مظاهره مردم کابل علیه نظامیان امریکایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۱    ۱۳۸۹/۴/۸ کد خبر: 11752 منبع: پرینت

دهها مظاهره کننده در اعتراض به اقدام نيروهاي آمريكايي مبني بر هتك حرمت قرآن كريم و دستگيري امام يك مسجد در جنوب كابل دست به تظاهرات زدند.

نيروهاي پليس  با دخالت مانع از رسيدن مظاهره کنندگان به پايگاه نظامي آمريكا شدند.

بر اساس گزارش شبكه الجزيره به نقل از شاهدان عيني، نيروهاي آمريكايي عصر روز دوشنبه وارد يكي از مساجد جنوب كابل  شده و ضمن دستگيري امام اين مسجد اقدام به هتك حرمت قرآن كريم نمودند.
 

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006291150024187.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006291150021432.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006291150021024.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006291150021985.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006291150023419.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006291150022970.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006291150024013.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006291150024544.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006291150023758.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006291150023709.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006291150024229.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006291150024972.jpg

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چشم مردم ما را قربان که با شهامت و غیرت علیه هر عمل این کافران خود تروریست عکس العمل نشان میدهند. این قدرت طلبان و تشنه به خون مسلمین باید بدانند که با اجازه ای یک مشت وطن فروش داخل وطن غریب ما شده اند به این معنا نیست که به هراقدام خایننانه شان مردم لبیک گفته و بروی شان لب خند خوش آمد گویان میزنند. اینها باید بدانند که همه ای مردم فریفته ای دنیای به ظاهر زرق و برق آنها نیستند. همه نمیتوانند که مثل کرزی، احدی، گلبدین، و یا دیگر پاکستانی های چتل و نوکران شان سر تعظیم به هر عمل نا بکار این متجاوزین خم ننموده و از ازشادات دین مبین اسلام تا آخرین لحظه دفاع خواهند کرد.

>>>   رها کو مظا هره چی را او پو لیس !

>>>   زنده باد اسلام که همیشه دربرابر دسایس همه خونخواران جهان دست و پینجه نرم کرده است !!!

>>>   لعنت برای آن مظاهر چی های که به بیت المال صدمه میرسانند. دیروز من شاهد بودم که این مظاهره چی ها وسایط رنجر پولیس ملی را مورد حمله قرار دادند. این یک خیانت به حق این ملت مظلوم است. این وسایط رنجر نه از پولیس است و نه از اردو و نه از نیروهای خارجی این بیت المال است. هر کسی که به بیت المال خیانت میکند. خداوند خودش میداند که چه کار کند.
ن. ج کابل

>>>   امریکای خائن باید از سوابق انگلیس و روس در این خاک می آموختند و به اشغال سرزمین دلیران مسلمان نمی پرداختند امریکا و نوکران داخلی شان با بی حرمتی به قرآنکریم و مسجد در حقیفت سرنوشت خود را که نابود ی حتمی و خجالت دنیا و آخرت است تعین نمودند . با این کار امریکا و نوکران داخلی شان دیگر هیچکس شک ندارد که این خونخوار قرن بیست یک به زودی به سرنوشت شوروی دچار خواهد شد.

>>>   لعنت خدا بر این آشوبگران و بازیچه دست دشمنان، اگر اینها آنقدر مرد هستند پس چرا در مقابل اعمال ضد انسانی طالبان صدای اعتراض شان را بلند نمیکنند. که به صد ها مکتب، کتابخانه را که حاوی چندین هزار جلد قرآن بودند، رزیلانه به آتش کشیدند!!!!
انقلابی

>>>   مرگ بر آشوبگران و تکه داران دین!!!!

