این آدم را سرجایش بنشانید!
هنوز طومار عریض و طویل معامله گری ها و لابی های خاینانه ی داوودزی با پاکستان و ایران و انگلیس از ملأ عام و انظار عمومی جمع نشده است و همچنان کارشکنی ها و مفسده های وی در وزارت داخله و ریاست دفتر کرزی و سفارت پاکستان از یاد نرفته است که چنین نمایش خیمه شب بازی براه می اندازد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۵/۴/۱۲ کد خبر: 117746 منبع: پرینت

هرچه به پایان عمر اولیه ی تعیین شده برای حکومت وحدت ملی بصورت کنونی نزدیک می شویم و از ابتدای ایتلاف ها و زدوبندها در تشکیل دولت سهمیه بندی فاصله می گیریم، صدای بیشتری از درون ارگ و نیز از دست اندرکاران معامله گری های قدرت و سیاست به گوش می رسد که...

که همه به اتفاق حاکی از انتقاد و اعتراض از روند حکومتداری است و جالب اینکه افراد معترض و منتقد خود را مبرا از هرگونه نقش و مداخله در کاستی ها و نابسامانی ها می دانند؛ از قرار معلوم شمارش معکوس برای معامله گری های تازه بر سر چوکی و دالر شروع شده است!

محمد عمر داوودزی نه اولین و نه آخرین کسی است که چشم بر کارنامه ی سیاه و دست های آلوده ی خود بسته و دهان به اعتراض و انتقاد از عملکرد صاحبان قدرت و تکیه زدگان بر چوکی های حکومت گشوده است؛ گویی وی مردم ملکی را به تمسخر گرفته و در مقام یک انسان مبرا از دسیسه و زدوبند می تواند به قضاوت از دولت بنشیند.

هنوز طومار عریض و طویل معامله گری ها و لابی های خاینانه ی داوودزی (بصورت جداگانه ولی همزمان) با پاکستان و ایران و انگلیس از ملأ عام و انظار عمومی جمع نشده است و همچنان کارشکنی ها و مفسده های وی در مقام وزارت داخله و ریاست دفتر کرزی و سفارت پاکستان از یاد نرفته است که چنین نمایش خیمه شب بازی براه می اندازد.

محمد عمر داوودزی که به زعم بسیاری آگاهان امور، زبان ناطق حامد کرزی بود اینک با عتاب و خطاب به حکومت، به مردم ملکی، به غرب، به ایران درخصوص مهاجران افغانستانی سرباز در سوریه و درخصوص صلح و همکاری با پاکستان، چنان پوشش خبری داده شد و به کمک رسانه ها مرکز توجه ارگ را به خود جلب کرد که هنوز هم این گمان می رود وی سخنگوی کرزی باشد!

وی نیز به جمع مطالبه گران پیوست تا با یک تیر سه نشان بزند اول اینکه خود را در تیررس رسانه ها قرار دهد و برای مدتی بر سر زبان ها بیاندازد دوم اینکه حکومت را برای جلب و جذب همکاری خود به تکاپو وا دارد و چوکی برای خود ذخیره نماید و دیگر اینکه پوندها، دالرها، ریال ها و کلدارهای دیگری از منطقه و غرب برای خود بیاندوزد.

با این تفاسیر، رفته رفته شاهد و شنونده ی سروصداهای بیشتری از افراد معلوم الحال تری برای عقب نماندن از بازار داغ معاملات و مطالبات خواهیم بود که اکثریت قریب به اتفاق آنان نه برای ساماندهی اوضاع موجود و مطلوب ساختن جامعه و روزگار مردم ملکی که برای سوء استفاده از رسانه ها و تهییج افکارعمومی است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زی زی زی زی زی زی همه و همه ...بیش نیستن اینها آتش سوخت برای پختن دیگ غربیها ازخون این ملت بیچاره است.
اینها وسیله وابزاربرای رسیدن اهداف غربیها درمنطقه میباشدتا باشدزمینه تحدیدرقابتی راازخاک افغانستان بالای کشو رهای آسیای میانه وخاورمیانه مهیا سازد.
بامیانی

