاى اقتصادى براى مبارزه با فساد، فراهم سازى يك بستر مناسب براى سرمايه گذارى و سكتور خصوصى و حفظ ثبات مالى و اقتصادى كشور مي باشد.

بر اساس اين برنامه حكومت افغانستان در صورت بحران در بخش بيلانس پرداخت، ٤٥ ميليون دالر اعتبار را از صندوق بين المللى پول بدست مياورد.

قايل يادآوري است كه افغانستان بعد از تکمیل نمودن پروگرام ٩ ماهه اصلاحات اقتصادى (SMP) در ماه آپریل ٢٠١٦ توانست تا در اين برنامه راه يابد.

اکلیل حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با یکصد ملیارد دالــــر کجا اباد شد که حالا با این 45 ملیون دالر شود

>>>   افغانستان کجا اقتصاد دارد که صندوق بین المللی پول به او کمک کند؟
سالانه چهارصد میلیون دالر صادرات دارد و ده ملیارد دالر واردات.
صندوق بین المللی پول برای این ایجاد شده است ،که کشور هایی که در اثر تلاطم بازار جهانی، اقتصاد شان ورشکست میشود و نمیتوانند بودجه عادی و انکشافی خویش را تمویل کنند، صندوق بین المللی پول برایشان قرضه با بهای بلند میدهد و آنهم به شرطی که ریفورم های اقتصادی را این کشور ها اجرا کنند، مانند بلند بردن مالیات ها، کم کردن مصارف خدمات اجتماعی، پایین آوردن دستمزد های کارمندان سکتور دولتی، پایین آوردن معاش متقاعدین و برنامه های خصوصی سازی شرکت ها و جایداد های دولتی و همینطور ده ها ریفورم اقتصادی دیگر که سبب بلند رفتن فقر در جامعه میشود، مثل یونان که تا بحال صد ها ملیارد دالر از صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا و دیگر بانک های اروپایی با نرخ بهره دو رقمی بدست آورده است، اما این پول ها نه تنها اقتصاد آن را از ورشکستگی نجات نداد، بلکه بهره بلند نرخ بانکی، قروض دولت یونان را نیز زیاد تر کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است