سخنگویان شما مردم را عصبانی می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۳    ۱۳۹۵/۴/۱۲ کد خبر: 117760 منبع: پرینت

جناب رییس جمهور!
واکنش‌هایی‌که از سوی سخنگویان شما در این روز های دشوار ارایه می‌گردد، همه مشکل دارد. این جنگ خیلی پیچیده شده است. «کلیشه‌های گفتاری» را که آنها از نام شما به گوش مردم می‌خوانند، سازندگی و کارایی ندارد.
این روش، بجای آگاهی‌دهی، عصبانیت اجتماعی به‌ بار می‌آورد.

به‌باورم، در حالتی‌که ده‌ها سرباز جوان بنا به اشتباه‌ تکتیکی و تخنیکی شهید می‌شوند، مردم از شما می‌طلبد تا از نام سر قوماندان اعلی واکنش موجه که پاسخ ده پرسش‌های شهروندان باشد، پیشکش کنید.

شما باید پیام‌های تان‌را زیر اصول زیر ارایه دهید:
چه‌ عواملی سبب بروز چنین حادثه‌ها می‌شود؟
چگونه از وقوع حادثه‌ احتمالی جلو گیری می‌کنید؟
چگونه متخلفین را مجازات و قربانیان را حمایت می‌کنید؟
استراتژی بهبود بر وضعیت امنیتی چگونه همآهنگ ‌می‌شود؟
تقاضای شما از مردم که منتظر پیام رییس دولت هستند، چیست؟

پرداختن به این پرسش‌ها، شفافیت به ‌بار می‌آورد و رابطه شما را با شهروندان گره می‌زند. امّا اگر سخنگویان شما بیایند و اعلامیه‌های توجیه ‌پذیرانه ارایه دهند، باور کنید، جایگاه شما در افکار عامه مسکوت و منجمد می‌شود.

حالا مردم از شعور بالای سیاسی برخوردار هستند. بازی با کلمات تکراری، اهانت به اراده مردم تلقی می‌شود. زیرا مخاطبین این پیام‌ها مردم هستند. رسانه‌ها نیز از این واکنش‌های کلیشه‌ ای خسته شده‌اند.

به‌ باور من رابطه شما با شهروندان از طریق همین پیام‌ها نضج می‌گیرد. رابطه با مردم شاهرگ مشروعیت است. از این رابطه‌ حساس و ظریف پاسداری نمایید.

با درود ها
ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با درود به هموطنان؛ خانم فاطمه گیلانی ؛.شما قسمیکه دیده شد وطن پرسبتی تانرا به اثبات رسانیده اید.بگذریم از اینکه مردم در باره شما شایعات را به راه انداخته بودند.
گویند؛ که ،تو از کاردزد و او از بار دزد .....اعتبار چه باشد میان دو دزد وطن ما در گیر و داد دزدان، جنایتکاران.و قاچاقبرانی مثل پاکستان.عرب،ودوستانش انگلیس، امریکا ، هم چنین روس وملاهای خرافات زده ایران قرار گرفته..ا ینها همه در داخل دستگاه دولت نمایندگان فاسدشانرا دارند.و در این ۱۶ سال مردم ما در زیر استبداد این قدرت های فاسد و حتی ملل متحد بیداد میکنند.اینها دین اسلام را اسباب دکانداری شان قرار دادند و قسمی که دیدیم ۲۰۰۰۰۰ نفر از اسلام فرار کردند و به کافر پناه بردند ،شرم است برای پاکستان و دکانداران دین که ازخون مردم ما بهره میبرند.مردم ما باید گرد هم ایند و متحدانه آریانا و خراسان را تشکیل دهند و علیهٔ جانیان پاکستان ومزدورانش ،طالب وداعش به پیش بروند .و دست قوم پرستان فاسد .بنیاد گرایان اسلامی را از دولت کوتاه نمایند....به پیش به سوی آریانا و خراسان آزاد..

>>>   وظیفه حکومت صـرف مــحــکـــــــوم کردن حادثه است که در زمان مناسب شاید آنرا محکوم کنندآنهم با الفاظ شـــدید ، باقی مردم میدانند وکار شان !
عبدالرحمن رحیمی مانند سخنگوی طالبان از تعداد تلفات زخمی ها وخسارات معلومات داد که عینا مانند ذبیح الله سخنگوی اشرار ارائه میشود
وکار وظیفه حکومتی اش این که هرز مانی حادثه خونین صورت گرفت فردایش رحیمی سه صد فرد را از شهرکابل زیر ریشش دستگیر میکند وبه رسانه ها نمایش میدهد ، آسانترین کار ! اینهم دست آورد ، وفعالیت تا مردم نگویند رحیمی فعالیت نمیکند
ر

>>>   جناب ملک ستیز شما بهتر میدانید که مثل معروف وعا میانه در کشور من و شماست که: " ده گوش ... یا سن خواندن " فایده ندارد . باشند گان جلریز به خوبی می دانند که در این و لسوالی ترو رستان حزب اسلامی با افغان ملتی های ولا یت میدان وردک وطالبان مشترکا عملیات نموده اند . وخود ریس جمهور اینرا میدانند . ولی چون مو ضوع حاکمیت تباری و تمامیت خوا هی هدف است . ازینرو . به یک اعلا میه اکتفا میکند .و در زیر دل خوش است که به هدف نهای تبیاری خود که هما نا قدرت بعد از دو صد سال به دست غلزا یی ها میرسد ودو صد سال دیگر حاکمیت بلا منا زع در کشور داشته با شند .
داوود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است