چرا باید از روز قدس در افغانستان تجلیل شود؟
هنوز هم مقام های آمریکایی بصورت رسمی از اسراییل حمایت می کنند و اعراب مسلمان نما نیز در برابر این جنایات سکوت می نمایند. اما مردم افغانستان به خوبی درد مردم فلسطین را درک می کنند و می فهمند که قربانی بودن و قربانی دادن به خاطر جرم ها و گناهان ناکرده چقدر سخت است 
تاریخ انتشار:   ۰۲:۱۸    ۱۳۹۵/۴/۱۱ کد خبر: 117723 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper )، بالاخره واپسین روزهای ماه مبارک رمضان فرا رسید و طبق همه سال براساس گفته امام خمینی (ره) در سال 1358 شمسی که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به منظور حمایت از ملت فلسطین روز قدس نام گذاری کرد، قرار است از این روز در تمامی کشورهای اسلامی به خصوص کشور ما افغانستان تجلیل به عمل آید.

در دهه اخیر رهبران سیاسی، بزرگان دینی و مردم افغانستان همه ساله تلاش می‏ کنند تا از این روز با شور و اشتیاق تمام تجلیل کنند به حدی که این روز، رفته رفته به یک فرهنگ تبدیل می‏ شود تا به صهیونیست‏ها و حامیان این رژیم بفهمانند که قدس و فلسطین هنوز هم فراموش نشده است.

تجلیل از روز قدس در حقیقت گرامیداشت یکی از ارزش‏ های بزرگ اسلامی و انسانی است؛ زیرا قدس متعلق به همه انسان‏ها است و حمایت ملت‏ های مسلمان دنیا از ملت فلسطین، جلوگیری از پیشروی جهان‏خواران به سوی سرزمین‏ های اسلامی است. از پیامد‏های دیگر تجلیل این روز، شکل‏ گیری جنبش‏ های جهانی اسلامی و غیر اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا است که سرانجام منجر به عقب نشینی و شکست رژیم صهیونیستی خواهد شد.

مطمئنا اگر مردم آمریکا می دانستند که واقعا چه اتفاقی در حال رخ دادن در سرزمین های اشغالی است، شاید بگونه ای دیگر با سران کاخ سفید برخورد می کردند. ارایه آمار دقیق از جزییات درگیری‌ها در فلسطین، مردم کشورهای غربی را به عواقب حمایت دولت های شان از جنایات صهیونیست‌ها در جهان آگاه می کند.

بر اساس آمارهای منتشر شده رسمی طی سیزده سال گذشته بر اثر حملات نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به مناطق فلسطینی نشین، حدود 2 هزار و پنجصد کودک و 8000 زن و مرد فلسطینی کشته و بیش از 60 هزار نفر نیز زخمی و مجروح شده اند. که البته همه اینها با کمک های چندمیلیون دالری آمریکا بوده است.

با این حال هنوز هم مقام های آمریکایی بصورت رسمی از اسراییل حمایت می کنند و اعراب مسلمان نما نیز در برابر این جنایات سکوت می نمایند. اما مردم افغانستان به خوبی درد مردم فلسطین را درک می کنند و می فهمند که قربانی بودن و قربانی دادن به خاطر جرم ها و گناهان ناکرده چقدر سخت است.

اما اینکه چرا باید ما مردم افغانستان با این همه مشکلات و سختی ها از این روز تجلیل به عمل آوریم، سوالی است که پاسخش این است: روز قدس فقط روز فلسطين نيست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامي است. روزي است که بايد به ابرقدرت ها فهماند که ديگر آنها نمي‌توانند در ممالک اسلامي پيشروي کنند. روز قدس، روز مقابله مستضعفين با مستکبرين است، روز مقابله ملتهايي است که در زير فشار ظلم آمريکا و غير آمريکا بودند، روزي است که بايد مستضعفين مجهز بشوند، در مقابل مستکبرين، و دماغ مستکبرين را به خاک بمالند.

روز قدس، روزي است که بايد سرنوشت ملتهاي مستضعف معلوم شود بايد ملت هاي مستضعف در مقابل مستکبرين اعلان وجود بکنند، بايد تمام ملتها قيام کنند و اين جرثومه‌هاي فساد را به زباله‌دانها بريزند. بر همه مسلمانان واجب است تا با وحدت حضور در روز قدس، امت واحده مسلمانان را در جهان شکل دهند و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان بکشد. همه مسلمانان باید به مبارزه استکبار جهانی بروند و با متحد شدن و هم صدا شدن در قبال ظلم بزرگ و آشکار دشمنان بزرگ اسلام در حق مردم مظلوم فلسطین اتحاد خود را نشان دهند. مطمئنا این وحدت یکی از دلایل بیداری اسلامی خواهد بود.