>>>   در افغانستان هزاران بلکه ملیون ها فرد گمنام زندگی میکنند اما اگر تصادفا سال گرم آمد وکسی به وسیله کسی به مقامی طور نامشروع دست یافت دیگر دست از یخن مردم برنمیدارد تا آنکه عــــــزرائیل به حسابش برسد آنگاه بناچار کوتاه می آید !
اگر انصاف باشد همین داود زی چکاره بود کدام خدمت کدام دانش ومسلک کدام استعداد سیاسی کدام پشتوانه علمی ؟
تصادفی بود آمدی ورفتی ده ها ملیون دالر خودت وپسرت ازمال حکومت ومردم حاصل کردی حالا برو آرام زندگی کن مصرف کن نوبت رابــــــده به دیگران که چی میکنند ، سن وسالت هم همین را میگویند ، قــــد وکمـــرخمیــــده ، مـوی سفید دیگر چی می خواهی ؟
اگر مردم بدنبالت آمدند واز تو خواهش کردند آنگاه بیا وهرچه خواهی کن ! که هرگز آنطور هم نمیشودف
ر

>>>   قبیله گرایان یک بار دیگر خبرساز شدند
عبدالقیوم کوچی کاکای اشرف غنی به عنوان سفیر افغانستان در مسکو تعیین شد.
قبل از این، عزیزالله کرزی کاکای حامد کرزی در این مقام نقش ایفا می کرد.
اشرف غنی با انتصاب کاکایش به عنوان سفیر یک بار دیگر دروغگویی خود را آشکار کرد و نشان داد که به شایسته سالاری و مبارزه با فساد باور ندارد.
(هیچ پشتون از پشتون دیگر کمتر نیست.)
ادمین