>>>   برادر و خواهر عزیز و هموطنان گرامی.
دشمنان اسلام در تخریب اندیشه و افکار عمومی جامعه اسلامی طوری برخورد می کنند که گویی تلاطم قلب ما را ارزیابی و بر اساس سنجش ضربان قلب ما در جامعه اسلامی فتنه ایجاد می کند.
هر از گاهی در تعّرض به مساجد و سوزاندن قرآن مجید و کتُب اسلامی به عنوان بهانه برای تخریب جامعه و شهر , مردم را به تحریک و خراب کاری وا میدارد , و این مردم احساساتی اموال ملی را آتش می زنند و به جان هموطنان خود می افتند و پولیس ملی را هدف قرار میدهند.
در حالیکه قضیه بر عکس آن می باشد و دشمنان دین اسلام با ایجاد فتنه های بزرگ در پشت پرده ضربات سنگین خویش را از راه دیگر وارد ملت اسلامی نموده و توسط قرآن محجور و بی محتوا, بدست نادان ترین انسان ها تحت عنوان عالمان دین که بیماران دنیا هستند و در بدست زر و زیور آدم می کشند و در جامعه افغانستان بهترین انسانها را سر می برند و مکاتب را آتش می زنند و حکم ارتداد را صادر می کنند و در مساجد و منابر بهترین فرزندان این مرزوبوم را قتل عام می کنند , وارد میدان شده و عرصه را بر ملت افغانستان و یا سایر ملتهای اسلامی تنگ می کنند.
مصیبت سنگین در جامعه افغانستان توسط نادان ترین انسان هاست که روح خلق الله را می آزارند و امراض روانی ایجاد می کنند و خانواده ها را به سوگ و ماتم می نشانند و با شلاق و شمشیر به جان مردم می افتند و معلمین و اساتید را گردن می زنند. چرا در محکومیت این جوجه دجّالان حرکات خود جوش راه نمی افتد؟ در حالیکه دست مرموز یهود و نصارا از آستین همین انسانها و ملا نماها بیرون است و ملیونها دلار در حمایت از این قاتلین داخلی پرداخت می شود.
حال برادر و خواهر و هموطنان مسلمانم , حفظ قرآن واجب شرعی می باشد و همه در قبال آن مسؤول , امّا حفاظت این نیست که برای نجات آن خانه و کاشانه خودتان را بسوزانید و بوجود خودتان ضربه وارد کنید.
بیاید قرآن را آنطوریکه خدا می خواهد از چنگال بی خردان در آورده و جامعه را در سطح عالی به قرآن آشنا کنیم و برای نجات خویش از قرآن پند بگریم تا باشد که انسان باشیم و بدانیم که انسانیت ما در گروی شناخت ما از قرآن می باشد. و در عین حال منافع ملی خویش را نیز باید در سایه وحدت وهم آهنکی با قرآن حفظ و تنظیم نمایم.
و الا قرآن همان کاغذیست که در طاقها محجور مانده است , چه بسوزد و یا در طاق بالا محجور ماند هر دو یکسان هست.
برادر خواهر عزیز: بیاید که بهتر بیندیشیم و عاقلانه فکر کنیم و ریشه های ظلمت و تاریکی را پیدا کنیم تا باشد که افتخار ظاهری و ابدی بدست آید.
ولی امروز ما باید بر مظلومیت خویش زار زار گریه کنیم تا باشد که تحّرک روحی خلق شود و با حرکات عاقلانه مدبرانه دشمنان اصلی خویش را از کشور ریشه کن کنیم و الا این قیل و قالهای بی محتوا سازگار و سازنده نیست
محمد عمر.. از کابل

