ملل متحد برای منافع خود دیورند را نامشخص گذاشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۵/۴/۷ کد خبر: 117565 منبع: پرینت

معضل خط دیورند روز بروز گسترده می شود و هر روز عامل ناامنی ها میان دو کشور می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عتیق الله امرخیل، آگاه نظامی گفت: زمانی که پاکستان به وجود آمد و آزادی خود را سلب کرد، انگلستان آن را به نام اسلام و کشور مسلمان مستقل کرد تا بتواند از آن استفاده های مورد نظر خود را بکند. انگلیس، آمریکا و ملل متحد وعیت خط دیورند را مشخص نکردند و سرحدات نامشخصی برای پاکستان گذاشتند تا این منطقه منطقه متشنجی باشد.

امرخیل ادامه داد: برای تعیین سرحد یک مملکت دو راه وجود دارد یا از طریق تفاهم بین دو کشور انجام می شود و یا از طریق ملل متحد این کار انجام می گیرد. ملل متحد این وظیفه را به خاطر منافع خود انجام نداده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب اقای امر خیل !
با احترامیکه بشما دارم چراکه شما استاد من در کورس عالی ا فسران بودید .
چرا پست کنده نمی گوهید که این انگریزبود که شمشیر دموکلس را بالای ستون فقرات مردم افغا نستان اویزان نموده است . ملل متحد را چه منظور بوده که بخاطر منافعش خطه منحط نامنهاد دیورند را نامشخص سا خته باشد . این را با ید کمی توضیح بد هید تا عام فهم گردد در غیر ان مجمل سخن کفتن مفهومی را افاده نمی نما ید . ( در ان وقت ملل متحدی وجود نداشت) . وتا هنوز هیچ یک از دولت های کذشته وحالیه برای حل این منازعه در مورد خط نامنهاد به ملل محتد طرح . شکایتی و یا یاد داشتی نداد ه اند
ک.م از کابل

>>>   ملل متحد در قسمت همچو در گری ها و... خودشه به زحمت نه می اندازد حقوق ماهانه شان به خطر می افتد صرف نمره میده و بس ، اگر در همچو کاری های مداخله نمایند از حقوق ان ها کاست می شود ان وقت ملل بی ملل .

>>>   نامش که اوغان است ندیدم که در باره دیورد نظر منطقی داشته باشد و از حقیقت حرف بزند۰ امرخیل هم از همان جمله است مثل هزار ها خیل ها و زی های دیگر۰ دیورند یک سرحد رسمی و بین المللی است و ملل متحد هم آنرا به همان شکل رسمی و بین المللی آن قبول دارد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است