متن تفاهمنامه استراتژیک با روسیه به کابل رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۳۹۵/۴/۱۴ کد خبر: 117857 منبع: پرینت

گفته می شود که کار روی متن تفاهمنامه همکاری های امنیتی آغاز شده و قرار است بعد از امضای آن، دو کشور روی تفاهمنامه همکاری های استراتژیک نیز کار کرده تا کابل و مسکو آن را هم به امضا برساند.

در بخشی از متن آمده است که کابل و مسکو پس از بررسی و مطالعه می توانند در آن تعدیل وارد کنند و تا زمان امضای پیمان استراتژیک با کابل، روند کمک رسانی و همکاری های اقتصادی روسیه با افغانستان متوقف شود.

گفته شده محموله های نظامی کمکی روسیه که قرار بود وارد افغانستان شود، چگونگی انتقال آن تا مشخص شدن سرنوشت پیمان استراتژیک به حال تعلیق درآمده است.

پیشتر، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور در سفر به روسیه اعلام کرده بود که پیمان استراتژیک افغانستان و روسیه هر چه زودتر باید امضا شود.

گفته شده مسکو ده هزار میل کلاشینکوف روسی که قبلا به افغانستان کمک کرده بود را بخشی از کمک های دوستانه این کشور در آستانه امضای تفاهمنامه پیمان استراتژیک قرار داده است.

سیف الرحمن عیارلمر


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من نمیدانم چرا افغانستان این پیمان ها را بنام قرار داد استرا تیژیک بین کشور ها مینامد؟
این ها قرار داد نیستند. این ها کمک ها و یا خیرات های نظامی هستند. همانطوری که افغانستان در عرصه ملکی برای تامین امنیت خویش به کمک خارجی ضرورت دارد، در عرصه نظامی نیز بهاین کمک ها ضرورت دارد.
قرار داد استراتیژیک در صورتی نامیده میشود که داد و گرفت بین هردو کشور موجود باشد و در مقابل چیزی که دریافت میکند، چیزی تحویل بدهد.
اینها همه خیرات هستند، نه کدام تحویل دهی به اساس قرارداد استراتیژیک بین کشور ها.
سر از فردا گدایگر های شهر نیز میتوانند با عابرین قرارداد استراتیژیک ببندند و در مقابل پول خیرات آنها مثل کرزی دعای ذیر را به آنها تحویل دهند:
خانی تان آباد، خیر ببینین، ما ای کمک های شما را فراموش نمیکنیم.مردم افغانستان احسان فراموش نیستند و غیره دعا ها.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است