صلح نباید در تقسیم قدرت خلاصه شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۳    ۱۳۹۵/۴/۱۰ کد خبر: 117700 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار می گوید که در چارچوب تفاهمنامه ای خواستار تغییر نظام سیاسی شده بود اما این خواست پذیرفته نشده است. حکمتیار می گوید که حکومت وحدت ملی برای بسیاری از افغان ها پذیرفتنی نیست و این حکومت باید به دولت اسلامی افغانستان تغییر شکل داده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید فرهاد هاشمی، آگاه مسایل سیاسی گفت: یکی از واقعیت های صلح افغانستان این است که این مساله همیشه بین کسانی که در داخل ارگ حاکم بودند و کسانی که در مخالفت با آنها می جنگیدند، یا در مخالفت با آنها قرار داشتند، مساله تقسیم قدرت بوده است نه مساله ثبات در افغانستان.

وی افزود: برخلاف نظر برخی ها که معتقد هستند اگر حکمتیار داخل قدرت در حکومت شود، توازن قدرت به وجود می آید، بر این باور نیستم. سخنگوهای مقام های حکومتی نباید چنین بحث هایی را در بین مردم اشاعه کنند که چنین مساله کلان ملی و تفاهم ملی را که به خاطر رفاه ملی است، فقط در تقسیم قدرت خلاصه کنند.

هاشمی گفت: متاسفانه واقعیت تلخ افغانستان این است که موضوع صلح افغانستان همیشه، اولویت های ملی و کشیدن افغانستان از بحران نبوده بلکه تقسیم قدرت بوده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا سهم چوکی را از پاکستان نمیخواهد ؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است