فرمان تقنینی رییس جمهور در پارلمان بلوا به پا کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۵/۳/۲۲ کد خبر: 116948 منبع: پرینت

فرمان تقنینی رییس جمهور در پارلمان سبب تحرک جدی در صحن مجلس شد و برخی نمایندگان با اعتراض های جنجالی، مخالفت خود را اعلام کردند.

برخی نمایندگان مخالف گفتند چطور در پارلمان قانونی به رای گذاشته می شود که اصل آن نقض قانون اساسی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امروز شنبه 22 جوزای 1395 در حالی پارلمان برگزار شد که یکی از آجندای آن به بررسی و رای به فرمان تقنینی رییس جمهور در مورد انتخابات اختصاص داده شد اما بررسی این فرمان در پارلمان بلوا به پا کرد.

در حالیکه کمیسیون مشترک بررسی فرمان تقنینی به ارایه گزارش جلسه های برگزار شده و بررسی های انجام شده پرداخت، نمایندگانی چون صادق زاده نیلی، رمضان بشردوست، غلامحسین ناصری، فوزیه کوفی، عارف رحمانی، عظیمی و عثمانی نسبت به گزارش های ارایه شده بشدت اعتراض کرده و مخالفت خود را اعلام کردند.

مخالفان فرمان تقنینی رییس جمهور تاکید کردند که اعتراض ما این است که آوردن این فرمان به مجلس در تضاد با بعضی فقرات ماده 79 قانون اساسی است، حکومت از کجا حق داشته که فرمان را در 29 ماه حمل به مجلس آورده در حالیکه اولین روز کاری مجلس در تاریخ 15 ماه حوت سال گذشته بود و حکومت فقط تا 15 حمل فرصت داشته این فرمان را به صحن بیاورد، به این دلیل که ماده 79 قانون اساسی می گوید که از تاریخ صدور فرمان، حکومت 30 روز وقت دارد آن را جهت فیصله به شورای ملی ارایه دهد.

این نمایندگان ضمن متهم ساختن رییس مجلس و هیات اداری گفتند: تمامی گزارش های کمیسیون هایی که فرمان تقنینی را بررسی می کنند، رد است و چرا که این فرمان خلاف قانون اساسی بوده و مجلس با آوردن این قانون در حقیقت نقض قانون اساسی کرده است.

همچنین برخی نمایندگان مخالف بر این باور بودند که آنها در برخی جلسه های مشترک فرمان تقنینی رییس جمهور در مورد انتخابات اصلا حضوری نداشته و زد و بندهایی در آن جلسه ها صورت گرفته است.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درین مملکت برباد رفته کدام اقدامش مطابق قانون است که این فرمان تقنینی اش باشد؟اعتراضات این وکلا هم خاک ریختاندن به چشم مردم بیچاره ای این سرزمین بلا کشیده میباشد!!

>>>   "فرمان" یک مرجع "غیرقانونی" در مرجع "غیر قانونی" دیگر باید چنین سرنوشتی داشته باشد!!!! این مردم بیچاره اند که حیران مانده اند که چگونه در چنگال حکومت وحشت ملی ع و غ و "پارلمان سرپرست" ابراهیمی و مسلمیار گیر مانده اند؟؟

>>>   این بیکاران خانه کمیشن کاران بجز درد سر برای حکومت ومردم کاردیگری ندارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است