روشن و واضح است که هر تجمع و حضور مردمی برای دفاع از حقوق مسلمانان از تاثیر شگرفی برای به چالش کشاندن تهدید‌ها و اقدامات ضد بشری دشمنان اسلام برخوردار است. در واقع حضور چشمگیر مسلمانان در راهپیمایی روز قدس یک مشت محکم به جیره‌خواران و افرادی است که درصدد سلطه‌گری بر روی مردم مسلمان هستند.

راهپیمایی روز قدس یک حرکت ضد استکباری، ضد استعماری و ضد جیره‌خواری است تا همه یهودیان و دشمنان اسلام بدانند که مسلمانان با اتحاد یکدیگر می توانند قدرتی تشکیل دهند که هیچ کس را یارای مقابله با آن نباشد.

در پاسخ به این سوال که چرا حكومت هاي عربي به ویژه آل سعود در اين خصوص سكوت نموده اند، باید گفت: در خصوص سكوت اعراب در برابر جنايات رژيم صهيوينستي مشكلي وجود دارد، اين مشكل متوجه سياستمداران است و نه ملتها.ملتهاي عربي همواره در كنار ملت فلسطين و در برابر رژيم صهيونيستي ايستاده و خواهان پايان اشغالگري فلسطين بوده اند.

به هرحال مقام های اسراییل؛ آمریکا، انگلیس و دیگر متحدشان باید بدانند که هرگز به آرزوی خود مبنی بر حکمرانی بر مسلمانان نخواهند رسید و مسلمانان اجازه نخواهند داد که آنان بر آنها حکمرانی نمایند که این را در راهپیمایی باشکوه روز قدس امسال به وضوح خواهیم دید. انشالله.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این روز را نه تنها خراسان زمین بلکه باید تماما کشور های اسلامی تجلیل کند
اجمل(پنجشیری)

>>>   لعنت خدا بر یهود ونصارا

>>>   درود بر پاره تن همیشه زخمی اسلام فلسطین. ملت افغانستان با شما هستند.
{{وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدى‏ وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصير}}

>>>   اسرائیل با حمایه امریکا و انگلیس تا حالا 700 مسلمان مظلوم را با دهان روزه در غزه شهید کرده ولی امریکا و انگلیس کفتار صفت همچنان از او حمایه می کنند.BBC مزدور هم آدمکشی اسرائیل را دفاع وانمود می کند.آیا بر غربزده ها اثبات نشد که امریکا و انگلیس به بشر، حقوق بشر و به انسانیت، مطلقاً هیچ اعتقادی ندارند و هرچه درباره آزادی و حقوق بشر می گویند گپ مفت است برای نیرنگبازی؟این وقایع که پنجصد سال پیش اتفاق نیفتاده که در صحت آنها تردید کنیم.همین امروز هم اسرائیل با کمک و حمایه "حقوق بشری"!! ها مصروف جنایت در فلسطین است.آیا بازهم فردا روزی غربزده ها و مزدوران امریکا همه چیز را از یاد خواهند برد و کامنت خواهند داد که " امریکا برای حقوق بشر و دیموکراسی داخل افغانستان شده !!!".آیا غربزده ها و مزدوران امریکا نمی شرمند؟ "توکز محنت دیگران بی غمی-- نشاید که نامت نهند آدمی"

>>>   زمانی که مسلمانان یوروشلیم(بیت المقدس) را فتح کردند،برای یهودیان سه پیشنهاد نمودند:
یا مسلمان شوند، یا جزیه بدهند و یا هم مهاجرت کنند.
آسانترین راه برای یهودیان ترک میهن و مهاجرت بود.
بعد از قتل عام یهودی ها در جنگ جهانی دوم،باقیمانده آنها با کمک انگلستان و امریکا دوباره به وطن شان عودت کردند و تمام زمین ها را با پول از فلسطینی ها خریدند و قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی پیدا کردند.
حالا یهودی ها به فلسطینی ها فقط یک پیشنهاد دارند: این سرزمین ما است، یا از منطقه بر آیید و یا هم ما شما را قتل عام میکنیم.

