آن سوی دیورند، پاکستان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۷    ۱۳۹۵/۳/۲۶ کد خبر: 117142 منبع: پرینت

میجرعلی جواد چنگیزی، هزاره پاکستان که در جنگ با نظامیان افغانستان در تورخم کُشته شد به همان حدی پاکستانی و وفادار به کشور خود پاکستان بود، که صاحب منصبان و نظامیان پشتون پاکستانی، دوستدار و وفادار به کشور خود پاکستان هستند.

یادمان نرود که آن سوی دیورند، پاکستان است و این سوی دیورند، افغانستان. "لر او بر، یو افغان"، نیست. این، فقط یک توهم است. هزاره های "لر او بر" هم چنین هستند.

افسران هزاره پاکستان از میجر جواد چنگیزی تا هر میجر دیگر هزاره پاکستانی و افسران پشتون پاکستانی از مارشال ایوب تا جنرال اختر عبدالرحمن و جنرال حمید گل و ده ها جنرال دیگر پشتون پاکستانی، وطنفروش و نوکر پنجابی نیستند. آن ها خود را پاکستانی وطندوست و وفادار به منافع پاکستان میدانند و خود را برای منافع پاکستان می کُشند.

این نیز یادمان نرود، جامعه پشتون پاکستان که دو چند نفوس جامعه پشتون افغانستان است و در حدود پانزده در صد مجموع نفوس پاکستان را تشکیل می دهد، 25 در صد در ارتش و نهاد استخباراتی آن(سازمان آی.اِس.آی) نقش و اقتدار دارند.

برخی از قدرتمند ترین رییسان جمهور و یا زمام دار پاکستان چون: مارشال محمد ایوب پشتون بودند. شمار زیادی از رییسان استخبارات نظامی ارتش(ISI): جنرال اختر عبدالرحمن، جنرال نصیر درانی، جنرال حمیدگل پشتون بودند. تا اکنون چهارتن از جنرالان پشتون در پاکستان به فرماندهی عمومی ارتش پاکستان(لوی درستیزی) رسیده اند.

واقعیت درد ناک، تلخ، غم انگیز و کمی هم خجالت بار برای کسانی که در توهم "لر او بر یو افغان" به سر می برند، این است که بسیاری از رییسان آی اِس آی و فرماندهی عمومی ارتش پاکستان که نقش بسیار تخریبی در افغانستان به ویژه در چهل سال اخیر داشته اند، پشتون پاکستانی بودند.


محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این پشتونها را استعمار جدا ساخته و افغانها مانند ملت المان حق دارند تا نقشه استعمار را بشکنند و ملت پارچه شده را یکی و متحد کنند ، ازین باید هیچکس نترسد و بیمورد منفی بافی هم نکنند که فاییده ندارد زیرا تجربه ملتها ثابت ساخته که خطوط جعلی و مرزهای مصنوعی ساخت دیگران محکوم به زوال است و ملتها یکی میشوند دیر یا زود !
یکی شوید برادران و خواهران یکی شوید !
زلمی

>>>   اکثریت انتحاری ها از پشتون خواه در کشور ما فرستاده شده وپایگاه ترورستی وادمی کشی ترورستان طالبان در همین منطقه پشتونخواه میباشد که در افغنستان مردم ما را بقتل میرسانند وسر میبرند وکشور ما را تخریب میکند تا افغانستان جز خاک پاکستان گردد وصوبه پینجم پاکستان گردد اگر پشتون های انطرف خط دیورند با پشتون های اینطرف دیورند دلسوزی وهمنوایی دارند وخود را متعلق به افغانستان میدانند پس چرا اولاد های شانرا برای انتحاری بدست ترورستان طالبان میسپارند علاوتا برای بسته شدن مراکزاموزشی ترورستی طالبان در مناطق پشتونخوا اقدام نمیکنند تمام پشتون های انطرف سرحد کارت شناختی پاس پاکستان را گرفته اند وخود را پاکستانی میدانند نه افغانستانی پس به این اساس خواندن (لراو بر یو افغان ) بی مفهوم وبی معنیا است پشتون های انطرف خط دیورندپاکستانی وعلاقمند به پاکستان میباشد وپشتون های اینطرف خط دیورند افغانستانی ودارای تذکره تابیعت افغانستان شهروند این کشور میباشند حتی لهجه سخن گفتن پشتون های انطرف دیورند سبک پاکستان با پشتون های این طرف خط دیورند فرق فاحش وکامل دارد چگ.نه میتوانیم ادعای لر او بر یو افغان را بکنیم اگر بخاطر کثرت نشان دادن نفوس شان هم باشد نادرست وغیر منطقی است .

>>>   پشتنو لر و بر یو دی.
تاجکان دو طرف دریای آمو یک خیل اند.
افغانستان و ازبکستان اوزبک لر خویش قله دین.
افغانستان و ترکمنستان ترکمن لر ترکمن باشی قله میز.
افغانستان، پاکستان، ایران بلوچی گوشته گن.
هزاره های بامیان و مغولستان قو مو اند.
پس دیگر افغانستانی وجود ندارد و فاتحه افغانستان را بخوانید.

>>>   آن طــــــــــرف دیــــورنـــــد اســـــــرائیل است

>>>   مـا ســرحـد بین تاجکستان تــــرکمنستان ، از بکستان راقبول نداریم چون آنطرف هم عین تاجک های اینطرف وعین ازبک های اینطرف وعین ترکمن های ما هستند بنا خاک این کشورهاباید به افغانستان ملحق گردد ، همینطور که خود را آباد ساخته ایم آنهارا هم آباد میسازیم ، همینطور که افغانستان را برای خود جنت ساخته ایم بعد ازینکه آن کشورها هم به ما تعلق گرفتند آنجاهارا هم مانند خود پیشرفته ومرفه میسازیم
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است