کشتن منصور نوعی فریب آمریکایی بود
از بین بردن منصور در واقع نوعی فریب مردم است. با این کار می خواهند زمینه را برای آمدن راکتیار مساعد بسازند تا مردم بدون سر و صدا وی را بپذیرند. وگرنه هیچ چیز دیگری برای از بین بردن منصور وجود ندارد 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۳    ۱۳۹۵/۴/۶ کد خبر: 117541 منبع: پرینت

ملامنصور، رهبر گروه طالبان، در بلوچستان پاکستان توسط حمله طیاره های بدون سرنشین آمریکایی کشته شده است. مقام های آمریکایی می گویند این حمله به دستور باراک اوباما رییس جمهور آمریکا صادر شده است. در همین حال حکومت افغانستان می گوید که این حمله در هماهنگی با دولت انجام شده است.

سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی ملی افغانستان در برنامه «نگرش» گفت: با تغییر چهره ها، و اینکه ملا منصور، کشته شد دردی از مردم افغانستان دوا نمی شود. چرا که بعد از آن فردی دیگر به جای وی جایگزین می شود. همانطور که در گذشته دیدیم که ملاعمر کشته شد و به جای آن ملا منصور گماشته شد.آیا با مرگ ملاعمر تغییر مثبتی در افغانستان آمد؟ بنابراین با رفتن و کشتن این چهره ها تغییری در امنیت افغانستان به وجود نمی آید. تا زمانیکه در سیاست تغییری نکند، اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.

وی، در مورد مرگ ملا منصور بیان داشت: نادیده نمی گیریم، آمریکا اعلام داشته است که چون ملا منصور تروریست بد بود، ما وی را از بین بردیم. برای آمریکا تروریست بد و خوب وجود دارد و این بد وخوب ارتباط مستقیم با منافع آنها دارد نه با منافع مردم افغانستان. ملا منصور از نظر آنها تروریست بد است و وی را از بین برد و حکمتیار، یا همان راکتیار از نظر آنها تروریست خوب است و وی را وارد میدان افغانستان می سازد. طالبان هم پروژه آمریکایی بود و این راکتیار هم پروژه آمریکایی است.

غفار،ادامه داد: شاید دلیل از بین بردن منصور این بوده است که آمریکا استفاده های لازم را از این مهره کرده است و حالا به مهره های دیگر نیاز دارد و وقت آن رسیده بود که وی را از بین ببرد. به مهره خونخوارتری مانند راکتیار نیاز دارد بنابراین چاره ای جز از بین بردن آن نمی دید. آمریکا با از بین بردن این جنایتکاران فقط می خواهد راه را برای سرکار آوردن جنایتکاران دیگر بازتر کند وگرنه نیت از بین بردن تروریزم در کار نیست.

سخنگوی حزب همبستگی ملی افغانستان، درمورد نقش پاکستان در مرگ ملا عمر و نقش این کشور در قضایای صلح افغانستان اظهار کرد: هر کسی که پاکستان را مهره اصلی برای صلح و مذاکرات صلح افغانستان بداند اشتباه محض می کند. چرا که پاکستان خودش مهره ای در دست آمریکا است. بنابراین مردم نباید گول بخورند که همه چیز در دست پاکستان است و اگر پاکستان نخواست در افغانستان صلح نمی آید. دولت پاکستان هم مانند دولت افغانستان، دولتی مزدور و دولتی دست نشانده آمریکا است و به سیاست های آمریکا می رقصد.

وی، مرگ ملامنصور را بدون تاثیر در امنیت افغانستان دانسته و افزود: تروریزم یک فرد نیست. در واقع یک ایدولوژی و فکر است. بنابراین با تغییر مهره از بین نمی رود. با برداشتن مهره در واقع مهره ای بدتر از آن جایگزین می شود.