>>>   عزيزان كه داد از اسلام و اسلاميت مي زنيد، اسلام را با عقل و هوش در جهان هستي نهادينه سازيد، از اسلام را با درايت و علم و شناخت واقعي دفاع صادقانه نمائيد. وطن تان را ويران، اولاد تان را يتيم، اقتصاد تان را ورشكسته، زنان تان را بيوه مي كنيد و باز هم از دفاع و سر گذاشتن در راه اسلام حرف مي زنيد. اگر واقعاً داد از اسلام و اسلاميت مي زني برادر كه يك لكچر نوت بلند بالا را به تحرير گرفته اي حد اقل به كشور هاي مسلمان ديگر نظر بيانداز كه هيچ گاهي با جهل و ناداني از اسلام دفاع نمينمايند. هميشه با عقل و هوش اين كار را مي كنند. از سلاح و چوب و چماق براي ويراني وطن شان استفاده نمي كنند. اما تو چه كردي غير از اينكه زير نام و بيرق اسلام هزاران فجايع را مرتكب شده و مي شوي. پس به خود بيا و اينقدر با اين همه اعمال خودت داد از اسلام و اسلام خواهي نزن.
با احترام
مسلمان صادق به وطن

>>>   زنده باد

>>>   واقعا تو افغانستان يه نفر كه يه ذره مغز تو كلش باشه هست؟
نه فكر نمي كنم كه اگر بود الان نه طالب بود و نه امريكا و ديگران

>>>   مامردم غیرت مند باصجاحت افغانستان حستیم دست به دست هم داده ازمردم از افغانستان وازخاک خت دفانمایم زنده باد مردم افغانستان
جاویدعزیزیار کابلی

>>>   ارگانهای امنیتی باید این مشت از اخلالگر و .......... را قاطعانه سر کوب می کردند.

>>>   بینام و بی هویت!
که امریکا را خائین خطاب کرده باید برایت بگویم که امریکا...........ات نیست که برایت هم پول بریزد و خون!! تو باید خجالت بکشی که دستت بگدایی پیش دیگران دراز است و تو بار دوش جامعه و جهانیان هستی. کمی بهوش بیا او..........
جگر خون

>>>   کجای با غیرت نا نجیب کابلی چرا در ولسی جرگه دست به داد و بیداد نمیزنی مگر نمیبینی که دوستان امریکای تو دست به چه جنایتی زده اند
سخی احمد

>>>   لکچر محمد عمر از کابل را خواندم و براستی که خوب نویشته است و قابل تحسن می باشد.
ولی آقای مسلمان صادق به وطن سر سری این لکچر را خوانده است و الا معانی کلام محمد عمر را اگر دقیق می شد بر علیه ایشان فتوا صادر نه می کرد.
لکچر آقای عمر بوی دانش و درک همه جانبه را دارد و امروز بزرگترین مشکلات جامعه افغانستان ملاهای ماشینی می باشد که بدون شناخت از علوم اسلامی فتوا صادر می کند.
آقای مسلمان صادق , امید هست که صادقانه به موضوع برخورد نماید تا باشد که مانند ملاهای ماشینی فتوا صادر نکنید.
یحیای کابلی

>>>   ای کاش آنانيکه دم از مسلمانی ميزنند در تمام عمر يک عمل مطابق حکم قران شريف انجام ميدادند .

>>>   سلام من خدمت آقای یحیای (یحیی) کابلی تقدیم است. از اينكه در قسمت نوشته من دچار ابهام شده ايد، بايد عرض كنم كه نقد من روي نوشته آغاي عمر نبود ، واقعاً هنگامي كه نقد خود را بعد از نقد آقاي عمر ديدم خودم نيز دچار شبهه شدم و به اين باور گشتم كه حتماً خواننده گان گرامي به ابهام مواجه مي شوند. چون هنگامي كه من نوشتم نوشته آقاي عمر موجود نبود و نقد من بالاي نويسنده نقد اولي بود كه خود را حامي و پشتيبان واقعي اين وطن مي داند كه مي خواهد با بهاي يتيم كردن و ريختاندن خون هم نوع خويش ، وطن خويش را مستقل و اسلام را زنده نگه دارد. در حاليكه اينان كه دم از مسلمان بودن و با شهامت بودن را مي زنند در خواب غفلت اند و از خود بي خود كه جز بازيچه بي ارزش بدست دشمنان اسلام و اين خاك نيستند. پس اي آنانيكه دم از با شهامت بودن و با غيرت بودن مي زنيد به خود آمده و از خواب غفلت بيدار شويد و آن چند استخوان كه در بدن آن وطن مانده نيز به دوزخ بنياد گرائي هاي فاشيستي خود ندهيد.
بااحترام
مسلمان صادق به وطن

