مردم با حکومت همکاری نمی کنند
سران مخالفین هنوز هم در بسیاری از مناطق افغانستان از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار نیستند و باید رییس جمهور فرمانی صادر کند به این مضمون که هر کس با هر چه در دست دارد به جنگ با مخالفان بپردازد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۶    ۱۳۹۵/۴/۱۳ کد خبر: 117812 منبع: پرینت

افغانستان در طی 13 سال گدشته همواره سعی کرده است با صلح به مقابله با طالبان بپدازد اما به نظر می رسد این پیشنهاد به نتیجه ی قابل قبولی نرسیده و بهتر است که استراتژی جدیدی را در پیش گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) عبدالرووف انعامی عضو نمایندگان مجلس در اینباره می گوید: دو مشکل اساسی کشور یک مخالفین حکومت که از هیچ جنایتی علیه مردم فروگذار نیستند و عامل دوم حکومت که توانایی اداره کشور و قدرت تشخیص دوست و دشمن خود را ندارد هستند و سعی آنها برای پوشش این عدم صلاحیت به اینگونه صورت می گیرد که با لفظ و این سخن که طالبان در جنگ مقابل ناکام و دست به عملیات های انتحاری می زنند.

وی در رابطه با وضعیت جنگ و نیروهای امنیتی می افزاید که روزانه حدود 70 تن کشته و تعداد زیادی فراری از اردوی ملی داریم که خانواده ی این سربازان تحت فشار و تهدید های شدید امنیتی از سوی طالبان هستند. پس با احتساب 300 هزار نیروی امنیتی و بررسی وضع موجود می شود گفت فقط 6 سال می توان در برابر طالبان ایستادگی کرد.

با توجه به اینکه با ادامه وضع موجود امکان سقوط دولت خواهد بود. از نظر او وظیفه دولت این است که دولت دوست و دشمن خود را بدون درنظر گرفتن مسایل قومی و... بشناسد و به دوستان حکومت امتیاز و مخالفان را مجازات کند.

باور وی بر این است که سران مخالفین هنوز هم در بسیاری از مناطق افغانستان از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار نیستند و باید رییس جمهور فرمانی صادر کند به این مضمون که هر کس با هر چه در دست دارد به جنگ با مخالفان بپردازد.

او نقش روابط بین المللی و تعاملات سیاسی با پاکستان را نیز بی تاثیر نمی داند. وی خاطر نشان می کند در زمان اشغال افغانستان توسط روس ها مردم به یکباره و یکدست در مقابل دشمن ایستادند اما متاسفانه حالا با وجود اینکه مردم در کنار حکومت هستند اما بازهم به دلیل ضعف حکومت مردم به صورت جدی در کنار حکومت همکاری نمی کنند.

او معتقد است که پروژه ی صلح هیچ سودی به دنبال نداشته و حتی شاهد کشتار های بیشتری در این زمان شده ایم. او همچنان می گوید:ممکن است که هدف رییس جمهور تبعیض های قومی نباشد اما با توجه به عملکرد های او به نظر می رسد که طعمه شکار قومی شده و توانایی شناخت دوست و دشمن خود را ندارد.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این حکومت باد آورده را باد خواهد برد واین را باید بپذیریم که بدون نیروهای خارجی وحمایت مالی و نظامی آنها حکومت به اصطلاح وحدت ملی 24 ساعت هم دوام نخواهد آورد.

>>>   همی خلیپه دوستم کجاست؟
طالبان به طور علنی در ولسوالی های ولایت جوزجان برای مردم بی بضاعت کمک های بشردوستانه می کنند!
حالا دیگر هیچ شک و شبهه ی وجود ندارد که تمامی حرکت های دوستم نه تنها نمایشی بوده بلکه به دستور ترکیه و عربستان در صدد هسته سازی برای طالبان می باشد.

>>>   مردم از دولت بسیار نا امید هستند و این یگانه علت عدن همکاری مردم با دولت است. دولتی که برای مردم کار نکند، امنیت آنان را تأمین نکند، نسبت به اقتصاد و کار مردم بی تفاوت باشد و دولت را جای مفسدین و خیانت کاران قرار بدهد و ب قوم گرایی و زبان گرای دامن بزند و با دشمنان مردم دست داده و هر روز وضعیت همه جانبه کشور بدتر از گذشته شود، به جای این مردم هرکسی دیگری می بود نه تنها از این دولت حمایت نمی کرد بلکه برعلیه آن قیام می کرد. این دولت مانند یک دشمن برپا ملت و خواستهای آن برخورد می کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است