>>>   چرا زنان وکیل در ولسی جرگه قتل عام زنان و کودکان فلسطینی را محکوم نمی کنند؟ آیا آنها با قتل عام زنان و اطفال فلسطینی موافق استند؟ ای فوزیه کوفی نظرت چیست؟ ای شکریه بارکزی که در هرمورد برای حقوق زنان قصه می کنی نظرت چیست؟ خون مسلمین بیگناه ارزش دارد یا مفت است؟ اگر امریکا یا اسرائیل دختران شما را می کشتند چه می کردید؟

>>>   داعشی های ظالم و خونخوار تظاهرات روز قدس بر علیه اسراییل را حرام اعلام کرده اند و اسراییل را مظلوم دانسته اند! مسلمانان بیدار شوید نگذارید اسراییل جای ما تصمیم بگیرد این داعش نوکر دست پرورده سرویس های جاسوسی اسراییل است.
وعده ما روز قدس مرگ بر اسراییل

>>>   بله امروز باید مردم مظلوم افغانستان از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند، چون درد مظلوم را فقط مظلوم میداند، امروز متأسفانه کشور های عربی یا مثل عربستان خائن و مغریز هستند و یا مثل سوریه و عراق گرفتار داعشی های تکفیری پلید عربستان هستند، دیگر که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند، جزء افغانستان آفرین بر این ملت و دولت که خود هزاران مشکل دارند بازهم به عنوان غم شریکی مبلغ پنج صد هزار دالر کمک کردند و فردا هم به یاری خداند تظاهرات میکنند تا حمایت خود را از از مردم مسلمان و روزه دار و مظلوم فلسطین، و انزجار خود را از اسرائیل غاصب اعلان کنند.
م - ترکمنی

>>>   هرگز یهودیان همه سرزمینهایشان را نخریدند بلکه فقط بخش بسیار کوچکی از زمین هاشان را خریدند و بقیه را به زور قتل و غارت و تهدید و ارعاب غصب کردند و ساکننانشان را اخراج کردند زمین های کشاورزیشان را آتش زدند و در آنها شهرک های یهودی نشین احداث کردند یهود تاریخ دارد ولی جغرافیا ندارد زیرا هنگامی که بنی اسرائیل از مصر بیرون شدند حضرت موسی علی نبینا و علیه السلام به آنها دستور جهاد با حاکم جبار و ستمگر فلسطین را داد ولی آنها سرپیچی کردند ــ قالوا يا موسي انّ فيها قوما جبّارين و اِنّا لن ندخلها حتي يخرجوا منهافان يخرجوا منها فاِنّا داخلون ):بني اسرائيل گفتند: اي موسي در آنجا مردمي نيرومند و داراي سطوت هستند و ما هرگز بدانجا داخل نمي شويم تا زمانيكه آنهااز آنجا خارج شوند، اگر آنها خارج شدند، پس آنگاه ما داخل مي شویم همچنین به حضرت موسی گفتند :
«إذهب أنت و ربّک فقاتلا إنّا هاهنا قاعدون» تو و پروردگارت بروید و بجنگید ما در این جا نشسته ایم خداوند هم فرمود جزایتان این است که چهل سال در بیابان های صحرای سینا سرگردان باشید.«أربعة سنة یتیهون فی الأرض»
ای مسلمانان بدانید که در قرآن کریم می فرماید :
یهود گفتند دست خدا بسته است دست خودشان بسته باد
در قرآن کریم میفرماید:
لتجدنّ اشدّ النّاس عداوة للذین آمنوا الیهود
دشمن ترین دشمن مسلمانان یهود است

>>>   ما وارث غيرتيم و خون شهدا
ما چشم به راه مردي از جنس خدا
اين رعد كجا و وز وز پشه كجا؟
"القدس لنا" به كوري چشم شما
رضا احسانپور

>>>   آیا میدانید یهودیان در کتاب تورات تحریف شده چه اراجیف و مزخرفاتی نوشته اند آنها نستجیر بالله میگویند یعقوب نبی با خداوند کشتی گرفت و پیروز شد همچنین به بیشتر پیامبران از جمله نوح و لوط و داود و سلیمان نسبت شرابخواری و زنا کاری میدهند در کتاب تورات تحریف شده نوشته اند همه ما به بهشت میرویم خداوند فریاد میزند از بهشت بیرون شوید ولی ما پشت درختهای بهشت پنهان میشویم و خداوند ما را پیدا نمیکند این هست حماقت صهیونیست ها!

