خانواده دختر ایرانی، قاتل هموطن را بخشیدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۵/۴/۴ کد خبر: 117458 منبع: پرینت

ماموران پولیس ایران 4 سال قبل باخبر شدند دختر جوانی به نام «لیدا» از خانه خارج شده و دیگر برنگشته ‌است.

مادر این دختر گفت: دخترم یک موتر پراید داشت که همیشه با همان موتر بیرون می‌رفت. روز حادثه هم از خانه بیرون رفت و دیگر نیامد و تلفن همراهش را هم جواب نمی‌داد.

شرق گزارش داد: وقتی ماموران تحقیقات خود را اغاز کردند، متوجه شدند لیدا با جوانی افغانستانی به نام «کریم» به صورت تلفنی رابطه داشت.

ماموران محل کار کریم را پیدا کردند. صاحب‌کار کریم گفت: وی مدت‌ها بود که برای من در نمایشگاه موتر کار می‌کرد اما چندی‌ قبل خیلی ناگهانی گفت که دیگر نمی‌تواند پیش من باشد و تسویه‌حساب کرد و رفت؛ من هم نمی‌دانم کجا رفته ‌است، اما همشهریانی دارد و شاید انها بدانند او کجا است.

چند ماه تحقیق و جستجو از سوی ماموران بالاخره به نتیجه رسید و مرد افغانستانی دستگیر شد.

وی گفت: من و لیدا مدت‌ها بود که با هم دوست بودیم و مرتب با هم تماس می‌گرفتیم. لیدا هر روز پیش من می‌امد، روز حادثه هم وقتی امد، مقدار زیادی مواد مصرف کرد و بعد هم حالش بد شد و جانش را از دست داد؛ من هم برای اینکه می‌ترسیدم موضوع را به کسی اطلاع دهم، جسدش را داخل چاه ساختمان نمایشگاه انداختم و بعد هم از انجا رفتم.

ماموران پولیس با کمک ماموران اتش‌نشانی جسد را از داخل چاه بیرون کشیدند تا صحت گفته‌های متهم را بررسی کنند. انها متوجه شدند جسد مثله شده و اثار ضربات چاقو نیز روی بدن مقتول مشهود است.

وقتی متهم درباره مثله‌شدن جسد مورد پرسش قرار گرفت، گفت: جسد را مثله کردم تا بتوانم داخل چاه بیندازم اما ماموران سوال دیگری را مطرح کردند و از او خواستند درباره اثار ضربات چاقویی که روی بدن مقتول وجود دارد، توضیح دهد.

وی گفت: اتهام را قبول دارم؛ من دست به قتل زدم. روز حادثه وقتی لیدا طبق معمول پیش من امد، حالش خوب نبود. به او گفتم چه اتفاقی افتاده ‌است، گفت به تو مربوط نیست و نباید در زندگی من دخالت کنی.

خواستم نزدیکش شوم و دلداری‌اش دهم، هلم داد و سرم به دیوار برخورد کرد و خون امد، بعد هم از شدت عصبانیت با ضربات چاقو او را زدم که جانش را از دست داد. خیلی ترسیده‌ بودم؛ برای اینکه جسد را از بین ببرم، وی را مثله کردم و داخل چاه انداختم.

با توجه به گفته‌های متهم، پرونده و صدور کیفرخواست وی برای محاکمه به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد.

بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند، اولیای ‌دم در جایگاه حاضر شدند. انها گفتند ما نمی‌توانیم درخواست قصاص برای کسی کنیم و مجازات او را به قانون واگذار می‌کنیم و خودمان هم دیه قانونی را می‌خواهیم.

سپس متهم در جایگاه حاضر شد؛ او اتهامش را قبول کرد و دوباره توضیح داد چطور دست به قتل زده ‌است.

با پایان جلسه رسیدگی، قضات متهم را به پرداخت دیه محکوم کردند. روز گذشته متهم با توجه به اینکه چهار سال را در زندان گذرانده‌ بود، برای محاکمه به‌لحاظ جنبه عمومی جرم به دادگاه اورده ‌شد.

وقتی دادگاه از اولیای ‌دم خواست تا دوباره درباره خواسته‌شان توضیح دهند، گفتند ما واقعا توان روحی قصاص هیچ‌کس را نداریم اما دیه قانونی را از متهم می‌خواهیم.

متهم نیز یک‌ بار دیگر جزئیات قتل را توضیح داد و گفت از کرده خودش پشیمان است و درخواست بخشش از دادگاه و اولیای ‌دم دارد.

با پایان جلسه رسیدگی، هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند و متهم را با توجه به جرمی که مرتکب شده‌ بود، به تحمل ١٠ سال حبس محکوم کردند.