غفار ادامه داد: از بین بردن منصور در واقع نوعی فریب مردم است. با این کار می خواهند زمینه را برای آمدن راکتیار مساعد بسازند تا مردم بدون سرو صدا وی را بپذیرند. وگرنه هیچ چیز دیگری برای از بین بردن منصور وجود ندارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جان به قربان چنین سخنگوی قندول واقعاکه تو(20)هستی.
صوفی

>>>   اگر واقعیت را بیان کنیم کدام از رهبران ما راکت نزدن یا کشتار نکردند تا به این موقف برسند . پس چه فرقی میکند که در پهلوی بی 52 یار کروز یا بی پیلوتیار یک راکتیار افزوده شود . ما چه داریم که در حراس از دست دادن ان باشیم هر بدی بیجای که میکنند بکنند روزما هم خواهد فرا رسید .
صبر تلخ است اما بر شرین دارد
کوهستانی

>>>   خواهرک آنقدر تحلیل سیاسی خوب نداری ، چون جهان بینی تان غلط است خودت از آیده کمونیستی ات اخبار میسرایی ،همین شما وپدران کمونیست تان بود که زمینه فساد وبی حیایی آوردن اختناق را در افغانستان مساعد کردید ورنه مملکت ما بکلی آرامی بود تو خودت خانم غفار با آیده پوچ تان هزاران انسان را از بین بردید وحالا میخواهید به شکلی از اشکال مختلف زمینه اختلاف وناباوری را در افغانستان بیاورید .
پاکستان همیشه در ناآرامی وطن ما دست داشته است وزمینه را برای رشت مخالفین افغانستان مساعد میسازد نه به این معنا است که از کشوری دیگر تشویق میشود تا وطن ما را نا آرام سازد ،پاکستان به منفعت خود کار میکند .
روسیه پشتیبان خوب تان دست به هزار جنایت در افغانستان زد وحالا به بسیار بی شرمی خواهان معامله پشت پرده با طالبان آدمکش است ،کوشش نکنید جوانان وطن را به شکلی از اشکال مرعوب سخنان فریبنده تان کنید بخاطریکه شما امتحان تان را داده آید .
عبدالله ریحان

>>>   دوران حکومت نجیب آله و قبل از آن یکی از بهترین دوره های بود که تجربه کردیم چون مال. جان ما ناموس ما سرمایه ما حیثیت ما ازهمه این ها مواظبت میشد همه چیزی ما حفاظت میشد حالا این را قبول داریم که آن هم در احد خودشان اشتباهات را مرتکب شدن واسم شان بد بود که سکولار و کمونیست اما عملکرد شان از صدتا مسلمانی که من و تو ادعا می کنیم بهتر بود اما به اندازه یکماه جنایت که در دهه 70 انجام شد ویا جنایت که طالبان مرتکب شدن نمی رسد
دکاندار سابق جاده مندوي

>>>   ريحان آغا ! فكر ميكنم كه از تاريخ افغانستان يا بى خبرهستى ويا جوان زير سن هستى بخاطريكه خانم غفار از جمله وطن فروشان نيت . با آيده چوچ خلق وپرچم هزازان هموطن مارا از بين برد ....... ويا زنده به كوركردند.

>>>   دكاندار صاحب ! سال هاى ١٣٥٧و١٣٥٨ به ياد دارى كه در هرات دريك روز ٢٤ هزار مردم را باند وطن فروش و جنايت كار خلق و پرچم به شهادت رساندان و ٨٠ فصد خانه هاى مردم را توسط تانك هاى روس خراب كردند ...... دو مليون مردم را كشتن وغيره ..... تمام بد بختى ها را إز همان زمان بود

>>>   ببین برادر چون من خودم شامل هیچ کدام این اجزاب های که مردم افغانستان کشور ما را به خاک و خون کشیدن و مملکت ما را50 سال به عقب بر گرداند نیستم خاک بر سر همگی شان.ما مردم افغانستان شکر الحمدلله مسلمان هستیم دراین ماه مبارک رمضان نباید دورغ بگويم. در آن زمان آمار شهدای هرات که توسط حکومت کمونیستی به شهادت رسیدند از طریق رسانه های خارجی و داخلی هزار نفر اعلام شد ه بود حالا24 هزار نفر میگوید نمیدانم این24 هزار نفر را از کجا آوردید فقط خدا میداند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است