>>>   همه ي شما عزيزان افغانستاني من ميدانيد كه حقوق بشر چرنده حقوق حشر هست لا مذهب
اسماعیل ایرانى

>>>   به شما پیشنهاد میکنم اگر توانستید فیلم شکارچی شنبه را پیدا کنید و حتما ببینید تا صهیونیست ها را بهتر بشناسید

>>>   کشتن و بی خانمان کردن مردم جنایت است ، اما ما مردم افغانستان بهتر است فکری به حال خود ما بکنیم ، مردم فلسطین به مراتیب سطح زندگی شان و امکانات زندگی شان و سهولت های که در اختیار انها است از مردم افغانستان بالا تر است،درست است که با اسرایل در حال جنگ است اما تعداد کشته های انها به هیچ وج از کشته های مردم افغانساتن بالاتر نیست، حال این که خون انها از خون ما رنگین تر نشان داده میشود .
شهاب

>>>   هیس مسلمان فریاد نمیزند!!
کارگردان : نتانیاهو
تهیه کنندگان: ملک عبدالله از آل سعود
امیر قطر
عبدالله گل از ترکیه
امیر بحرین
حامی طرح : اوباما ودوستان
جلوه های بصری:BBC ، CNN دیگر رسانه های به ظاهر آزاده ی جهان
مکان فیلم برداری : غزه ، عراق و سوریه

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم
یا مهدی عجل علی ظهورک
مثنوی زخم فلسطین
آقا! کجایی؟ درد بی اندازه دارم
ساعت به ساعت، زخم هایی تازه دارم
لبریزم از زخمی که خورده بر فلسطین
زخم سیاه شصت ساله، زخم چرکین
زخمی که در قلب زمین، ناخوش نشسته
زخمی که حرمت از بنی آدم شکسته
زخمی که می خواهد فلسطین را ببلعد
ایمان، شرف، قرآن و آئین را ببلعد
این روزها هر کوچه اش درد است غزه
در چنبر اشباح شبگرد است غزه
چون بادها بی سرزمین، سخت است آقا!
آواره هر جای زمین، سخت است آقا!
یک سفره ی لبریز از آوار، تلخ است
موشک میان سفره ی افطار، تلخ است
افطارها با طعم باروت است اینجا
شش ماهه در آغوش تابوت است اینجا
بچه گناهی جز مسلمانی ندارد
در فکر خود آیات شیطانی ندارد
بچه توان تانک مرکاوا ندارد
در بچگی با هیچکس دعوا ندارد
باید تقاص عشق از کرکس بگیری
باید عروسک هایشان را پس بگیری
آقا! کجایی درد بی اندازه دارم
ساعت به ساعت زخم هایی تازه دارم
اینجا جوان را زنده سوزاندند مولا
آوارگان از خانه شان راندند مولا
صهیون سراپایش چنان دیو است آقا!
کفر زمین نامش تلاویو است آقا!
این دستخط سرخ شیطان رجیم است
ابلیسگاه خاک، نامش اورشلیم است
اصفهانی.

>>>   سلام
فلسطین متعلق به تمام امت اسلامی است
ایران و افغانستان ندارد.
القدس لنا
به لطف خدا ما ملت اسلامی، بزودی
اسرائیل را از روی زمین محو خواهیم کرد. ان شالله
محمدعلی - جیرفت - ایران
>>>   چرا باید از روز قدس در افغانستان تجلیل شود؟
چرا تجلیل نشود؟
بخاطری که مکه خانه خدا در دست بزرکترین شیطان قرار دارد
ازانجا فتوای کشتن مسمانان صادر میشود
جاغوری

>>>   این کرکس ها مردم بی گناه را به نام تو میکشند!!....این ها مردم را به نام الله میکشند!!.....به نام حکومت شریعه!!...خدایا شریعت تو ایا همین است، راه بهشت تو همین است!...اگر نیست!...راهی بیاب و نابودشان کن!...مگر یکی از اوصاف تو قهار نیست...قهرت را نشان بده!......قوم لوط را نابود ساختی... مشرکین نوح را غرق کردی... بیا و به همت بارانی، به همت بادی، به همت توفانی، ریشه کن ساز این ادمکش های بی وجدان را....این مردم یک ماه برایت روزه گرفتند و نماز خواندند....عیدی شان را قصاص و انتقام خونی که ریخته شد، بساز.......... یکبار..... در این عصر........ معجزه کن!


>>>   من که پناهنده ام بامشکلات وتبعیضهای پناهندگان فلسطین آشنایم ودرک می کنم خصوصااینکه بدترازآنهاحتی ازحقوق اولیه شهروندی برخوردارنیستم .

>>>   روز قدس روز ایستادگی در مقابل ظالمان یعنی « قوماندانان ظالم» و «تفنگسالاران»‌است - های مردم!!!!

>>>   روز قدس روز ستمکشان در مقابل ستمگران .
زره



مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است