همچنین با استناد به ماده ٦٩٦ قانون مجازات اسلامی اعلام کردند متهم بعد از تحمل جنبه عمومی جرم نیز درصورتی‌که دیه اولیای ‌دم را نپردازد، باید در زندان بماند و زمانی ازاد خواهد شد که دیه را کامل پرداخت کرده‌ باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب شد بیچاره را بخشیدند ، وگرنه بندی میشد.

>>>   بـــه اولــی :
یادت هست یکماه قبل در مورد دخترک خورد افغان وپسر پانزده ساله ایرانی همه ما تقاضای اعدام میکردیم؟؟مجازات قاتل بندی وزندان نیست اعــــــــــدام وآویزان کردن به دار است بندی کسی میشود مثلا یک عد تخم مرغ رادزدیده باشد ، حالا تفاوت مارا با ایرانی ها دانستی؟؟
ر

>>>   بايد ميكشتنش چون اين جاني ممكن است جاني كسي ديگر را بگيرد.
مولوي سبحانقل از لندن

>>>   این قاتل بی حیا باید به دار اویخته شود

>>>   درود بر این خانواده ایرانی .اباد باشی ایران ور کنا کشورم افغانستان.

>>>   بندي است، تا ده سال حبس را سپري نمايد، و هم ديت خون مقتوله را به پدر و مادرش بپردازد، در غير آن بايد إعدام ميشد، اما پدر و مادر زن در مقابل پرداخت ديت او را بخشيده اند،

>>>   افرین باین خانواده ای نیک وفرزانه گرچه خوب بود که ان هموطن ناباب ونا پاک را قصاص میکردند تا عبرت برای دیگران میشد اوکه بالای دوست دختر خودکه اخر یک انسان بود رحم نکرد به هیچ وجه قابل رحم وترحم نیست بازهم انها انسانیت را بجا اورده چون دیدند که ده ها وصدها افغان به عنوان های محتلف در کشورشان به دار اویخته میشود نخواستند تن نحیف وازرده ای ملت افغان را بیشتر ازرده سازند ما بنام انسانیت از ان فامیل تشکر می نمایم در غیر ان این جوان بی رحم در کنج زندان های مخوف ایران فرسوده میشود وحتما توان ادای دیت را ندارد وارگ نشینان ماهم به قصه ای افغان وافغانستان نیستند مانند دوزخ {هل من مزید }گویان به جیب خود می اندازند وتا اخیر بسنده نمی نمایند ولی ان فامیل به انسانیت وشرافت وعطوفت رکارد قایم نمودند ونام نامی خویش را به تاریخ ایران به ثبت رسانیدند امید این کار را بنام انسانیت وشرافت کرده باشند هرچه اگر بخاطر دیت وگرفتن یک مشت پول چنین کرده باشند خدای نخواسته دیگر اجر وثوابی ونیک نامی کمای نخواهند کرد
تبنگ چی

>>>   اینها آبروی جوانان مهاجر را برده اند خودت برای کاری وبدست اوردن روزی حلال ازوطنت بی وطن شده میری تا نفقه بدست آوری زمان کمی راحت شدی دست به جنایت میزنی برای بقیه افغانها مایه ای ننگ میشی خوب است که جذای خودرا دیدی .... مدیون مردم باش که بخشیدن اگرنه مرگ بی ننگت را خودت خریده بودی

>>>   زندانی نی بلکه اعدام میکشد

>>>   وقتی چنین افرادی پیدا می شوند ما در ایران سربلند کردن نمی توانیم. عبدالحی از ایران

>>>   نبخشیده اند آنها فقط خواهان دیه هستند همانطور که قانون است یا دیه یا قصاص که خانواده مقتول خواهان دیه است و اگر قاتل توان پرداخت نداشته باشد همچنان در زندان باقی خواهد بود .
پ

>>>   اقای تبنگ چی نظر شما درمورد قاتل دختر ایرانی بجا وقابل تاءید است برخورد فامیلایرانی را همهجانبه تحلیل نموده وبه بررسی گرفته ای همیشه نظات تورا میخوانموبرایت افرین میگویم
زنبوری از سانچارک

>>>   در صورتی می توانست قاتل را اعدام کند که نیمی از دیه قاتل را پرداخت می کردند، ولی والدین مقتول چنین کاری نکرده اند تا قاتل اعدام شود و دیه ی دختر خودشان را گرفته اند. و طرف چهار سال هم در زندان بوده است
پس عفو و بخشش چه معنای دارد؟
یارو دیه دخترش را می گیرد و قاتل زندانی هم شده است
نمیدانم شما ها چقدر خوشخیالید و متوجه قضیه نیستید؟

>>>   اگر واقعا قاتل است باید که به جزای عملش برسد. این فرق نمی کند که قاتل کیست و مقتول کیست ، مهم اینست که سیاسی برخورد نکینم.

>>>   بنده از داشتن چنین هموطنی اعلام برائت می کنم . ایرانی ها بزرگواری کرده اند وگرنه چنین حیوانی را که دخترکی بیگناه را مثله کرده هرگز نباید بخشید. عایشه از ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است