>>>   داوودزی بدیل در حال انتظار
در پاسخ به موضع حکومت و روزنامۀ ۸صبح
محمد عمر داوودزی وزیر پیشین امور داخله و رییس کمیتۀ سیاسی و روابط بین المللی شورای حراست و ثبات افغانستان شام ۷ سنبله در یک نشست خبری ظاهر شد و گفت «در ماه میزان سال جاری عمر حکومت وحدت ملی به پایان می رسد». بعد از بیان این مطلب معاون سخنگوی رییس جمهور طی صحبتی با رسانه ها اظهار داشت که «قانون اساسی افغانستان میعاد کار رییس جمهور و زمان انتخابات ریاست جمهوری را به وضاحت بیان کرده است. جناب آقای داوودزی بهتر است، حد اقل یکبار به قانون اساسی مراجعه فرماید.»
در سخن معاون سخنگوی رییس جمهور بر قانون اساسی استناد شده اما از توافقنامۀ سیاسی یادی نشده است. نخستین خلای منطق در سخن این سخنگو - که بدون تردید موضع رسمی حکومت وحدت ملی نیز می باشد – این است که حکومت به اصلاح وحدت ملی! را برایند قانون اساسی دانسته است. اگر بپذیریم که این حکومت بر بنیاد قانون اساسی نافذ کشور به وجود آمده است، پس اصطلاح حکومت وحدت ملی که در اسناد رسمی دولتی به کار می رود در کجای قانون اساسی یاد شده است؟ جایگاه ریاست اجرایی در کجای قانون اساسی تعریف شده است؟
مهمتر اینکه، اگر حکومت فعلی مبتنی بر قانون اساسی به وجود آمده باشد، نفس امضای توافقنامۀ سیاسی میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله به چه معنا است؟ اگر قانون اساسی میعاد کار رییس جمهور را پنج سال تصریح کرده است، پس آیا برندۀ انتخابات به موقع آن و رسماً توسط کمیسیون انتخابات اعلان شد؟ تا برای ملت افغانستان واضح شده باشد که رییس جمهور شان با چقدر رای برندۀ انتخابات شده است. اگر محمد اشرف غنی رییس جمهور منتخب باشد، بنابر کدام مجبوریت و الزامیت پنجاه در صد حکومت را به یک شریک دیگر، خلاف قانون اساسی، سپرده است. چنانکه آقای عبدالله عبدالله به عنوان رییس اجراییه خلاف قانون اساسی افغانستان به اجرااتی می پردازد که در هیچ جای قانون اساسی و سایر قوانین نافذ کشور جای ندارد.
اگر مغز های متفکر حکومت وحدت ملی به مواد قانون اساسی استناد می نمایند که گویا رییس جمهور صلاحیت تفویض برخی صلاحیت ها را به اشخاص دیگر دارد. باید بدانند که این امر بعد از تشکیل حکومت صورت پذیر است در حالیکه ریاست اجراییه قبل از تشکیل حکومت و تحلیف رییس جمهور ایجاد گردیده بود و ایجاد و جرییات صلاحیت های آن نیز در توافقنامۀ سیاسی بیان گردیده است.
دو شریک حکومت وحدت ملی در حضور و با میانجیگری جان کری توافقنامۀ سیاسیِ را امضا کردند و خود را پابند آن اعلان نمودند. پس این دو شریک مساوی حکومت، در نزد ملت متعهد و مکلف به اجرای این توافقنامۀ سیاسی اند. این توافقنامه کدام سند ساده ای نیست که دو عالیجناب به هر نحوی که بخواهند آن را بازتعریف نمایند. سیاسیون و احاد ملت افغانستان به خاطر مصلحت ملی شما شرکا را که تحمیل شدید بر گرده های خود سوار کردند اما حالا شما ظاهراً همه روزه خود را متعهد بر مواد آن می دانید ولی در عمل کوچکترین تعهد تان را عملی کرده نتوانستید. توانایی مدیریت و رهبری شما به حدی شرم آور است که گاهی به قانون اساسی چنگ می زنید و گاهی هم به تواقفنامۀ سیاسی در حالیکه به هیچ کدام پابند نیستید. شما نمی توانید از تعهدات تان که در توافقنامۀ سیاسی تصریح گردیده است، عدول کنید.
متاسفانه ناتوانی رهبران حکومت وحدت ملی سبب شده است که کشور در مسیر خیلی خطرناک در حرکت باشد. زد و بند های داخلی حکومت و بی ثباتی در کشور روزافزون است. مشروعیت این حکومت مبتنی است بر توافقنامۀ سیاسی و از عمر این حکومت ضعیف و بی کفایت فقط دو ماه بیشتر وقت نماینده است. این در حالی است که حکومت فعلی هیچ برنامه ای برای آینده ندارد. گویی سرنوشت کشور و ملت را به دست باد سپرده اند.
علاوه بر دُر فشانی های بیجا و میان تهی موضع گیری دفتر سخنگویی ریاست جمهوری حکومت وحدت ملی، یک رسانۀ نوشتاری (۸صبح) نیز در شمارۀ ۹ سرطان خود، که وابستگی ها و ریشه های تاسیس اش برای برخی ها هویدا است، به نحوی آقای داوودزی را بازی کننده در دستان کرزی دانسته است. این رسانه آنقدر بی بنیاد و بی سواد می پردازد که حتا نام «شورای حراست و ثبات افغانستان» را به شکل نادرست «شورای حراست از ثبات افغانستان» نوشته است. زمانی که یک رسانۀ معروف حتا نام یک مجمع بزرگ سیاسی را درست نداند چگونه از آن توقع تحلیل و خبر بهتر را داشته باشیم.
آقای داوودزی در حال حاضر با برنامه های منظم و دیدگاه واضح برای آینده کار می کند و هیچ وابستگی به آقای کرزی ندارد. محمد عمر داوودزی عضویت شورای رهبری شورای حراست و ثبات افغانستان را داشته و به عنوان شخص مطرح سیاسی با آقای کرزی در رابطه به برخی مسایل سیاسی توافق نظر دارد اما در برخی موضوعات دیگر اختلافات شدید دیدگاهی میان شان وجود دارد. از جمله در حال حاضر، در رابطه به روابط افغانستان با ایالات متحده امریکا، برگزاری انتخابات زودهنگام، روابط با دولت پاکستان و برخی موضوعات دیگر نکات بزرگ اختلافی میان آقای داوودزی و آقای کرزی وجود دارد.
نده: اسد هویدا