>>>   خواننده های عزیز
اتهاماتی مبنی بر شرکت ایالات متحده در عملیات ذکر شده وهتک حرمت قرآن کاملا کذب میباشد. در واقع، چنین اتهاماتی قبلا نیز وجود داشته و ما تلاش بسیار کردیم تا ببینیم حقیقتی در آن بوده است یا نه، ولی هیچ حقیقتی یافت نشد. ولی در عوض چیزی که ما پیدا کردیم این است که برخی از دین برای ایجاد خشم و احساسات بر علیه ایالات متحده و نیروهای ائتلاف استفاده و ار آن سوء استفاده میکنند. ما به هیچ وجه از چنان عملی اگر از سربازان ما سر بزند چشم پوشی نمیکنیم. ما از تک تک سربازانمان چیزی به غیر از احترام به باورهای مذهبی و فرهنگی کشور میزبان افغانستان قبول نمی کنیم. در گذشته ما اسنادی دال بر استفاده طالبان از شایعاتی کذب مانند بی احترامی به قرآن برای استفاده از عواطف مردم بر زد ایالات متهده و نیروهای بین المللی را دیده ایم. در ولایت هلمند ، ما اسنادی پیدا کردیم بیانگر این که در واقع طالبان خود به قرآن بی احترامی میکردنند تا گردن نیروهای ائتلاف انداخته و آنها را سر زنش کنند.
حمله مذکور به مدرسه مذهبی تنها توسط نیروهای اطلاعاتی و پلیس افغانستان صورت گرفت.این اطلاعات توسط سرتیپ ژنرال زلمای، یکی از فرماندهان پلیس افغان و مسعول منطقه ای که آن اتفاق داد است، تعیید شد. نیروهای ایالات متحده کسی را بازداست نکرد، وارد مسجدی نشد، از سگ استفاده نکرده و هیج نقشی در این عملیات نداشته است. این یک عملیات افغان بوده و توسط نیروهای افغان طرح ریزی و به اجرا در آمد. مهتر از همه، به هیچ وجه هیچ هتک حرمتی صورت نگرفت. متاسفانه کسانی و یا گروهایی هستند که برای تحت تاثیر قرار دادن افکار مردم، چنین دروغهایی را تشویق و تبلبغ میکنند. همچنین، ما مشاهده میکنیم که برخی منافع حیاتی خود را درست کردن مشگلات برای دولت افغانستان و کارشکنی در برابر تلاشهای جامعه جهانی برای کمک به دولت افغانستان در دست بافتن به ثبات در افغانستان میبینند.
طالبان تاریخ بلندی در جعل کردن چنین حوادثی با غرز و فریبکاری برای بازی با احساسات مردم در چنین زمینه حساسی را دارند. فقط انجام چنین کارهایی نشان میدهد که آنان تا چه اندازه فقر اخلاقی دارند. خجالت آور است که برخی در تله افتاده و دروغهای آنان را باور میکنند.
با احترام
فرماندهی مرکزی ایالات متحده

>>>   هر کس که کار بد دربرابر اسلام و نموس افغانستان میکند باید دولت افغانستان با آنها نشست کند و موضوع را حل نماید و تمام مردم افغانستان باید مظاهره نمایند مگر در چوکات قانون باشد نه اینکه مال مردم و مال بیت المال را تخریب نماید پس من از تمام مردم خواهش میکنم تا در مظاهره به مردم اجازه ندهند که مال، سرک، وسایط مردم و دولت را تخریب نماید تشکر از لطف تان
زیشان عضو حذب دیموکراتیک خلق
زنده باد افغانستان و زنده باد مردم افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است