>>>   قصر .... عمرداوودزی در قسمت اولی دروژهخوشحال خان که جوره در منطقه ندارد بیشتر از چندین ملیون دالر ارزش دارد و در زمان کرزی خان که داوودزی ریس دفتر ان بود اعمار شده این خود گواه خیانت وچور و چپاول از دارایی های عامه را توسط عمر داوود زی نشان میدهد سایر سرمایه های نقدی وجنسی انرا خو بگذار این چنین مردمان فریبکار وقتی که از قدرت دور شدند ودست شان از چپاولگری کوتاه شد باز در انصورت سفسطه گویی ونشان دادن دوستی با مردم را از خود تبارز میدهند اماهمینکه بقدرت رسید و جیبپری برایشان مهیا گردید نه چرگیست ونه پرکیدنیا گل و گلزار است عمر داوود زی وانور الحق احدی وسایر هم ردیفان شان کار شان همین است وبا همین خیانتکاری خود را صاحب سرمایه هایبزرگ ساخته اند سوال دراین است که چرا مردم مابه سخنان چنین فریبکاران که بار بار که تجربه هم کرده اند باور میکنند ودر گرد انها جمع میگردند تخم این زی زی ها خداوند از وطن ما گم کند این معامله گران با بیگنانه گان بالای وطن را .

>>>   عکس جالبی است و سند واضیح از وابسته ایشان به آی اس ای . که درهمان لحظه حساس وی را بحیث ترجمان که باید برای وزیرخارجه هند باید انجام دهند استخدام می گردد . رسیدن به اینجا خاصتا در آن روز که طیاره هندوستان را تررورسیت در قندهار فرود اورد ند بسیارجالب وقابل پرس است . من حالا فهمیدم که آقای داود زی هفته یکبار به دبی ایران و پاکستان سفرمی کرد ولی به هندوستان نمی رفت. شما میتواند ریکارد سفرهای ایشانرا به هندوستان چک نمایند . داود زی یعنی آی ای آی و آی اس ای در افغانستان یعنی داودزی ...
خداوند خیر این ملت را پیش کناد
کابلی والا .

>>>   تظاهر بس است و روشن و پوست کنده می گویم که: بیشترین حملات تروریستی، انتحاری، قتل و جنایت را در کشور، فقط یک قوم ( پشتون ) انجام میدهد.
و قبل از اینکه گفته هایم را رد و سنگ وحدت یک جانبه را به سینه بکوبید، خواهش میکنم تا محکوم به فاشیست و قوم گرا بودنم نکنید، آنچه میگویم را اهانت نپنداريد، و چنین واقعيت هاى شرم آور را اگر چه تلخ است، بپذیرید.
آنعده دوستان پشتونم که همه شان تاج سرم است اگر موافق اند ،برادر و هموطن من اند ، ، اگر به گفته هایم موافق نیستند و کتمان حقیقت میکنند، بجای اینکه به من فحش و ناروا بگویند، بروند بخاطر دادخواهی گریبان پدران و مادران که فرزندان شان را آماده انتحار و انفجار میکنند بگیرند، خانه اش را به آتش بکشند و یک پوزش خیلی مردانه از بقیه اقوام کشور بخواهند.
اگر تاجیکی اقدام به حمله تروریستی کند و یا طالب باشد من آماده ام که با بقیه برادران افغانستانی ام یکجا شده و گروهی به آن دون صفت و تمام خانواده اش لعنت بفرستیم.
و اگر چنین نکنند منبعد شعار من این است:
نه با احمدشاه ملتانی کدام رشته ای دارم، نه با آن برادران و دوستان پشتونم که حامی و محافظ طالب و أعمال تروریستی شان میباشد.

>>>   شورای حراست و ثبات متشکل از چپاولگران .... مانند ترشتوال که در فاسدالاخلاقی نمره عالی دارد و در فساد اداری و دزدی داود زی پس ازین دزدان و فاسدین چه انتظار دارید ؟

>>>   در قلم رنگ نماند اما مردم يك چورى تكان نخوردند. خاموشانه منتظر قربانى شدن خود اند

>>>   وقتی قبیله بالای پیمانی که با امضای به صفحات قرآن پای ماندن،این دیگر جدی نیست. باید دیگران فریب قول وقرار این طایفه را نخورند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است